اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

8 روش برای لایه برداری طبیعی پوست در منزل

کلید موفقیت در لایه برداری استفاده از لایه بردارهای ملایم است. بسیاری از لایه‌بردارهای تولیدی حاوی ریزدانه‌های پلاستیکی هستند که به طور بالقوه مضر هستند.

شستن ملایم پوست با یک محصول برای رسیدن به پوستی صاف و شفاف، لایه برداری نامیده می شود. لایه‌بردارها، محصولاتی هستند که هنگام لایه‌برداری روی پوست خود استفاده می‌کنید، سلول‌های مرده پوست را به‌صورت فیزیکی یا شیمیایی از لایه بالایی پوستتان پاک می‌کنند. لایه بردارهای شیمیایی حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی هستند که در سطح مولکولی برای تخریب پوست مرده عمل می کنند، در حالی که لایه بردارهای فیزیکی با ماساژ سلول های مرده را برطرف می کنند. لایه برداری منظم می تواند به مرطوب کردن پوست خشک و آسیب دیده کمک کند، رشد سلول های جدید را تقویت کند و چهره ای شفاف و درخشان به شما بدهد.

کلید موفقیت در لایه برداری استفاده از لایه بردارهای ملایم است. بسیاری از لایه‌بردارهای تولیدی حاوی ریزدانه‌های پلاستیکی هستند که به طور بالقوه مضر هستند. اینها می توانند با ایجاد ریز خراش یا پارگی های کوچک به پوست شما آسیب برسانند. بنابراین به جای اینکه در فروشگاه به سراغ لایه بردارها بروید، به آشپزخانه خود بروید! می توانید با استفاده از مواد طبیعی که قبلاً دارید، صورت خود را در خانه لایه برداری کنید.

برای استفاده حداکثری از لایه برداری، باید نوع پوست خود را بشناسید. پوست شما منحصر به فرد است و به برخی از لایه بردارها به خوبی پاسخ می دهد و به برخی دیگرخیر. نوع پوست در درجه اول بر اساس میزان چربی یا سبوم پوست شما تعیین می شود .

تحریک پوست

اگر پوست شما قرمز یا تحریک شده است، رژیمی که استفاده می کنید ممکن است خیلی خشن باشد. اگر این اتفاق افتاد، لایه برداری را متوقف کنید تا اجازه دهید پوست شما بهبود یابد.

عسل

عسل نه تنها برای بدن شما مفید است، بلکه برای پوست شما نیز عالی است. این ماده دارای خواص ضد میکروبی است که باعث بهبودی و خواص مرطوب کننده است که باعث هیدراتاسیون می شود. حتی کاربردهای دارویی نیز دارد. از عسل قرن ها برای کمک به درمان اختلالاتی مانند پسوریازیس و درماتیت استفاده می شود.

برای لایه برداری با عسل، یک قاشق عسل را در دستان خود بریزید و با انگشتان خود با حرکت دایره ای به صورت خود بمالید سپس با آب بشویید. عسل را می توان به تنهایی یا به عنوان یک عنصر در اسکراب های صورت استفاده کرد. عسل خام وارگانیک بهترین نوع عسل است.

ماست

ماست حاوی اسید لاکتیک، یک اسید آلفا هیدروکسی است که به حذف سلول های مرده پوست و تحریک برای رشد سلول های جدید کمک می کند. لایه برداری با اسید لاکتیک می تواند به شما کمک کند تا پوستی یکدست داشته باشید.

برای لایه برداری با ماست، یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با انگشتان خود با حرکات دایره ای یا با براش با حرکات کوتاه به صورت خود بمالید. بگذارید 20 دقیقه بماند و با آب بشویید.

اگر به لاکتوز حساسیت دارید، لایه برداری با ماست ممکن است به پوست شما آسیب برساند. قبل از لایه برداری با ماست، با یک متخصص پوست مشورت کنید .

شکر

اسید گلیکولیک موجود در نیشکر یک لایه بردار شیمیایی طبیعی است که می تواند به جداسازی سلول های مرده از سلول های جدید در خارجی ترین لایه پوست شما کمک کند. هنگامی که از آن به آرامی استفاده شود، می تواند به طور ایمن و موثر به حذف پوست مرده کمک کند.

یک قاشق غذاخوری شکر خام و یک قاشق غذاخوری از روغن طبیعی یا روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید تا خمیر غلیظی به دست آید . روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب بشویید. اسکراب‌های شکر برای افرادی که پوست خشک دارند لایه‌برداری عالی هستند.

آب لیمو

به عنوان منبع اسید سیتریک، آب لیمو، نیز یک لایه بردار شیمیایی طبیعی است. آب لیمو علاوه بر کمک به از بین بردن سلول های مرده پوست، پوست شما را حجیم و درخشان میکند.

یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری شکر را با هم ترکیب کنید تا خمیری با سایندگی ملایم ایجاد کنید. با انگشتان خود با حرکات دایره ای یا با یک برس با حرکات کوتاه روی صورت بمالید. بگذارید بین دو تا پنج دقیقه بماند.سپس با آب بشویید.

قهوه

قهوه آسیاب شده یک لایه‌بردار دستی عالی است که می‌تواند به پاک کردن سلول‌های مرده و باقی مانده‌ سلول ها هنگام ماساژ روی پوست کمک کند. علاوه بر این، نشان داده شده است که کافئین پوست را حجیم می کند و با علائم پیری مانند چین و چروک و لکه های تیره مبارزه می کند. قهوه ریز آسیاب شده، همراه با روغن طبیعی مانند روغن نارگیل برای کمک به تسکین و آبرسانی پوست در حین لایه برداری، اسکراب بسیار ملایمی می سازد.

یک چهارم قاشق چایخوری پودر قهوه مصرف شده را با یک قاشق غذاخوری روغن طبیعی مورد علاقه خود ترکیب کنید تا خمیر غلیظی به دست آید .با انگشتان خود با حرکات دایره ای روی صورت بمالید. بگذارید پنج دقیقه بماند وآبکشی کنید.

زردچوبه

زردچوبه بیش از یک ادویه همه کاره، یک لایه بردار قوی است. زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی که به آن رنگ زرد و بسیاری از فواید سلامتی آن را می دهد. زردچوبه برای درمان بیماری های پوستی در سراسر آسیای جنوبی مورد استفاده دارویی قرار می گیرد و نشان داده شده است که در صورت استفاده به عنوان لایه بردار، التهاب را کاهش داده و با عفونت مبارزه می کند.

یک قاشق چای خوری زردچوبه آسیاب شده را با ماست، روغن طبیعی یا آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید .با انگشتان خود با حرکات دایره ای یا با قلم مو روی صورت بمالید. اجازه دهید 10 دقیقه بماند سپس با آب بشویید.

زردچوبه یک لایه بردار خوب برای انواع پوست به خصوص پوست های حساس است.

چند بار باید صورت خود را لایه برداری کنید؟

اینکه چند بار باید صورت خود را لایه برداری کنید به نوع پوست، سن و شرایط موجود بستگی دارد. شما می خواهید به اندازه کافی لایه برداری کنید تا سلول های مرده را از بین ببرید و پوست جدید را باز کنید، اما نه آنقدر که به منافظ طبیعی پوست خود آسیب برسانید. برای شروع هفته ای یکبار لایه برداری کنید و در صورت نیاز دفعات آن را افزایش دهید.

با افزایش سن، سلول های اپیدرم به کندی رشد می کنند. گردش سلولی معمولا بین 40 تا 60 روز برای بزرگسالان بالای 65 سال و 28 روز برای بزرگسالان بین 18 تا 25 سال طول می کشد. افراد مسن ممکن است بیشتر از دیگر سنین از لایه برداری مکرر سود ببرند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد