اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شکست تلاش طلا برای صعود به اوج های گذشته

در روز گذشته طلا به سمت اوج های گذشته خود حرکت کرد اما نتوانست به شکل پایداری صعود کند که در نتیجه قیمت آن کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا، در روز گذشته ترکیبی از عوامل از جمله ادامه جنگ میان روسیه و اوکراین و تورم بالای آمریکا توانستند قیمت طلا را تا 2000 دلار افزایش دهند اما طلا نتوانست به شکل پایداری بالاتر از 2000 دلار قرار بگیرد در نتیجه قیمت آن کاهش یافت.

افزایش شدید تورم در ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان باعث شده است تا بانک های مرکزی کاری بسیاری سخت برای کنترل تورم در پیش روی خود داشته باشند. برای مثال فدرال رزرو برای رسیدن به این هدف باید نرخ بهره را 4 الی 6 درصد افزایش دهد.

با این حال افزایش نرخ بهره به تنهایی باعث کنترل تورم نمی شود برای دست یابی به این هدف دولت ها باید بر روی عوامل تورم زا که از پیش از جنگ روسیه و اوکراین نیز وجود داشت تمرکز کنند.

افزایش تورم زمانی آغاز شد که دولت ها سرمایه زیادی را برای بازسازی اقتصاد ویران شده ناشی از شیوع ویروس کرونا اختصاص دادند. در کنار این اختلال در زنجیره تامین را می توان دلیل اصلی افزایش تورم دانست.

تهاجم نظامی روسیه به اوکراین نیز مزید بر علت شده و عرضه سوخت و غذا را تحت تاثیر خود قرار داد که باعث افزایش تورم در زمینه انرژی، غذا و سایر زمینه ها شد.

افزایش اخیر تورم ناشی از هزینه های غذا و انرژی بوده است. قیمت بنزین در ایالات متحده طی 18 ماه گذشته 18 درصد افزایش یافت. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تورم و مسائل پیرامون آن نه تنها تا پایان سال جاری بلکه تا پایان سال آینده نیز ممکن است حل نشود.

در شرایطی که تورم افزایش یابد سرمایه گذاران تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری بر روی طلا پیدا می کنند چرا که می توانند به عنوان یک دارایی امن از سرمایه در برابر تورم محافظت کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد