اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

راه کارهایی برای درمان خانگی آلرژی فصلی

در فصل بهار، درختان و گل ها در هوا گرده پراکنی می کنند. هنگامی که افراد این گرده را استنشاق می کنند، باعث ایجاد آلرژی در آنها می شود.

در فصل بهار، درختان و گل ها در هوا گرده پراکنی می کنند. هنگامی که افراد این گرده را استنشاق می کنند، باعث ایجاد آلرژی در آنها می شود.

آلرژی می تواند به دو شکل ظاهر شود:

فصلی: علائم در بهار، تابستان یا پاییز رخ می‌دهد و معمولاً به دلیل گرده یا هاگ‌های قارچی است.

دایم : علائم در تمام طول سال بروز می‌کنند. علل عبارتند از کنه های گرد و غبار، شوره حیوانات خانگی، کپک و سوسک.

آلرژی هایی که در بهار ایجاد می شوند به عنوان آلرژی بهاری، تب یونجه یا رینیت آلرژیک نیز شناخته می شوند.

علت آلرژی

آلرژی زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی فرد نسبت به یک ماده بی‌ضرر، که به عنوان آلرژن شناخته می‌شود، بیش از حد واکنش نشان دهد. وقتی فردی آلرژی دارد، بدن آنتی‌بادی‌هایی تولید می‌کند که به سلول‌هایی می‌روند که هیستامین و سایر مواد شیمیایی آزاد می‌کنند.

هیستامین در تلاش برای جلوگیری از ورود آلرژن ها به بدن باعث تورم در بینی و چشم می شود. هیستامین همچنین باعث عطسه برای حذف مواد حساسیت زا از بینی می شود. علت اصلی آلرژی بهاری، گرده هایی است که در طول فصل رشد و تکثیر می شوند. گیاهان این دانه های ریز را برای تولید مثل تولید می کنند. در حالی که برخی از گیاهان برای پخش گرده خود به حشرات متکی هستند، گیاهان دیگر از باد استفاده می کنند. گرده های منتشر شده توسط باد، علت اصلی علائم آلرژی در افراد مبتلا به آلرژی گرده است.

علائم آلرژی

آلرژی بهاری می تواند علائم زیر را ایجاد کند:

چشم‌های قرمز و آب‌ریزش بینی، و گرفتگی بینی, گوش‌ها و گلو، پف‌کردن بینی، چکیدن مخاط از پشت گلو, سرفه، خس‌خس سینه یا مشکلات تنفسی.

جلوگیری آلرژی

برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض گرده و کپک، اقدامات زیر را انجام دهید:

زمانی که سطح گرده ها زیاد است مدت زمان کمتری در بیرون از خانه بمانید. علف های باغچه را کوتاه کنید. ملافه‌ها را هفته‌ای یک‌بار بشویید و لباس‌ها را بعد از شستن در خانه خشک کنید.

درمان ها

درمان آلرژی های بهاری می تواند شامل مصرف دارو و همچنین استفاده از برخی درمان های خانگی باشد.

دارو ضد آلرژی

طیف وسیعی از داروها برای درمان علائم آلرژی بهاری وجود دارد. این داروها هم بدون نسخه و هم با نسخه در دسترس هستند.

آنتی هیستامین ها: می توانند علائمی مانند خارش چشم و بینی، آبریزش بینی و عطسه را تسکین دهند. آنتی هیستامین ها به شکل قرص، اسپری بینی یا مایع موجود هستند.

کورتیکواستروئیدهای بینی: نوعی اسپری بینی که التهاب را کاهش می دهد. پزشکان آنها را موثرترین دارو برای رینیت آلرژیک می دانند.

داروهای ضد احتقان: این داروها با کوچک کردن پوشش مجرای بینی برای کاهش گرفتگی بینی عمل می کنند. ضد احتقان ها به صورت قرص، مایع، قطره و اسپری بینی وجود دارند. استفاده طولانی مدت می تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

گیرنده های لوکوترین: این قرص ها از عملکرد برخی مواد شیمیایی دخیل در واکنش های آلرژیک جلوگیری می کنند. قطره های چشمی: قطره های چشمی آلرژی های چشمی را درمان می کنند. قطره های چشمی می توانند برای کوتاه مدت قرمزی، خارش و تورم را تسکین دهند.

اسپری های بینی: اسپری های دیگر برای تسکین مجرای بینی خشک یا مخاط غلیظ، کاهش علائم پس ازآب ریزش بینی و کمک به جلوگیری از واکنش های آلرژیک در دسترس هستند.

ایمونوتراپی یک راه حل طولانی مدت است که هدف آن حساسیت زدایی افراد نسبت به آلرژی است. پزشکان ممکن است از ایمونوتراپی برای درمان افرادی که عوارض جانبی داروها برسلامتی آنها تاثیر میگذارد استفاده کنند.

درمانهای خانگی آلرژی

درمان‌های طبیعی متعددی وجود دارد که برای افرادی که آلرژی‌های بهاری را تجربه می‌کنند بکار میرود

  1. بخور آب گرم

بخورآب به طور گسترده برای رینیت آلرژیک استفاده می‌شود و می‌تواند مجاری بینی را باز کند. برای بخورآب ، یک کاسه آب جوش را روی میز قرار دهید. سر، صورت و کاسه را با حوله بپوشانید و بخورات آن را تنفس کنید. مراقب باشید هنگام استفاده از آب داغ یا جوش، پوستتان نسوزد .

  1. شستشو با نمک یا سرم

شستشو با نمک می تواند با رقیق کردن مخاط اضافی از مجاری بینی به رفع گرفتگی بینی کمک کند. این محلول همچنین می تواند آلرژن ها را از سوراخ های بینی و سینوس ها پاک کند.

  1. طب سوزنی

طب سوزنی شامل قرار دادن سوزن های نازک در قسمت های خاصی از بدن برای اهداف درمانی است. منبع معتبر تحقیقاتی نشان می‌دهد افرادی که طب سوزنی انجام داده‌اند علائم کمتری را مشاهده کرده‌اند و کیفیت زندگی آنها بهبود یافته است. سایر درمان‌های طبیعی شامل برگ‌های گزنه ممکن است تورم بینی را کاهش دهد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر فردی احساس کند که کیفیت زندگی اش تحت تأثیر آلرژی قرار گرفته است، باید به پزشک یا متخصص آلرژی مراجعه کند. اگر فردی عفونت‌های سینوسی مزمن، سردرد، مشکل در تنفس یا سرفه‌های مداوم داشته باشد، باید به متخصص مراجعه کند تا درمان‌ شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد