اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر دوش آب سرد بگیرید این 5 اتفاق برای بدنتان خواهد افتاد

دوش آب سرد مزایای سلامتی بسیاری برای بدن دارد. اگر از طرفداران آب سرد برای حمام نیستید حتما این خبر را بخوانید تا متوجه شوید که چه فوایدی را با انجام ندادن این کار از دست خواهید داد.

به گزارش سایت طلا، گرفتن دوش آب سرد نیز مانند آب گرم می تواند لذت بخش باشد. به خصوص که در حال نزدیک شدن به فصل تابستان هستیم و دمای هوا در حال افزایش است.

ممکن است شما طرفدار دوش آب داغ باشید و یک حمام گرم به شما حس خوبی بدهد اما دوش آب سرد مزایای زیادی برای بدنتان دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت.

1. افزایش گردش خون و کاهش درد عضلانی: لحظه ای که آب سرد به بدن شما برخورد می کند، خون شما برای حفظ دمای خود مجبور می شود بسیار سریعتر در گردش باشد که در نتیجه اکسیژن بیشتری به عضلات شما می رسد.

گردش خون

2. از بین رفتن خارش پوست: افرادی که به طور طبیعی پوست خشکی دارند یا از بیماری های پوستی مانند اگزما رنج می برند، اغلب بعد از دوش آب گرم احساس خارش می کنند. یکی از راه های مبارزه با آن کاهش دمای آب تا حد امکان است.

3. بهبود متابولیسم: گرفتن دوش آب سرد با ایجاد تعادل میان چربی قهوه ای و چربی سفید که عامل چاقی است باعث تثبیت متابولیسم شما شده و حتی آن را بهبود می بخشد. باید توجه داشته باشید که برای بهره مندی از این موضوع لازم است هفته ای دو تا سه دفعه دوش آب سرد بگیرید.

متابولیسم

4. کاهش استرس: دوش آب سرد با وارد کردن شک به بدن باعث می شود تا سیستم عصبی شما کم کم یاد بگیرد تا به سرعت ضربه نخورد که در نتیحه عملکرد شما را در موقعیت های پر استرس بهبود می بخشد.

5. تقویت سیستم ایمنی: تحقیقات نشان داده است که دوش آب سرد می تواند بدن شما را در برابر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزای فصلی مقاوم تر کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد