اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برآورد آثار اعطای یارانه‌های نقدی جدید بر شاخص‌‏های توزیع درآمد

گزارش برآورد اثرات اعطای یارانه‌های نقدی جدید بر شاخص‏های توزیع درآمد خانوارهای شهری در سناریوهای مختلف منتشر شد.

به گزارش سایت طلا ، مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه، گزارش پژوهشی «برآورد اثرات اعطای یارانه‌های نقدی جدید بر شاخص‌های توزیع درآمد خانوارهای شهری در سناریوهای مختلف» را منتشر کرد که خلاصه آن به شرح زیر است؛

یکی از بحث‌هایی که در دو یا سه سال‏ اخیر در حوزه سیاست‌های حمایتی از خانوارها مطرح شده است، پرداخت یارانه نقدی جدید به ‌منظور نگهداشت سطح رفاه و کمک به معیشت خانوار می‌باشد. این موضوع به‌ویژه با تشکیل مجلس یازدهم قدرت بیشتری گرفت.

جنبه مهم پرداخت یارانه نقدی، کمک به هموار شدن توزیع درآمد و کاهش نابرابری‌ها است. مسلماً این جنبه توسط پرداخت همگانی یارانه نقدی نه‌تنها به‌سختی حاصل می‌شود، بلکه می‌توان گفت که پرداخت همگانی، سوی مخالف عدالت در توزیع قرار دارد. با عنایت به فضای حاکم بر کشور در حوزه سیاست‌های حمایتی و توجه نمایندگان محترم مجلس و تصمیم‏گیران دولتی به این موضوع، در گزارش حاضر به اثرات پرداخت یارانه جدید بر شاخص‌های نابرابری و توزیع درآمد برای خانوارهای شهری توجه گردید.

جنبه مهم پرداخت یارانه نقدی، کمک به هموار شدن توزیع درآمد و کاهش نابرابری‌ها است.

این گزارش در ۴۵ صفحه و با موضوعات متنوعی از جمله: معرفی بعضی از شاخص‌های نابرابری، وضعیت انواع مخارج و درآمد، تحلیل وضعیت مخارج کل و توزیع آن در حالت پایه و … منتشر شده است.

متن کامل گزارش از اینجا قابل دریافت است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد