اونس طلا2337.09
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

موهای خود را با خوردن این موادغذایی به اندازه قدتان بلند کنید

بسیاری از افراد شبانه روز در تلاش برای بلند کردن موهای خود هستند اگر می خواهید در این رقابت برنده شما و موهای بلند تان باشید این موادغذایی را بخورید

به گزارش سایت طلا، در حالی که بسیاری از افراد در آرزوی موهایی بلند و پر پشت هستند باید بدانند که دستیابی به آن کار دشواری است و مهم ترین فاکتور آن صبر است.

باید این را بدانید که تنها مراقبت های خارجی از موهایتان نمی تواند در محافظت در موهای شما موثر باشد بلکه فاکتور مهم دیگر تغذیه شما است که شکاف بین مراقبت و تغذیه می تواند تمام زحمت های شما را ازبین ببرد.

هنگامی که درباره مو صحبت می کنیم سه ماده غذایی مهم پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی در سلامت آن تاثیر گذار است. مصرف آن ها به نسبت مناسب رشد سریع و سالم مو را تضمین می کند.

ویتامین هایی که موهای شما را تقویت خواهند کرد:

1. ویتامین A : سیب زمینی شیرین، هویج، شیر، اسفناج، زردآلو خشک و انبه

موی بلند

2. گروه ویتامین B :

B12: پنیر، شیر، ماست و پودر آب پنیر

این ویتامین نقشی حیاتی در تشکیل گلبول های قرمز خون دارد این گلبول ها می توانند اکسیژن را ه تمام بافت های بدن از جمله مو ببرند و موجب رشد آن شوند.

بیوتین: قارچ، آووکادو، تخم مرغ، بادام زمینی، تخمه آفتابگردان، موز، گردو و بادام

به عنوان ویتامین رشد مو شناخته می شود و موجب رشد مو و ناخن می شود و کمبود با علائم ریزش مو و کم پشتی مو در سراسر بدن می شود.

فولیک اسید: کلم پیچ، کاهو، نخود سبز، لوبیا سفید، مارچوبه، چغندر و اسفناج

این ماده به تولید گلبول قرمز و اکسیژن رسانی به تمام بدن کمک می کند و مسئول بازسازی سلول های فولیکول مو و جلوگیری از سفیدی مو و ریزش مو است.

نیاسین: برنج قهوه ای، بادام زمینی، سیب زمینی، تخمه آفتابگردان

مطالعات نشان می دهد که مشتقات این ویتامین ، اوکتیل نیکوتینات و تترادسیل نیکوتینات ، به افزایش پر شدن مو در زنان کمک می کند.

3. ویتامین C: لیمو، ماندارین، توت فرنگی، گریپ فروت و گواوا

این ویتامین از جمله ویتامین های محلول در آب است که می تواند به دلیل وجود آنتی اکسیدان به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند و در پی این مسئله باعث کاهش پیری مو می شود.

توت فرنگی

4. ویتامین D: پنیر، شیر و ماست

این ویتامین به طور کلی شامل ویتامین D3 و D2 است. این ویتامین در تنظیم کلسیم عملکرد سیستم ایمنی و رشد سلول ها نقش دارد.کاهش سطح این ویتامین منجر به آلوپسی و مختل شدن چرخه طبیعی فولیول مو پس از زایمان می شود. پماد موضعی این ویتامین در درمان آلوپسی موثر است.

5. ویتامین E: بادام، بادام زمینی، اسفناج پخته شده، تخمه آفتابگردان و سبزیجات خشک

این ویتامین از گروه محلول در چربی با آنتی اکسیدان است و تنها مورد توکوفرول از آن توسط انسان قابل استفاده است. مصرف این ویتامین بر روی کاهش استرس اکسیداتیو در پوست سر کمک می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد