اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وزرای دولت سیزدهم زیر ذره‌بین کلان‌داده‌های فضای مجازی

طبق بررسی‌های کلان داده، حسین امیرعبدالهیان(وزیر امور خارجه)، بهرام عین اللهی( وزیر بهداشت) و احمد وحیدی (وزیر کشور) پرتکرارترین اسامی وزرای دولت سیزدهم در منابع خبری و شبکه‌های اجتماعی هستند.

به گزارش سایت طلا،بررسی داده‌های فضای مجازی اطلاعات ارزشمندی پیرامون موضوعات، مقامات و شخصیت‌های مختلف در اختیار پژوهشگر قرار می‌دهد؛ با بررسی پرتکرارترین موضوعات، اسامی اشخاص و مقامات مختلف، اطلاعاتی پیرامون رویکرد کاربران، انتقادات، پیشنهادات، مطالبات، موضوعات مورد چالش و ... به دست می‌آید.

امروزه فضای مجازی بیش از پیش بازتاب افکار عمومی است، تحلیل رویکرد یا بررسی تصویر چهره شخصیت‌ها و سازمان‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی اطلاعات مفیدی از نحوه عملکرد آنها و رضایتمندی مردم در اختیار افراد مختلف قرار داده که به وضوح برای بهبود عملکرد آنها قابل ارزیابی است.

شناسایی علت افزایش تولید محتوا پیرامون نام یک وزیر دلایل مختلفی دارد؛ از جنبه‌ای می‌توان پرتکراری نام یک وزیر را در شبکه‌های اجتماعی ناشی از مطالبات و انتقادهای مردم به آن دانست یا به نوعی دیگر کم بودن تکرار نام یک وزیر در فضای مجازی را به عملکرد خوب و رضایت مردم از آن نسبت داد؛ از سوی دیگر می‌توان پرتکراری نام یک وزیر را در شبکه‌های اجتماعی ناشی از رضایت و توجه مناسب کاربران شبکه‌های اجتماعی به عملکرد آن دانست.

مرکز پژوهشی بتا در این گزارش پرتکرارترین اسامی وزرای دولت سیزدهم از آغاز دولت تا فروردین ۱۴۰۱ را بررسی کرده است. این گزارش صرفا براساس تکرار نام اسامی وزرای دولت و حجم محتوای تولید شده پیرامون نام وزرا تنظیم شده و نشان دهنده محبوبیت یا رویکرد کاربران به هر یک از وزرا نبوده است.

برای تعیین میزان محبوبیت هر یک از وزرا یا بررسی انتقادات، پیشنهادات و مطالبات کاربران از وزرا، نیازمند بررسی و طبقه بندی هر یک از محتواهای تولید شده پیرامون وزرا در بسترهای مختلف هستیم.

براساس بررسی صورت گرفته توسط این مرکز، طبق داده‌های منتشر شده در منابع خبری مرتبط با وزرای دولت سیزدهم، حسین امیر عبدالهیان (وزیر امور خارجه) با 12 درصد از محتوای کل مربوط به وزرا در رتبه اول و بهرام عین اللهی (وزیر بهداشت)، احمد وحیدی (وزیر کشور) و سید احسان خاندوزی (وزیر اقتصاد) هر کدام با 9 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

طبق داده‌های منتشر شده در شبکه اجتماعی توییتر، حسین امیرعبدالهیان (وزیر امور خارجه) با 20 درصد، بهرام عین الهی (وزیر بهداشت) با 13 درصد و حجت الله عبدالملکی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با 13 درصد در صدر میزان پرتکرارترین اسامی وزرای دولت سیزدهم براساس درصد از کل محتوا پیرامون این موضوع هستند.

براساس این بررسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، سهم هر یک از وزرا از کل محتوای تولید شده پیرامون وزرای دولت سیزدهم بدین شرح است؛ حسین امیر عبدالهیان (وزیر امور خارجه) با 41 درصد، بهرام عین اللهی (وزیر بهداشت) با 12 درصد و سید رضا فاطمی امین (وزیر صنعت، معدن و تجارت) با 8 درصد در سه رتبه برتر قرار دارند.

طبق داده‌های منتشر شده در تلگرام پیرامون اسامی وزرای دولت سیزدهم، بهرام عین اللهی (وزیر بهداشت) با 16 درصد، حسین امیر عبدالهیان (وزیر امور خارجه) با 10 درصد و احمد وحیدی (وزیر کشور) با 8 درصد در سه رتبه برتر میزان محتوای تولید شده در مورد وزرای دولت سیزدهم از آغاز تا فروردین 1401 است.

حسین امیر عبدالهیان(وزیر امور خارجه)

در بین وزرای دولت سیزدهم، حسین امیر عبدالهیان پرتکرارترین نام را در اختیار داشت. امیر عبدالهیان پیش از وزارت در سمت‌هایی همچون مشاور وزیر، معاون عربی آفریقایی، مدیر کل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه و ... مشغول به کار شد.

با انتخاب سید ابراهیم رییسی به عنوان رییس جمهور و معرفی کابینه از سوی وی، امیر عبدالهیان به عنوان وزیر امور خارجه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.

شروع مذاکرات احیای برجام و واکنش و مصاحبه‌های مختلف پیرامون آن یکی از مهمترین علل تکرار نام امیرعبدالهیان در فضای مجازی است؛ صحبت پیرامون توانایی امیر عبدالهیان برای پرکردن جای محمد جواد ظریف در مذاکرات، مصاحبه‌های امیر عبدالهیان و واکنش به آنها از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی، برگزاری سفرهای خارجی و دیدار با مقامات کشورهای مختلف و ... موضوعاتی بوده است که زمینه تکرار نام امیر عبدالهیان را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.

بهرام عین الهی(وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)

بهرام عین الهی دومین نام پرتکرار در بین وزرای دولت سیزدهم است. عین الهی پیش از وزارت سمت‌هایی همچون معاون آموزشی وزارت بهداشت، ریاست قطب چشم پزشکی و ... را به عهده داشته است.

با شیوع ویروس کرونا تمامی جوانب زندگی تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت، اخبار مختلف پیرامون سویه‌های جدید ویروس، کشف واکسن، تعداد فوتی‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا و ... از جمله این اخبار و حواشی بوده است که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار داشت.

بهرام عین الهی نیز به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدر این اخبار و حواشی قرار داشت. مصاحبه‌های عین اللهی پیرامون موضوع واکسن، دستورات وزیر برای کنترل موج‌های ویروس و ... از جمله این اخبار بوده است که زمینه تکرار نام عین الهی را در فضای مجازی ایجاد کرده است.

احمد وحیدی(وزیر کشور)

احمد وحیدی سومین نام پرتکرار در بین وزرای دولت سیزدهم است که پیش از این سمت‌هایی همچون وزارت دفاع، فرماندهی نیروی قدس و ... را عهده دار بوده است.

وزارت کشور از وزارتخانه‌هایی است که به اداره امور درون مرزی جمهوری اسلامی پرداخته و استانداری و فرمانداری از زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شوند؛ به بیانی دیگر تامین امنیت و نظم، تامین آزادی‌های سیاسی و اجتماعی، اجرای سیاست‌های عمومی و ... از وظایف این وزارت خانه است که در راس آن احمد وحیدی قرار دارد.

واکنش وزیر به اتفاقات مختلف اجتماعی و سیاسی در کف جامعه زمینه‌های تکرار نام احمد وحیدی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.

سید احسان خاندوزی (وزیر امور اقتصادی و دارایی)

سید احسان خاندوزی یکی دیگر از اسامی پرتکرار بین وزرا در شبکه‌های اجتماعی و منابع خبری بوده که پیش از این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود است.

افزایش قیمت و تورم لحظه‌ای، وضعیت بازار سرمایه بعد از یک جهش غیرطبیعی و ... از مواردی بوده است که به واسطه نقش اول وزارت اقتصاد در این موضوعات با آن گره خورده است؛ مطالبه کاربران شبکه‌های اجتماعی از وزیر اقتصاد پیرامون موضوعات اقتصادی، انتشار اخبار پیرامون گرانی و قیمت محصولات، انتقاد و گلایه مندی کاربران از مسئولین اقتصادی کشور و در راس آن وزیر اقتصاد و ... از موضوعاتی بوده است که زمینه تکرار نام سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد را در شبکه‌های اجتماعی و منابع خبری ایجاد کرده است.

حجت الله عبدالملکی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)

عبدالملکی یکی دیگر از اسامی پرتکرار میان وزرای دولت سیزدهم در منابع خبری و شبکه‌های اجتماعی بخصوص توییتر است. عبدالملکی به عنوان جوان ترین وزیر دولت سیزدهم پیش از وزارت، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی بوده است.

واکنش‌ها به توانایی جوان ترین وزیر کابینه سیزدهم یکی از عوامل تکرار نام عبدالملکی در شبکه‌های اجتماعی بوده است.

با انتخاب عبدالملکی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برخی مصاحبه‌ها و صحبت‌های وی مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است؛ صحبت عبدالملکی در مورد اینکه با یک میلیون تومان هم می‌شود کار تولیدی کرد، یکی از همین دیدگاه‌ها بود که کاربران با اشاره به این صحبت‌ها از وزیر جدید انتظار اشتغال زایی داشتند.

صحبت عبدالملکی در مورد تولید لامبورگینی ایرانی توسط چند ایرانی، پیشنهاد آزاد شدن تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی توسط عبدالملکی و ... از دیگر موضوعاتی بود که کاربران شبکه‌های اجتماعی در مورد آنها تولید محتوا کرده‌اند.

سید رضا فاطمی امین (وزیر صنعت، معدن و تجارت)

سید رضا فاطمی امین نیز یکی دیگر از اسامی پر تکرار در منابع خبری و شبکه‌های اجتماعی بوده است. فاطمی امین پیش از وزارت مناصبی از جمله معاونت برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور وزیر و رئیس ستاد تحول صنایع و معادن، مدیر عامل سازمان اقتصادی رضوی و ... را به عهده داشته است.

وضعیت بازار خودرو و افزایش روزمره خودروهای تولیدی واکنش بسیاری از منابع خبری و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است. انتشار اخبار روزمره افزایش قیمت خودرو، اخبار قرعه کشی محصولات ایران خودرو و سایپا، انتشار اخبار مربوط به تصمیم مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وزیر و ... از موضوعاتی بوده است که منابع خبری و کاربران شبکه‌های اجتماعی پیرامون آن تولید محتوا کرده و زمینه تکرار نام سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت را ایجاد کرده‌‌اند.

کم تکرار ترین وزرای دولت سیزدهم در فضای مجازی

براساس داده‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و منابع خبری، اسامی محمد رضا قرایی آشتیانی (وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)، امین حسین رحیمی (وزیر دادگستری) و سید جواد ساداتی نژاد (وزیر جهاد کشاورزی)، کمترین حجم تولید محتوا در بین وزرای دولت سیزدهم را به خود اختصاص داده‌اند.

کم بودن محتوا پیرامون اسامی برخی وزرا نشان از کم توجهی کاربران شبکه‌های اجتماعی و منابع خبری به برخی وزراتخانه‌ها و ارتباط کم مردم با این وزراتخانه‌ها بوده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد