اونس طلا2337.71
مظنه14,961,000
18 گرم3,453,700
ارزش سکه33,707,133
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

درخواست صدر از دولت عراق برای احضار سفیر سوئد بخاطر توهین به قرآن

جریان صدر از دولت عراق خواست تا در اعتراض به مسأله آتش زدن قرآن کریم در اعتراضاتی در سوئد، سفیر این کشور در بغداد را احضار کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از سایت شفق نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در ماه قرآن، در یک کشور اروپایی که در آن تعداد مسلمانان زیاد است، قرآن سوزانده می‌شود. چرا اینگونه اقدامات تحریک‌آمیز علیه احساسات مسلمانان انجام می‌شود؟

صدر در ادامه افزود: اگر به خداوند و شریعت او ایمان ندارید، این امر به شما این حق را نمی‌دهد که اقدام به سوزاندن کتاب قرآن کنید. این اقدام همزمان با حمله به قدس شریف انجام شد. اگر مظلومی علیه ظالم قیام کند، دین و مقدسات چه گناهی دارند؟».

مقتدی صدر از وزارت خارجه عراق خواست تا سفیر سوئد در بغداد را برای روشن ساختن واقعیت این جرم و فتنه‌ای که هدف از آن تفرقه‌افکنی میان ادیان است، احضار کند.

رهبر جریان صدر عراق در ادامه تاکید کرد، افراط‌ گرایی گروه تروریستی داعش نماینده اسلام نیست و افراط‌ گرایی الحادی نیز نماینده اروپا نیست.

مقتدی صدر ضمن درخواست از دولت سوئد برای ایستادگی در برابر این تجاوزات برای حفاظت از صلح، اظهار کرد، در صورت عدم اقدام دولت عراق، «یک تجمع اعتراضی مسالمت‌آمیز علیه تجاوز به مقدسات و قرآن» برپا می‌شود.

روز پنجشنبه، راسموس پالودان، رهبر حزب " خط سخت" افراط گرای دانمارکی تحت حمایت پلیس سوئد و اعتراضات مسلمانان، اقدام به آتش زدن قرآن کریم در شهر "لینشوپینگ" واقع در جنوب این کشور کردند.

روز جمعه نیز درگیری‌هایی در شهر "اوریبرو" سوئد بین معترضان و نیروهای پلیس این کشور رخ داد که در نتیجه آن ۹ تن از نیروهای پلیس زخمی شدند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد