اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چند نکته برای تسکین فوری سردرد میگرنی

میگرن یک بیماری مزمن و ناتوان کننده است که می تواند بر زندگی روزمره افراد تأثیر بگذارد.

به گفته بنیاد تحقیقات میگرن، میگرن یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است. در آمریکا، بنیاد تحقیقات میگرن تخمین می‌زند که تقریباً 12 درصد از مردم از سردردهای میگرنی رنج می‌برند. سردردهای میگرنی فقط یک سردرد شدید نیستند. میگرن یک بیماری مزمن و ناتوان کننده است که می تواند بر زندگی روزمره افراد تأثیر بگذارد.

میگرن بخشی از یک بیماری عصبی است و اغلب علائم دیگری از جمله:

تهوع ,استفراغ .سوزن سوزن شدن پا, بی حسی در دست ها یا پاها, تغییرات بینایی حساسیت به صدا، نور یا بو

داروهای مختلفی برای درمان و پیشگیری از میگرن استفاده می شوند. اما برخی از افراد ترجیح می دهند از درمان های طبیعی به عنوان جایگزین یا مکمل درمان پزشکی استفاده کنند.

درمان های طبیعی برای میگرن

در اینجا چند درمان طبیعی برای میگرن وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را امتحان کنید:

طب فشاری

طب فشاری ممکن است به کاهش برخی علائم میگرن کمک کند. طب فشاری شامل اعمال فشار به قسمت های خاصی از بدن است. اعتقاد بر این است که تحریک نقاط خاصی از بدن به این روش باعث کاهش تنش عضلانی و کاهش درد می شود.یکی از نقاط فشار رایج، فضای بین شست چپ و انگشت اشاره است. اعمال فشار دایره ای محکم اما نه دردناک به این نقاط با استفاده از دست مخالف به مدت 5 دقیقه، ممکن است سردرد را تسکین دهد.

تغییر رژیم غذایی

بسیاری از افرادی که به میگرن مبتلا می شوند متوجه می شوند که برخی مواد غذایی می توانند باعث تحریک آن شوند.

محرک های غذایی رایج برای میگرن عبارتند از:

غذاهای فرآوری شده

نوشیدنی های کافئین دار

آگاهی از آنچه ممکن است باعث میگرن شود بسیار مهم است. برخی از افراد از دفترچه غذایی یا دفترچه میگرن برای پیگیری محرک های احتمالی استفاده می کنند. تغییر رژیم غذایی یا الگوی غذایی برای جلوگیری از محرک ها ممکن است به پیشگیری از میگرن در آینده کمک کند.

اسانس

اسانس ها اغلب به عنوان داروهای طبیعی یا به عنوان یک ضد میکروب در محصولات پاک کننده خانگی استفاده می شوند.اسطوخودوس یک روغن طبیعی است که اغلب به عنوان درمانی برای استرس، اضطراب و سردرد توصیه می شود. استنشاق روغن اسطوخودوس به کاهش شدت سردردهای میگرنی در برخی افراد کمک می‌کند.

مدیریت استرس

روزنامه نگاری ممکن است به کاهش استرس کمک کند. استرس یک محرک رایج برای میگرن است. استرس همچنین می‌تواند چرخه‌ای ایجاد کند که در آن درد میگرنی را بدتر می‌کند . یافتن راه هایی برای استرس، مانند یادداشت روزانه، ورزش، یا مدیتیشن، حمام آب گرم یا گوش دادن به موسیقی ممکن است به پیشگیری از میگرن در آینده کمک کند.

منیزیم

کمبود منیزیم، که یک ماده معدنی ضروری است، ممکن است باعث ایجاد هاله میگرنی یا سردرد قاعدگی-میگرنی شود.هاله میگرنی یک اختلال بینایی است که در شروع میگرن رخ می دهد. همه کسانی که میگرن می گیرند، هاله میگرنی را تجربه نمی کنند. تحقیقات نشان داده است که مکمل منیزیم می تواند در کاهش دفعات میگرن در برخی افراد مفید باشد.

ویتامین های ب کمپلکس

ویتامین B ممکن است بر کاهش دفعات و شدت میگرن تأثیر بگذارد. ویتامین های B در تنظیم انتقال دهنده های عصبی در مغز نقش دارند. ویتامین های B محلول در آب هستند، به این معنی که مقادیر اضافی آن از طریق ادرار دفع می شود و در بدن ذخیره نمی شود.

بدن به سرعت ویتامین های B را دفع می کند، بنابراین بعید است که کسی بتواند بیش از حد آن را مصرف کند. با این وجود، باید قبل از شروع مصرف روزانه ویتامین B کمپلکس با پزشک صحبت کنید.

هیدراته بمانید

ننوشیدن آب کافی یک محرک شناخته شده میگرن و سردرد است . افراد باید سعی کنند هر روز آب بیشتری بنوشند تا از کم آبی بدن جلوگیری کنند. افراد مبتلا به کم آبی شدید ممکن است در ابتدا به محلول آبرسانی خوراکی برای جایگزینی الکترولیت های از دست رفته نیاز داشته باشند. نوشیدن آب در طول روز و حفظ یک رژیم غذایی سالم معمولا برای هیدراته ماندن کافی است.

استراحت کنید

کمبود خواب و خواب زیاد می تواند محرک سردردهای میگرنی باشد. داشتن 7 تا 9 ساعت خواب آرام در هر شب می تواند به کاهش استرس و پیشگیری از میگرن کمک کند.

کمپرس

برخی افراد معتقدند قرار دادن کمپرس سرد یا گرم روی سرشان می تواند تسکین دهنده باشد و به کاهش درد میگرن کمک کند. بسیاری از افرادی که به میگرن مبتلا می شوند، ترجیح می دهند کمپرس سرد استفاده کنند.

استفاده از این درمان عوارض جانبی کمی دارد، اگرچه افرادی که مشکلات گردش خون، دیابت یا مشکلات پوستی دارند باید از دمای شدیدا سرد یا گرم اجتناب کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد