اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

4 مورد روزمره که ما فکر نمی کردیم هدفی داشته باشند

معمولی ترین چیزها معمولاً دارای ویژگی های پنهانی هستند که مردم از آن بی اطلاع هستند.

حقیقت جالب : برخی از جزئیات ممکن است دقیقاً شبیه ایده های طراحی به نظر برسند اما در واقع هدف خاصی دارند. حتی وسایل معمولی مانند اجاق مایکروویو یا تی شرت واقعا می توانند شما را شگفت زده کنند. ما در بخش خبری سایت طلا غیرمنتظره ترین حقایق را در مورد چیزهایی که همه ما هر روز استفاده می کنیم جمع آوری کرده ایم. مقاله امروز را دنبال کنید!

1-سوراخ روی درب

اگر نگاه دقیق تری به درب فنجان قهوه بیندازید، سوراخ کوچکی روی آن خواهید دید. چنین سوراخ هایی به عنوان عایق برای گرمای نوشیدنی عمل می کنند. بخار داغ باید خارج شود تا نتواند درب آن را جدا کند. اگر متوجه این سوراخ شدید، به این معنی است که سوختگی غیرممکن است. دکمه های کوچک روی درب ها نیز هدفی دارند. در رستوران های فست فود، نوشابه ها را از قبل تهیه می کنند و برای گرم نگه داشتن نوشیدنی ها با درب می پوشانند. این دکمه‌ها به کارکنان رستوران کمک می‌کند تا بفهمند چه چیزی در یک فنجان وجود دارد، چه چای، قهوه یا کاپوچینو. در نزدیکی هر دکمه، نام نوشیدنی وجود دارد و اگر فشار داده شود، نیازی به بررسی چیزی نیست که داخل آن است.

2- قفل مغناطیسی روی شیلنگ های سوخت در پمپ بنزین ها

گاهی اوقات رانندگان شیلنگ را فراموش می کنند و در حالی که نازل هنوز در ماشین است دور می شوند. بنابراین پمپ بنزین ها با ضرر و زیان قابل توجهی روبرو هستند. برای جلوگیری از آسیب دیسپنسر و جلوگیری از نشت سوخت، چنین نازل های مغناطیسی ایجاد شده است. پس از وقوع یک حادثه رانندگی، بازاریاب سوخت می تواند دستگاه جدا شده را دوباره وصل کرده و در سریع ترین زمان ممکن به کار بازگردد.

3-حمام حباب دار

حباب ها نه تنها خوب هستند، بلکه مفید نیز هستند. آنها به عنوان یک عایق حرارت عمل می کنند. آب گرم بدون حباب سریعتر سردتر می شود زیرا هیچ چیز از اتلاف حرارت از طریق سطح بالایی کاهش نمی دهد. اما این ترفند فقط با وان های اکریلیک مدرن کار می کند. در موارد دیگر، دمای آب به سرعت کاهش می یابد، مهم نیست که لایه ای از حباب وجود دارد یا نه.

4- پشت سر صندلی ماشین قابل جدا شدن است

در صورت ترمز شدید یا تصادف، تکیه گاه ها حرکت سر به عقب را متوقف می کند. به عبارت دیگر این دستگاه علاوه بر کیسه هوا و کمربند ایمنی ما را نجات می دهد. اما پشت سری ها یک عملکرد مخفی نیز دارند. اگر متوجه شدید که در ماشین قفل شده اید، می توانید با کمک پشت سر از آن خارج شوید. شما باید یک پشتی سر را بردارید و یکی از گیره ها را از قسمت ضمیمه پشتی سر به سمت پایین فشار دهید و به فضایی که پنجره شما جمع می شود، درست در جایی که مهر و موم است فشار دهید. آن را چند اینچ در آنجا فشار دهید و سپس تکیه گاه سر را به سمت خود بکشید.این روش شما را امن نگه می دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد