اونس طلا2317.59
مظنه14,866,000
18 گرم3,431,800
ارزش سکه33,493,098
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,500,000

چگونه مغز خود را تقویت کنیم

مغز ما از ماهیچه تشکیل نشده است و نمیتوانیم مانند ماهیچه‌ها با تمرینات فیریکی آن را تقویت کنیم .

مغز ما از ماهیچه تشکیل نشده است و نمیتوانیم مانند ماهیچه‌ها آن‌ها را خم کنیم یا با تمرینات فیریکی آن را تقویت کنیم .

با این حال، ایده خوبی است که با مغز خود مانند یک ماهیچه رفتار کنید. آن را خم کنید، بکشید، حرکت دهید خصوصا زمانی که متوجه می شوید که به خوبی قبل عمل نمی کند.

تمرینات عالی برای تقویت ذهن

  • ورزش کنید

یک رژیم غذایی سالم و ورزش می تواند اثرات آلزایمر را با افزایش سن تا حدود 60 درصد کاهش دهد. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که ورزش به مغز کمک می‌کند تا سلول‌های جدید تولید کند. علاوه بر این، ورزش به تولید اندورفین کمک می کند. این مواد شیمیایی می توانند به شما در مقابه با تعدادی از بیماری ها مانند افسردگی و حتی کاهش دردهای فیزیکی کمک کنند.

  • زبان جدید یاد بگیرید

مزایای شناختی یادگیری یک زبان دیگر غیرقابل انکار است. بهبود یافتن حافظه, افزایش مهارت های تفکر, مهارت گوش دادن , افزایش تمرکز وتوجه ,توانایی انجام چند کار و افزایش خلاقیت از نتایج یادگیری یک زبان جدید است.

تحقیقات نشان داده شده که افراد دوزبانه ( خصوصا افرادی که در معرض خطر آلزایمر هستند) دیرتر ازهمسالان تک زبانه خود به این بیماری مبتلا می شوند. محققان به دوزبانگی به عنوان یک درمان اصلی برای به تاخیر انداختن آلزایمر نگاه می کنند.

  • یک مهارت جدید بیاموزید

یادگیری مهارت های جدید برای مغز شما مفید است. برای تقویت مغز فعالیت ها و مهارت های جدید فواید بسیاری برای مغز شما خواهند داشت، اما باید فعالیت هایی را انتخاب کنید که برای شما جذاب باشد زیرا باعث میشود تا به یادگیری مهارت جدید خود پایبند باشید. این مهارت ها میتوانند مانند عکاسی ,رقص ,بافندگی ,یادگیری موسیقی ,منبت کاری و نقاشی باشند.

مهارت جدید را به دیگران بیاموزید

آموزش دادن به دیگران در مورد چیزهای جدیدی که در حال یادگیری آنها هستید، روشی لذت بخش برای گذراندن وقت است. بعلاوه، میتوانید مهارت خودتان را در حین آموزش تمرین کنید. آموزش یک مهارت مستلزم درک عمیق آن مهارت است تا صرفاً " یادگیری آن". آمورش مستلزم آن است که خلاقیت بیشتری کسب کنید و راهی متفاوت برای توضیح دادن آن مهارت پیدا کنید تا اینکه طرف مقابل موفق به درک آن شود.

از دست مخالف خود استفاده کنید

آیا تا به حال سعی کرده اید با دست مخالف خود غذا بخورید؟ یا بنویسید؟ تعداد کمی از خوش شانس ها با این تمرین مشکلی ندارند. با این حال، برای بعضی افراد این فعالیت را کاملاً چالش برانگیز است. مسواک زدن ,نوشتن اعداد بصورت معکوس مغز شما را به کار می اندازد و کار بیهوده ای نیست. شما باید آگاهانه به نحوه حرکت دست خود فکر کنید .

بنابراین دفعه بعد که میخواهید غذا بخورید ، خود را به چالش بکشید تا با دست دیگر خود غذا بخورید. ممکن است این کار آسان باشد، اما بدانید، شما به مغز خود یک تمرین عالی می دهید.

گوش دادن به موسیقی

تعداد کمی از فعالیت ها به اندازه گوش دادن یا نواختن موسیقی عملکرد مغز را تقویت میکنند. شنیدن موسیقی، یعنی تبدیل ارتعاشاتی که از هوا می گذرد و به پرده گوش ما برخورد می کند و توسط سیگنال های الکتریکی مغز به صدا تبدیل میشوند، آنقدر گیج کننده است که دانشمندان هنوز نمی دانند مغز چگونه این کار را انجام میدهد. گوش دادن به موسیقی جدید نیازمند تلاش بیشتر مغز شما برای درک صداها است.

درست است که افراد مسن موسیقی دوران خود را دوست دارند و همیشه همان را انتخاب می کنند اما باید بدانند سبک جدیدی از موسیقی، تاثیرآن بر تقویت مغزرا دو برابرمی کند. موسیقی، ورزش ویک رقص جدید تمرینات مغزی عالی هستند و مطمئناً از آن لذت زیادی خواهید برد!

معاشرت کنید

انسان ها برای زندگی در تنهایی آفریده نشده اند. به همین خاطر سلول انفرادی زندان بدترین نوع حبس است. اجتماعی بودن برای سلامت روان ما مهم است و کناره گیری از دنیا اغلب با افسردگی و اضطراب همراه است. علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که با دیگران معاشرت می‌کنند، کمتربه به آلزایمر یا زوال عقل مبتلا میشوند.

مغز خود را سالم و قوی نگه دارید

مغز یک اندام پیچیده و جذاب است. هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که ما در مورد مغز و اینکه چگونه کار می‌کند نمی دانیم. عملکرد ذهن هنوز یک معما است و پیچیده‌تر از آن است که ما واقعاً آن را درک کنیم. با این حال، ما می دانیم که برخی از عوامل سبک زندگی مانند تغذیه، ورزش، و تمایل به یادگیری مادام العمر تأثیر زیادی بر سلامت این بخش حیاتی از بدن ما دارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد