اونس طلا2321.29
مظنه14,906,000
18 گرم3,441,000
ارزش سکه33,583,218
قدیم (بهار)38,100,000
جدید (امامی)41,600,000
نیم24,100,000
ربع15,500,000

آیا با دیدن خمیازه دیگران خمیازه میکشید ؟ این مطلب را بخوانید

محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که خمیازه مسری نشان می‌دهند و هیچ مشکل روان‌ پریشی ندارند، خمیازه آنها دلیلی بر همدلی آنهاست

آیا با دیدن خمیازه دیگران خمیازه میکشید ؟

برخی از رفتارهای رایج روان‌پریشی عبارتند از: خودشیفتگی، بزرگ‌نمایی، خود محوری، دروغ‌گویی بیمارگونه، نداشتن احساس شرم و پشیمانی، تفکر خودمحور، جذابیت سطحی، احساسات سطحی، خسته شدن سریع , ناتوانی در دوست داشتن و اهمیت دادن به دیگران در حال حاضر، اینها از ویژگی های بارز روان پریشی محسوب می شوند. اما اگر به شما بگویم که می‌توانید با مشاهده خمیازه‌های یک فرد، او ا را بشناسید، چه؟

روان‌پریشی
بله، درست شنیدید! تشخیص روان‌پریشی در افراد با نگاه کردن به نحوه خمیازه کشیدن او امکان پذیر است.
بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2015 که در ژورنال «شخصیت و تفاوت‌های فردی» منتشر شد، ممکن است بین روان‌پریشی و خمیازه کشیدن، به ویژه نحوه خمیازه کشیدن، ارتباط وجود داشته باشد. دانشگاه بیلور 135 شرکت‌کننده را استخدام کرد و یک آزمایش یا تست خمیازه روانی انجام داد، جایی که آنها را در محیطی قرار دادند که کنترل خمیازه‌شان را برایشان سخت‌تر می‌کرد.

آیا با دیدن خمیازه دیگران خمیازه میکشید ؟

محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که خمیازه مسری نشان می‌دهند و هیچ مشکل روان‌پریشی ندارند ، خمیازه آنها دلیلی بر همدلی آنهاست. در حالی که ، روان پریش ها کاملاً مخالف این رفتار را نشان دادند و عدم همدلی در آنها به طور گسترده ای وجود داشت. کارشناسان بر این باورند که همدلی یکی از مهم ترین عوامل روانی و ذهنی است که می توانید هر زمان که شخص دیگری را در حال انجام کاری می بینید، با او احساس همدردی کنید.
اگر همدلی داشته باشید، با دیدن خمیازه دیگران به راحتی خمیازه می کشید و اگر کمبود همدلی دارید، به احتمال زیاد این کار را نخواهید کرد.

خمیازه

جنیفر گلبک، دانشمند و پروفسور برجسته می‌گوید که اگرچه این نوع تست روان‌پریشی یا تست شخصیت ممکن است ابزاری برای تشخیص روان‌پریشی نباشد، اما به وضوح نشان می‌دهد که چگونه ویژگی‌های شخصیتی ذاتی یک فرد می‌تواند بر رفتار بیرونی آن‌ها به طرق مختلف تأثیر بگذارد. چه کسی فکرش را می‌کرد که بین چیزی به سادگی خمیازه کشیدن و روان‌پریشی رابطه‌ای وجود داشته باشد؟!
بنابراین، حتی اگر واقعاً بین یک بیمار روانی و خمیازه کشیدن ارتباط وجود دارد، این تنها معیار برای تشخیص روان‌پریشی در کسی نیست. بنابراین، اگر شما کسی هستید که با تماشای خمیازه دیگران خمیازه نمی‌کشید، نترسید! این لزوماً به این معنی نیست که شما یک روانپریش هستید.
شما ممکن است فردی باشید که کمی حسابگر، سرد و حتی بی رحم است که اجازه نمی دهد همه چیز به این راحتی روی او تأثیر بگذارد و در تصمیم گیری های دشوار مهارت دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد