اونس طلا2298.72
مظنه14,876,000
18 گرم3,434,100
ارزش سکه33,515,628
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

درمان خانگی قدرتمند برای آکنه در سال 2022

آکنه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی در جهان است که تقریباً 85 درصد از بزرگسالان و جوانان با آن روبرو شده اند. درمان‌های معمولی آکنه، مانند اسید سالیسیلیک، نیاسینامید یا بنزوئیل پراکسید، مؤثرترین راه حل‌های آکنه هستند

درمان خانگی قدرتمند برای آکنه در سال 2022

آکنه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی در جهان است که تقریباً 85 درصد از بزرگسالان و جوانان با آن روبرو شده اند. درمان‌های معمولی آکنه، مانند اسید سالیسیلیک، نیاسینامید یا بنزوئیل پراکسید، مؤثرترین راه حل‌های آکنه هستند، اما علاوه بر گران بودن ممکن است عوارض جانبی نامطلوبی مانند خشکی، قرمزی و تحریک داشته باشند.
این مقاله چند درمان خانگی محبوب برای آکنه را بررسی می‌کند.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه زمانی شروع می شود که منافذ پوست با چربی و سلول های مرده پوست مسدود می شود.
عوامل زیادی ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشند، از جمله:
• ژنتیک
• رژیم غذایی
• فشار
• تغییرات هورمونی
• عفونت ها

1. سرکه سیب بمالید

سرکه سیب از تخمیر سیب یا آب تصفیه نشده سیب های فشرده به دست می آید. سرکه سیب حاوی اسیدهای آلی مانند اسید سیتریک است. تحقیقات انجام شده در سال 2016 نشان می‌دهد که اسید سیتریک در ارتباط با اکسید روی، آکنه را از بین می‌برد.

با توجه به تحقیقات انجام شده در سال 2017، اسید لاکتیک موجود در سرکه سیب میتواند اسکار وآکنه را درمان کند . گرچه برخی از متخصصان پوست توصیه می کنند که به هیچ وجه از سرکه سیب استفاده نکنید، زیرا ممکن است پوست را تحریک کند.


• 1 قسمت سرکه سیب و 3 قسمت آب را مخلوط کنید (برای پوست های حساس از آب بیشتری استفاده کنید).
• پس از تمیز کردن، مخلوط را به آرامی با استفاده از پنبه روی پوست بمالید.
• بگذارید 5 تا 20 ثانیه بماند، با آب بشویید و خشک کنید.
• در صورت نیاز، این فرآیند را 1 تا 2 بار در روز تکرار کنید.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

توجه به این نکته مهم است که استفاده از سرکه سیب روی پوست می تواند باعث سوختگی و سوزش شود و اکثر متخصصان پوست آن را توصیه نمی کنند. اگر می خواهید آن را امتحان کنید، آن را در مقادیر کم و با آب رقیق کنید. همیشه قبل از اینکه آن را کاملا روی صورت خود استفاده کنید، یک تست کوچک انجام دهید.

2. مکمل روی مصرف کنید

روی یک ماده مغذی ضروری است که برای رشد سلولی، تولید هورمون، متابولیسم و عملکرد سیستم ایمنی مهم است ودر مقایسه با سایر درمان های طبیعی برای آکنه مناسب تر است.
بر اساس یک منبع معتبر متاآنالیز 2020، افرادی که تحت درمان با روی قرار گرفتند در مقایسه با افرادی که تحت درمان با روی نبودند، بهبود قابل توجهی در تعداد لکه های ملتهب داشتند. مصرف بیش از حد روی ممکن است عوارض جانبی از جمله درد معده و تحریک روده ایجاد کند.توجه داشته باشید که استفاده از روی، روی پوست موثر نبوده زیرا روی ز طریق پوست جذب نمی شود.

3. ماسک عسل و دارچین درست کنید

یک مطالعه2017 نشان داده که ترکیب عسل و عصاره پوست دارچین اثرات ضد باکتریایی بر روی آکنه اعمال می کند. تحقیقات انجام شده در سال 2020 نشان داده است که عسل به تنهایی می‌تواند مانع از رشد آکنه شود یا آن را از بین ببرد. اگرچه، این یافته لزوماً به این معنی نیست که عسل به طور موثر آکنه را درمان می کند.
• 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق چای خوری دارچین را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیاید.
• پس از پاکسازی، ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند.
• ماسک را کاملاً بشویید و صورت خود را خشک کنید.
• دارچین ممکن است باعث تحریک پوست شود. همیشه قبل از اینکه آن را روی پوست خود بمالید، یک تست کوچک انجام دهید.

4. پوست خود را با آلوئه ورا مرطوب کنید

آلوئه ورا گیاهی استوایی است که برگ‌های آن ژل شفاف تولید می‌کنند. ژل اغلب به لوسیون ها، کرم ها، پمادها و صابون ها اضافه می شود. آلوئه ورا حاوی اسید سالیسیلیک و گوگرد است که هر دو به طور گسترده در درمان آکنه استفاده می شوند. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۸ نشان داد که استفاده از اسید سالیسیلیک روی پوست آکنه را کاهش می دهد.

نحوه خراش دادن ژل گیاه آلوئه با قاشق. ژل را مستقیماً به عنوان مرطوب کننده روی پوست تمیز بمالید. این کار را 1 تا 2 بار در روز یا به دلخواه تکرار کنید.
همچنین می توانید ژل آلوئه ورا را از فروشگاه خریداری کنید، اما مطمئن شوید که آلوئه ورا خالص و بدون هیچ گونه مواد افزودنی است.

ماسک عسل و دارچین درست کنید

5. مکمل روغن ماهی مصرف کنید

اسیدهای چرب امگا 3 چربی های سالمی هستند که فواید زیادی برای سلامتی دارند. روغن ماهی حاوی دو نوع اصلی اسیدهای چرب امگا 3 است: ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA).
مطالعات 2019 نشان داده که سطوح بالای EPA و DHA می تواند عوامل التهابی در آکنه را کاهش دهد.شما همچنین می توانید اسیدهای چرب امگا 3 را با خوردن مکمل‌های روغن ماهی سالمون‌،ساردینا ،سانچاویا استفاده کنید.

6. به طور مرتب لایه برداری کنید

لایه برداری فرآیند حذف لایه بالایی سلول های مرده پوست است. لایه برداری درمان های آکنه را برای پوست موثر میکند و به آنها اجازه می دهد به عمق بیشتری نفوذ کنند.لایه برداری ممکن است سلامت و ظاهر پوست را بهبود بخشد. طیف گسترده ای از محصولات لایه بردار در بازار موجود است، اما می توانید در خانه با استفاده از شکر یا نمک نیز اسکراب درست کنید.
توجه داشته باشید که لایه برداری با دستگاه ها می تواند تحریک کننده باشدو به پوست شما آسیب برساند. به این ترتیب، برخی از متخصصان پوست لایه برداری شیمیایی ملایم با محصولات سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک را توصیه می کنند.
مقادیر مساوی شکر (یا نمک) و روغن نارگیل را مخلوط کنید . پوست خود را به آرامی با این مخلوط مالش دهید و خوب بشویید. هر چند وقت یکبار تا یک بار در روز لایه برداری کنید.

7. لبنیات را کاهش دهید

رابطه بین لبنیات و آکنه بسیار بحث برانگیز است.مطالعات سال 2019 بر روی افراد 10 تا 24 ساله نشان داد که نوشیدن شیر سه روز یا بیشتر در هفته با آکنه متوسط یا شدید مرتبط است. گرچه این مورد به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.


8. استرس را کاهش دهید

هنگامی که استرس دارید، ممکن است به احتمال زیاد لکه‌هایی روی صورت خود پیدا کنید. دست زدن یا برداشتن پوست بیش از حد، می تواند با انتشار باکتری باعث افزایش آکنه شود.هورمون‌هایی که در طول دوره‌های استرس ترشح می‌شوند ممکن است التهاب را افزایش دهند و آکنه را بدتر کنند. یک مطالعه 2018 منبع معتبر اشاره کرد که برخی درمان‌های آرام‌سازی و کاهش استرس ممکن است آکنه را بهبود بخشد.

چگونه از آکنه جلوگیری کنیم

در حالی که هیچ راه کاملی برای خلاص شدن از شر آکنه برای همیشه وجود ندارد، عادت هایی وجود دارد که می توانید به فعالیت روتین خود اضافه کنید که ممکن است به جلوگیری از جوش زدن کمک کند. در اینجا چند ایده وجود دارد:
صورت خود را به درستی بشویید. برای کمک به جلوگیری از جوش، مهم است که روزانه چربی، کثیفی و عرق اضافی را پاک کنید. از مرطوب کننده استفاده کنید. حتی اگر آکنه دارید، حفظ رطوبت پوست ضروری است. هنگامی که پوست خشک است، برای متعادل کردن آن، چربی تولید می کند که ممکن است منجر به مسدود شدن منافذ شود. آرایش را کمتر کنید. استفاده زیاد از لوازم آرایش ممکن است منافذ را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش شود.

اگر از لوازم آرایش استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که برای جلوگیری از تحریک پوست، غیر کومدوژنیک و بدون عطر است. همیشه آرایش خود را بشویید، به خصوص قبل از خواب. در مقابل دست زدن به صورت خود مقاومت کنید.

لمس صورت می تواند باکتری ها و ناخالصی های مسدود کننده منافذ را به پوست شما منتقل کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به حداقل برسانید . قرار گرفتن مکرر در معرض آفتاب باعث کم آبی پوست می شود که به مرور زمان باعث تولید چربی بیشتر و مسدود شدن منافذ پوست می شود. به جوش ها دست نزنید زیرا ممکن است باعث خونریزی، زخم شدید یا عفونت شود. همچنین ممکن است التهاب را افزایش دهد و منافذ اطراف را مسدود کند و مشکل شما را بدتر کند.


چه زمانی به پزشک مراجعه کنید:

اگرهمه چیز را امتحان کردید و به نظر نمی‌رسد که هیچ کمکی به جوش‌های مکررنمی‌کند، جوش‌هایی که سال‌ها ادامه داشته‌اند و برعزت نفس و اعتماد به نفس شما تأثیر می‌گذارند. باید بصورت منظم به متخصص پوست مراجعه کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد