اونس طلا2337.71
مظنه14,787,000
18 گرم3,413,500
ارزش سکه33,315,111
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,800,000
ربع14,450,000

قیمت طلا در اوج، آیا رکورد جدیدی ثبت خواهد شد؟

قیمت طلا در روز گذشته افزایش قابل توجهی را نشان داد و در اوج چند روز اخیر خود قرار گرفت. حال با صعود اخیر طلا، بسیاری انتظار دارند که طلا به سوی رکورد های جدید حرکت کند.

به گزارش سایت طلا، همراه با افزایش چشمگیر تورم در ایالات متحده قیمت طلا در روز گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافت. هم اکنون در لحظه نگارش این متن قیمت هر اونس طلای جهانی 1971 دلار می باشد که 4 دلار افزایش در روز را تجربه کرده است.

در روز گذشته همچنین ارزش دلار ایالات متحده افزایش چشمگیری یافت و بازار سهام روز بسیار بدی را پشت سر گذاشت چراکه بسیاری از شاخص های بازار سهام جهانی افت شدیدی را تجربه کردند.

همچنین بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده در بالاترین سطح خود طی سه سال اخیر قرار گرفته است. بازده 10 ساله در حال حاضر در عدد 2.7 قرار دارد و در حال حرکت به سمت 3.26 است که بالاترین سطح در اکتبر سال 2018 به شمار می رود.

طلا

کارشناسان بر این باورند که داده های جدید تورم تاثیری بر روی فدرال رزرو نخواهد گذاشت و این بانک همچنان به موضع تهاجمی خود ادامه خواهد داد. به گفته تحلیلگران فدرال رزرو به احتمال زیاد همچنان برنامه های از پیش تعیین شده خود را اجرایی کرده و نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

علاوه بر تورم، تنش های ژئوپلیتیک میان روسیه و اوکراین نیز تشدید شده است. گزارش ها حاکی از به بن بست رسیدن مذاکرات روسیه و اوکراین بوده و جنگ در شرایط سخت تری قرار گرفته است که در نتیجه از افزایش قیمت طلا حمایت می کند.

با این حال باید توجه داشت که افزایش قابل توجه ارزش دلار و همچنین بازده ده ساله خزانه داری می تواند برای طلا به عنوان یک باد مخالف کلیدی عمل کند و مانع از ادامه رشد این فلز گرانبها شود.

تحلیلگران می گویند که باید دید در ادامه چه اتفاقی می افتد تا بتوان نظر قطعی تری درباره آینده طلا داد. هرچند در صورتی که فلز زرد به رشد خود ادامه دهد، دستیابی به سطح روانشناختی 2000 دلاری دور از ذهن نخواهد بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد