اونس طلا2375.05
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

سیب زمینی هایی که حتی خبر نداشتید در دنیا وجود دارند

اکثر مردم تنها 2 تا 3 مدل سیب زمینی می شناسند و غریب به اتفاق نیز تنها از یک نوع معمولی آن استفاده می کنند در حالی که در دنیا بیش از 1000 نوع سیب زمینی وجود دارد.

به گزارش سایت طلا، سیب زمینی یکی از سبزیجات ریشه ای محبوب و یکی از مواد غذایی اساسی در سبد غذایی همه خانواده ها است که علاوه بر مواد مغذی زیادی که دارد طریقه پخت آسان و تقریباً ارزان قیمت نیز است.

در این خبر اما با 6 نوع از سیب زمینی های محبوب در دنیا آشنا شوید:

سیب زمینی پوست قهوه ای

این سیب زمینی دارای پوست قهوه ای و درون سفید است. همچنین میزان نشاسته آن زیاد و آب کمتری دارد. شکل این سیب زمنی کشیده و سطح زبر و ناهموار نیز دارد. این سیب زمینی بهترین نوع برای سرخ کردن و پختن است.

سیب زمینی شیرین

شیرین تر و مغذی تر از سایر سیب‌زمینی ها است چون ارزش غذایی بالایی دارد. بافت این سیب زمینی نرم و خامه مانند است و بیشتر در پخت انواع کیک ازش استفاده می شود. در کشور ما در بلوچستان و در برخی مناطق دیگر کاشت می شود.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی پوست زرد

این سیب زمینی دارای پوست زرد رنگ و طعم کره ای است و پوست نازک و ظاهری صاف دارد همچنین درونش زرد و تا حدودی سفید است. برای پخت و پز و تهیه پوره از این سیب زمینی استفاده می شود.

سیب زمینی انگشتی

این سیب زمینی بیشتر حالت زینتی بسیار کوچک و باریکی دارد و در ایران بیشتر در بلوچستان کاشت می شود.

سیب زمینی ترشی

طعم این نوع در حالت پخته شده در ترشی و سالاد بسیار خوشمزه است و می شود از آن مانند خود سیب زمینی در تهیه انواع غذاها استفاده کرد. این سیب زمینی حاوی ویتامین های زیادی به خصوص ویتامین B3، C، A و پتاسیم، آهن، تیامین، نیاسین، فسفر، مس، منیزیم است.

سیب زمینی ترشی

سیب زمینی قرمز

دارای رنگ قرمز و درونی کاملاً سفید، بافت مومی شکل، مرطوب ،صاف، خامه‌ای و عطر و طعم شیرین است. برای آب پز، بخار پز و تنوری کردن و همچنین در سوپ و خورشت و سالاد ها از این سیب زمینی استفاده می شود. رنگ قرمز نشان دهنده وجود نوعی آنتی اکسیدان در این نوع سیب زمینی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد