اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بینایی خودتان را با این 5 نکته تقویت کنید

رخی عادات تغذیه ای می تواند بینایی و سلامت چشم شما را به خطر بی اندازد و معاینه سالانه چشم می تواند به تشخیص بیماری های چشمی قبل از وخیم شدن آنها کمک کند.

بینایی خودتان را با این ۵ نکته حفظ کنید

برخی عادات تغذیه ای می تواند بینایی و سلامت چشم شما را به خطر بی اندازد و معاینه سالانه چشم می تواند به تشخیص بیماری های چشمی قبل از وخیم شدن آنها کمک کند.


5 نکته برای کمک به بینایی با افزایش سن
ما از چشمان خود برای انجام کارهای روزانه مانند تهیه وعده های غذایی، انجام فعالیت بدنی، مصرف دارو با دوز صحیح، محافظت از خودمان و موارد دیگر استفاده می کنیم. به همین دلیل مهم است که باید آنها را سالم نگه داریم.اگر این کار را نکنیم، کیفیت بینایی ما ممکن است کاهش یابد . این دستورالعمل‌های ساده می‌تواند به شما کمک کند بینایی خود را حفظ کنید.

1. امگا ۳ بخورید

مصرف یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی می تواند به بینایی شما کمک کند. مطالعات نشان داده اند که اسیدهای چرب امگا 3 در کاهش بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن و خشکی چشم که با افزایش سن شایع هستند، نقش دارند.
در اینجا لیستی از غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 وجود دارد که می توانید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:
• سبزیجات
• اسفناج ،کلم بروکلی
• ماهی سالمون ساردین
• آجیل ، گردو، دانه کتان نیز گزینه های خوبی برای اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

از عینک آفتابی استفاده کنید

2. از عینک آفتابی استفاده کنید

خورشید پرتوهای فرابنفش (UV) را ساطع می کند که طول موج هایی هستند که با چشم انسان قابل مشاهده نیستند. در حالی که اشعه ماوراء بنفش باعث آفتاب سوختگی می شود، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش نیز می تواند برای چشم شما مضر باشد و باعث آسیب کوتاه مدت و طولانی مدت شود.
نمونه ای از آسیب های کوتاه مدت برف کوری است که در اثر انعکاس اشعه ماوراء بنفش از یخ و برف ایجاد می‌شود. تا زمانی که داخل برف نروید متوجه برف کوری نخواهید شد و معمولاً ظرف چند ساعت از بین می رود. آسیب طولانی مدت منجر به آب مروارید می شود.
همیشه از عینک آفتابی با محافظ UV و کلاه لبه دار استفاده کنید.
برخی از بیماری ها می تواند بر سلامت چشم شما تأثیر بگذارد، از جمله دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی. با مدیریت بیماری های مزمن خود خطر ابتلا به بیماری های چشمی را به حداقل برسانید.

3. زمان استفاده از نمایشگر خود را کمتر کنید

استفاده از گوشی‌ تلویزیون، تبلت‌و رایانه‌هایمان برای تماشای فیلم‌ها، بازی کردن، و ارتباط با خانواده و دوستان به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده است. با این حال، نگاه کردن به صفحه نمایش برای مدت طولانی می تواند باعث خستگی چشم، تاری دید و خشکی چشم شود. بهتر است هنگام استفاده از دستگاه های خود به چشمان خود استراحت دهید. می توانید قانون 20-20 را امتحان کنید: هر 20 دقیقه، به مدت 20 ثانیه به اطراف خود نگاه کنید. انجام این تمرین سریع می تواند فشار به چشمان شما را را کاهش دهد.

4. برای معاینه چشم سالانه وقت بگذارید

بهترین راه برای اطمینان از سلامت چشمانتان این است که هر سال به چشم پزشک مراجعه کنید. بسیاری از بیماری‌های رایج چشم، مانند گلوکوم، بیماری چشم دیابتی، و دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن، هیچ علامت هشداردهنده‌ای نشان نمی‌دهند، اما قبل از بدتر شدن می‌توانند توسط چشم پزشک تشخیص داده شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد