اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا باز هم بالاتر رفت

طلا روز گذشته را صعودی آغاز کرده و امروز نیز در حال ادامه دادن به رشد خود است. کارشناسان بر این باورند که طلا می تواند بار دیگر به اوج های گذشته خود بازگردد و رکورد جدیدی ثبت کند.

به گزارش سایت طلا، همراه با افزایش تورم ایالات متحده قیمت طلا افزایش قابل توجهی یافته است. تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن هنگام تورم افزایش یافته و در نتیجه باعث افزایش قیمت آن می شود.

در لحظه نگارش این متن قیمت هر اونس طلای جهانی ۱۹۵۹ دلار است که بیش از ۴ دلار افزایش یافته است. کارشناسان معتقدند که همراه با افزایش تورم قیمت طلا نیز افزایش خواهد یافت.

ادامه جنگ روسیه و اوکراین باعث شده است تا در زنجیره تامین اختلال ایجاد شده و قیمت انرژی به شکل قابل توجهی افزایش یابد. در نتیجه این موضوع نگرانی ها درباره افزایش تورم جهانی نیز در حال رشد می باشد.

تمرکز بازار در حال حاضر بر روی داده های تورم ایالات متحده می باشد که قرار است امروز بعد از ظهر منتشر شود. بسیاری پیش بینی می کنند که با توجه به افزایش قیمت انرژی، تورم نیز افزایش یافته است.

بالا رفتن تورم ایالات متحده باعث شده است تا فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داده و این به عنوان باد مخالف برای طلا عمل می کند. با این حال نگرانی ها نسبت به افزایش تورم و همچنین ادامه جنگ روسیه و اوکراین باعث شده تا تقاضا برای طلا بالا باقی بماند.

از منظر فنی طلا در نقطه ۱۹۷۲ دلاری با مقاومت کلیدی مواجه است و عبور از ان می‌تواند طلا را بار دیگر به سمت نقطه روانشناختی ۲۰۰۰ دلار سوق دهد. بالاتر از آن طلا مقاومت ۲۰۷۱ دلاری را پیش روی خود خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد