اونس طلا2337.71
مظنه15,196,000
18 گرم3,508,000
ارزش سکه34,236,588
قدیم (بهار)38,700,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,600,000
ربع14,800,000

چرا متابولیسم بدن با افزایش سن کند می شود؟

احتمالاً به شما گفته شده است که با افزایش سن، نمی توانید مانند گذشته غذا بخورید.

این به این دلیل است که متابولیسم شما با افزایش سن کاهش می یابد و اضافه کردن چند پوند اضافی را آسان تر می کند و کاهش آن را سخت تر می کند.

چند دلیل برای این امر عبارتند از از دست دادن عضلات، کم تحرک بودن و پیری طبیعی فرآیندهای متابولیک شما. خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای مبارزه با این کاهش متابولیسم ناشی از افزایش سن انجام دهید.

این مقاله توضیح می دهد که چرا متابولیسم شما با افزایش سن کاهش می یابد و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید.

متابولیسم شما چیست؟

به عبارت ساده، متابولیسم شما تمام واکنش های شیمیایی است که به زنده ماندن بدن شما کمک می کند. همچنین تعیین می کند که چه مقدار کالری در روز می سوزانید. هر چه متابولیسم شما سریعتر باشد، کالری بیشتری می سوزانید.

افراد با افزایش سن کمتر فعال می شوند

سطح فعالیت شما می تواند به طور قابل توجهی بر سرعت متابولیسم شما تأثیر بگذارد. در واقع، فعالیت - چه ورزش و چه فعالیت غیرورزشی - تقریباً 10 تا 30 درصد از کالری سوزانده شده روزانه شما را تشکیل می دهد. برای افراد بسیار فعال، این عدد می تواند تا 50٪ باشد.گرمازایی فعالیت بدون ورزش (NEAT) کالری سوزانده شده از طریق فعالیتی غیر از ورزش است. این شامل کارهایی مانند ایستادن، شستن ظروف و سایر کارهای خانه میشود. متأسفانه، افراد مسن معمولاً فعالیت کمتری دارند و کالری کمتری را از طریق فعالیت می سوزانند .تحقیقات نشان می دهد که بیش از یک چهارم آمریکایی های 50 تا 65 ساله خارج از محل کار ورزش نمی کنند. برای افراد بالای 75 سال، این میزان به بیش از یک سوم افزایش می یابد. تحقیقات همچنین نشان می دهد که افراد مسن تقریباً 29٪ کالری کمتری از طریق NEAT می سوزانند .فعال ماندن می تواند به جلوگیری از این افت متابولیسم کمک کند.

افراد با افزایش سن تمایل به از دست دادن عضلات دارند

به طور متوسط ​​یک فرد بالغ در طول هر دهه پس از 30 سالگی 3 تا 8 درصد از عضله خود را از دست می دهد. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که وقتی به 80 سالگی رسیدید، تقریباً 30٪ عضله کمتری نسبت به زمانی که 20 ساله بودید، دارید. به طور متوسط ​​یک فرد بالغ در طول هر دهه پس از 30 سالگی 3 تا 8 درصد از عضله خود را از دست می دهد. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که وقتی به 80 سالگی رسیدید، تقریباً 30٪ عضله کمتری نسبت به زمانی که 20 ساله بودید، دارید.

فرآیندهای متابولیک با افزایش سن کند می شوند

میزان کالری که در حالت استراحت می سوزانید (RMR) توسط واکنش های شیمیایی درون بدن شما تعیین می شود. دو جزء سلولی که این واکنش‌ها را هدایت می‌کنند، پمپ‌های سدیم-پتاسیم و میتوکندری شماهستند.پمپ‌های سدیم-پتاسیم به تولید تکانه‌های عصبی و انقباضات ماهیچه‌ای و قلب کمک می‌کنند، در حالی که میتوکندری برای سلول‌های شما انرژی ایجاد می‌کند. تحقیقات نشان می دهد که هر دو جزء با افزایش سن کارایی خود را از دست می دهند و در نتیجه متابولیسم شما را کاهش می دهند.به عنوان مثال، یک مطالعه میزان پمپ های سدیم-پتاسیم را بین 27 مرد جوان و 25 مرد مسن مقایسه کرد. این پمپ ها در افراد مسن 18 درصد کندتر بود که منجر به سوزاندن 101 کالری کمتر در روز شد.

با افزایش سن چقدر متابولیسم کند می شود؟

سرعت متابولیسم شما تحت تأثیر سطح فعالیت، توده عضلانی و چندین عامل دیگر است. در نتیجه سرعت متابولیسم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، یک مطالعه RMR را در سه گروه از افراد مقایسه کرد:

افراد بین 20 تا 34 سال، 60 تا 74 سال و بالای 90 سال. در مقایسه با جوان ترین گروه، افراد 60 تا 74 ساله تقریباً 122 کالری کمتر سوزاندند، در حالی که افراد بالای 90 سال حدودا کالری سوزاندند. 422 کالری کمتربا این حال، پس از محاسبه تفاوت‌ها در جنسیت، عضله و چربی، دانشمندان دریافتند که افراد 60 تا 74 ساله تنها 24 کالری کمتر می‌ سوزانند، در حالی که افراد بالای 90 سال به طور متوسط ​​روزانه 53 کالری کمتر می‌سوزانند.این نشان می دهد که حفظ عضله با افزایش سن بسیار مهم است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد