اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نکاتی که قبل از مصرف ایبوپروفن حتما باید بدانید

ایبوپروفن یک داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی است که معمولاً برای درمان تب و درد بدون نیاز به تجویز پزشک استفاده می‌شود.

نکاتی که قبل از مصرف ایبوپروفن باید بدانید

ایبوپروفن یک داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی است که معمولاً برای درمان تب و درد بدون نیاز به تجویز پزشک استفاده می‌شود. دکتر جانت مورگان، متخصص داخلی، می‌گوید: «مردم اصلاً فکر نمی‌کنند داروهای بدون نیاز به نسخه هم یک دارو هستند و مانند هر داروی دیگری، مصرف آن بسیار خطرناک است.» در اینجا چهار نکته وجود دارد که پزشکان می خواهند قبل از مصرف ایبوپروفن بدانید.

  • ایبوپروفن یک رقیق کننده خون است

پزشکان می گویند افرادی که برای جلوگیری از لخته شدن خون از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند باید از این داروها اجتناب کنند. دکتر استفان جی الیس، متخصص قلب و عروق، می‌گوید: «این داروها، که بدون نسخه در دسترس هستند و معمولاً برای تسکین دردهایی که همه ما عموما داریم استفاده می‌شوند، رقیق‌کننده‌های خون نیز هستند. "اگر آنها را با داروهای رقیق کننده خون ترکیب کنید، ممکن است دچار خونریزی های جدی شوید."

ایبوپروفن یک رقیق کننده خون است

  • آسیب به کلیه

مطالعات نشان می دهد ورزشکارانی که به طور منظم ازاین داروها استفاده می کنند در معرض خطر آسیب های جدی کلیوی هستند. دکتر رابرت اچ. شمرلینگ، می‌گوید: «اگر به طور منظم از ایبوپروفن استفاده می‌کنید، باید به طور منظم بر خون و عملکرد کلیه خود نظارت داشته باشید. اگر بیماری کلیوی قابل توجهی دارید، احتمالاً باید از دارو های غیر آسپرینی به طور کامل اجتناب کنید.

  • خطر حمله قلبی و سکته مغزی

پزشکان هشدار می دهند که مصرف مزمن داروهای غیر استروئیدی می تواند منجر به حمله قلبی و سکته شود. دکتر گرگوری کرفمن، می‌گوید: «در سال 2005، FDA هشدار داد که مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش می‌دهد. "در جولای 2015، سازمان غذا و داروی آمریکا گامی جدی برای این هشدار برداشت. این کار به توصیه یک گروه متخصص انجام شد که اطلاعات اضافی درباره این دارو ها و خطرات آنها را بررسی کرد. زیرا ایبوپروفن و ناپروکسن بدون نسخه در دسترس هستند و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

خطر حمله قلبی و سکته مغزی

  • مشکلات گوارشی

این دارو ها می توانند مشکلات جدی گوارشی ایجاد کنند. تئودور آر فیلدز می‌گوید: «علائم گوارشی شایع‌ترین عوارض جانبی این داروها هستند. "به احتمال زیاد آنها تحریک معده و به عبارتی "سوزش معده" هستند . در موارد شدید، این دارو ها می توانند پوشش معده شما را تحریک کنند به طوری که یک زخم در معده ایجاد شود. در بدترین موارد، چنین فرسایشی می تواند منجر به خونریزی داخلی شود که سلامتی را تهدید میکند .

مصرف ایبوپروفن تا چه اندازه بی خطر است؟

همیشه قبل از تصمیم گیری در مورد میزان بی خطر بودن ایبوپروفن با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر بیماری های زمینه ای مانند فشار خون بالا یا مشکلات گوارشی دارید. دکتر مورگان می‌گوید: «در واقع یک پاسخ یکسان برای همه وجود ندارد. این به وضعیت کلی سلامتی شما بستگی دارد. درست است که مصرف این داروها بدون خطر نیست، اما می‌توانید با مصرف آن برای حدود سه روز احساس درد نکنید. بدانید بیش از 400 تا 600 میلی‌گرم و همراه با غذا مصرف نکنید. در غیر این صورت، می‌تواند آسیب زننده باشد. باید به خاطر داشته باشید که مسائلی مانند درد مداوم شکم، سردردهای مزمن و درد عضلات شما به خودی خود از بین نمی روند و باید بصورت جدی پیگیری شود."

مصرف  ایبوپروفن تا چه اندازه بی خطر است؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد