اونس طلا2302.52
مظنه14,511,000
18 گرم3,349,800
ارزش سکه32,693,283
قدیم (بهار)37,600,000
جدید (امامی)40,850,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

وقتی از خواب بیدار میشوید این کارها را انجام ندهید

اشتباهاتی که می تواند روز شما را خراب کند و باید به هیچ وجه انجام ندهید

وقتی از خواب بیدار میشوید این کارها را انجام ندهید

بیدار شدن در "سمت مخالف تخت" می تواند به راحتی انگیزه و خلق و خوی شما را برای کل روز از بین ببرد. به گفته Northwestern Medicine، اجرای استراتژی‌های مناسب «بیدار شدن از خواب» و ایجاد یک روال صبحگاهی مثبت می‌تواند سطح استرس شما را کاهش دهد و به سلامتی شما کمک کند.
این پنج کاری را که هرگز نباید در هنگام بیدار شدن از خواب انجام دهید، بخوانید.
برنامه صبحگاهی خود را اصلاح کنید تا مطمئن شوید که در سمت راست تخت از خواب بلند می شوید و خود را برای یک روز عالی آماده می کنید.
1. آلارم را خاموش نکنید که بیشتر بخوابید
چند دقیقه بیشتر در رختخواب همیشه وسوسه انگیز است، اما این خاموش کردن های مجدد آلارم می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد. خوابی که در 5 تا 10 دقیقه چرت زدن می‌بینید، ترمیم‌کننده نیست و ممکن است شما را کسل تر کند.
چرخه خواب ما شامل خواب REM یا خواب رویایی است که یک حالت خواب ترمیمی است. بنابراین، اگر بعد از بیدار شدن دوباره بخوابید، خواب REM یا خواب رویایی را مختل می کنید. "به گفته دکتر رینا مهرا از کلینیک کلیولند زنگ ساعت خود را برای زمان واقعی تنظیم کنید و از زدن چرت زدن اجتناب کنید تا مطمئن شوید که در هنگام بیدار شدن احساس شادابی می کنید.
وقتی از خواب بیدار میشوید این کارها را انجام ندهید
2. دراز بکشید
اگر عادات دارید به شکل یک توپ و حلقه بخوابید مطمئن شوید که به محض بیدار شدن از خواب، دراز بکشید. اگر بعد از بیدار شدن از خواب در وضعیت جنینی بمانید ممکن است خودتان را برای یک روز ناموفق آماده کنید.
مطالعه‌ای که توسط دکتر امی جی سی کادی، از هاروارد انجام شد، به این نتیجه رسید که افرادی که پس از بیدار شدن در این وضعیت هستند، سطح اعتماد به نفس پایین‌تری دارند. دکتر کادی می گوید: «اگر در وضعیت جنینی از خواب بیدار می شوید، در سمت اشتباهی از تخت بیدار می شوید. به محض اینکه چشمانتان باز شد دراز بکشید و روز خود را برای موفقیت آغازکنید.
3. ایمیل های خود را بررسی نکنید
دانشمندان با توجه به نظرسنجی از 1000 آمریکایی متوجه شدند که 17٪ از آنها ایمیل خود را اول صبح از طریق تلفن هوشمند خود چک می کنند. استفاده از گوشی بلافاصله بعد از بیدارشدن می تواند برای شما مضر باشد و سطح استرس شما را افزایش دهد.
مطالعه‌ای توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا بر روی ۱۲۴ نفر از کسانی که یعد از بیدار شدن اعلان‌های ایمیل و گوشی‌های هوشمند خود استفاده می کردند انجام شد. در این آزمایش از آنها خواستند که این عادت را انجام ندهند. هنگامی که شرکت کنندگان در این مطالعه به این برنامه جدید عادت کردند، گزارش کردند که کمتر استرس دارند و روز خود را به خوبی آغازمی کنند. حتی اگر اولین فکر شما بعد از بیدار شدن چک کردن پیام هایی است که هنگام خواب از دست داده‌اید، قبل از بررسی گوشی خود به خود فرصت دهید تا بیدار شوید.
در رختخواب نمان
4. خوردن قهوه
برای بسیاری از افراد، قهوه در وهله اول ،انگیزه بلند شدن از رختخواب است. اما اگر سحرخیز هستید، بهتر است قبل از دم کردن قهوه صبر کنید. زیرا که کافئین موجود در نوشیدنی صبحگاهی مورد علاقه شما در تولید کورتیزول بدن شما اختلال ایجاد می کند. با وجود کافئین در سیستم شما، بدن شما ممکن است کورتیزول کمتری تولید کند، کورتیزول هورمونی است که در واکنش به استرس و زمانی که سطح گلوکز خون شما کاهش می یابد، ترشح می شود.
طبق مطالعه ای که در مجله بالینی غدد درون ریز و متابولیسم منتشر شده است، بدن شما به طور طبیعی روزانه سه بار افزایش کورتیزول را تجربه می کند. نوشیدن قهوه قبل از ساعت 10 صبح می تواند کافئین را بی اثر کند و تولید کورتیزول بدن شما را مختل کند.
خوردن قهوه
5. در رختخواب نمان
تخت شما باید پناهگاه شما باشد و فقط به خواب اختصاص داده شود. اگر صبح از خواب بیدار شوید و مدتی در رختخواب بنشینید، ممکن است ارتباط مغزتان با تختتان را دچار اختلال کنید. پروفسور متیو واکر از دانشگاه کالیفرنیا برکلی می گوید: "به محض اینکه از خواب بیدار می شوید، باید از رختخواب بلند شوید. اگر در رختخواب بصورت بیدار دراز می کشید، مغز شما بیدار بودن را به خوابیدن مرتبط می کند."
وقتی در رختخواب دراز می کشید، ممکن است در آینده سخت تر به خواب بروید. اگر بعد از بیدار شدن از خواب همچنان میل به استراحت دارید، به صندلی یا کاناپه مورد علاقه خود بروید. این باعث میشود که مغز شما تخت شما را تنها برای خوابیدن در نظر بگیرد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد