اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تفاوت مردان و زنان از یکدیگر باعث برتری کدامشان می شود؟

درک جنس مخالف از چالش هایی است که هر روزه و در روابط مختلف با آن روبه رو می شویم اما در واقع چه تفاوت هایی میان مردان و زنان وجود دارد؟

به گزارش سایت طلا، پیش از هر چیز باید بدانیم که دو جنس با یکدیگر تفاوت هایی دارند. بهتر است این تفاوت ها را درک کنیم و بپذیریم. شناخت این تفاوت ها و نحوه کنار آمدن با آنها می تواند بسیاری از چالش ها را مرتفع سازد.

تلاش برای تغییر دیگری و وادار کردن او به اینکه مثل ما حرف بزند، درک و احساس کند نتیجه ای جز ناکامی، خستگی و دل آزردگی نخواهد داشت. این مقاله به شما کمک می کند تا ضمن شناسایی تفاوت های عمده بین زن و مرد، توان پذیرش این تفاوت ها را بهتر کسب کنید و با آنها راحت تر کنار بیایید.

برخی از این تفاوت ها عبارتند از:

1. روابط انسانی

بسیاری منابع و حتی تجارب شخصی ما نشان می دهد که زنان در تعاملات اجتماعی از مردان بهترند. زنان برای یافتن راه حل مشکلات در گروه تمرکز بیشتری دارند و اشاره های غیر کلامی نظیر عواطف و همدردی را بهتر درک می کنند و بهتر می توانند درباره مشکلات گفتگو کنند. در مقابل ،تمرکز مردان بیشتر بر ایفای وظیفه مشخص و کمتر بر کنش های مربوط به سخن گفتن معطوف است. مردها برای انجام دادن کارها بیشتر به انزوا تمایل دارند.

درک

درک عواطفی که کمتر به زبان می آید، برای مردها دشوارتر از زنان است. این تفاوت ها در تعاملات سبب می شود که روابط زن و مرد با مشکلاتی روبه رو شود یا ارتباط دو هم جنس، در مقایسه با ارتباط دو جنس مخالف، متفاوت به نظر برسد.

اشاره های خاموش پشت کلمات برای مردان مفهوم نیست. زنان باید بدانند که برای بیان مشکل به مردان باید آن را شفاف مطرح کنند. صرف نظر از طول زندگی مشترک، بهتر است زنان در هنگام تعاملات با همسر خود، برای بیان عواطف وخواست ها و مشکلات خود از کلام کمک بگیرند و مردان نیز بکوشند حساسیت های خود را در برابر واکنش های غیر کلامی همسر خود افزایش دهند تا به این ترتیب زندگی برای هر دو طرف راحت تر شود.

2. فعالیت نیمکره های مغز و ارتباط آن ها

مطالعات نوروفیزیولوژیک اخیر نشان داده است که نیمکره چپ مغز در مردان فعالیت بیشتری دارد، در حالی که در زنان هر دو نیمکره فعال اند. ارتباط بین دو نیمکره مغز ، از طریق جسم پینه ای، در زنان قوی تر است و نورون های بخش های ارتباطی مغز زنان نزدیک به چهار برابر بیشتر از مردان است.

این تفاوت نشان می دهد چرا رویکرد مردان مسئله محور است یا چرا زنان می توانند عواطف مخفی پشت رفتارها را، ضمن حفظ تمرکز بر رابطه ،درک کنند. این ویژگی همچنین توجیه می کند که چرا زنان قادرند در یک لحظه چند کار مختلف انجام دهند یا چرا مردان نمی توانند هم مسابقه فوتبال ببینند و هم به حرف شما گوش دهند.

تفاوت

بهتر است عصبانی نشوید، آقایان در این گونه مواقع قصد لجبازی یا بی توجهی ندارند. به نظر می رسد همین تفاوت سبب می شود که مردان در برنامه ریزی و تجارت موفق تر باشند و زنان در تدریس و مراقبت گوی سبقت را بربایند.

3. ریاضیات

بخش مربوط به توانمندی اجرای عملیات ریاضی در مغز مردان به ویژه در نیمکره چپ به طرز چشمگیری بزرگ تر از ساختار مشابه در مغز زنان است و شاید به همین سبب است که مهارت های ریاضی در مردان بیشتر است.

جالب توجه است که این بخش مغز انیشتین به شکل نامتعارفی بزرگ تر از میانگین جامعه بود. ساختار مشابه در نیمکره راست زنان بزرگ تر از مردان است و آن ها را قادر می سازد که بر محرک خاصی تمرکز کنند و برای مثال صدای گریه کودک را در شب بشنوند و به آن واکنش نشان دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد