اونس طلا2290.39
مظنه15,006,000
18 گرم3,464,100
ارزش سکه33,808,518
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

9 عادت بدی که کاهش وزن را تقریبا غیرممکن می کند

یک لقمه اضافی در اینجا، یک ناهار پشت میزتان در آنجا – چه کسی فکر می‌کرد که حتی کوچک‌ترین اقدامات می‌تواند بر وزن بدن شما تأثیر بگذارد؟

​9 عادت بدی که کاهش وزن را تقریبا غیرممکن می کند

آیا می دانستید این عادات کوچک تاثیر زیادی بر دور کمر شما می گذارد؟
یک لقمه اضافی در اینجا، یک ناهار پشت میزتان در آنجا – چه کسی فکر می‌کرد که حتی کوچک‌ترین اقدامات می‌تواند بر وزن بدن شما تأثیر بگذارد؟ زمانی است که این اقدامات کوچک به عادت تبدیل می شوند مشکل آغاز میشود. این احتمال وجود دارد که از آنجایی که این عادت‌ها را قبل از آنچه که به یاد می‌آورید انجام داده‌اید، احتمالاً از این واقعیت غافل شده‌اید که آنها برخی از دلایلی هستند که باعث شده اند نتوانید وزن کم کنید.

• چگونه در تعطیلات پرخوری نکنیم

اما نگران نباشید؛ هر یک از این عادات چاق کننده را می توان به راحتی به یک حرکت دیگر تبدیل کرد و شما مجبور نیستید زندگی خود را به طور کامل تغییر دهید. شما فقط باید عادت خود را بشناسید و عادت خود را به یک انتخاب سالم تر هدایت کنید. متخصصان تغذیه می گویند، در مورد ایجاد تغییرات اندک، می توانید با پیروی از این عادات غذایی کاهش چربی شکم و کاهش وزن را آغاز کنید.

1. تا دیر وقت بیدار می مانی

ساعات خواب ثابت نه تنها شما را در طول روز پرانرژی نگه می دارد، بلکه به لاغری شما نیز کمک می کند. محققان ثابت کردند که داشتن یک برنامه خواب سالم برای لاغر نگه داشتن شکم شما بسیار مهم است. در واقع، آنها دریافتند کسانی که پنج ساعت یا کمتر می خوابند، 2.5 برابر بیشتر از کسانی که بین 7 تا 8 ساعت می خوابند، وزن اضافه می کنند. افراط در خواب نیز می تواند بد باشد: کسانی که بیش از هشت ساعت می خوابند، فقط اندکی کمتر از کسانی که کمتر از پنج ساعت می خوابند، وزن اضافه می کنند.
گوسفند را فراموش کن برای شام گوشت بره یا بوقلمون بخورید. هر دو دارای تریپتوفان هستند، اسید آمینه ای که اثر خواب آور قابل توجهی از خود نشان داده است. در واقع، در یک مطالعه، افراد مبتلا به بی خوابی توانستند پس از مصرف تنها ¼ گرم، استراحت شبانه بهتری داشته باشند.

2. شما اغلب وعده های غذایی را حذف می کنید

ممکن است فکر کنید که حذف وعده های غذایی به شما کمک می کند تا به هدف کاهش وزن خود برسید، اما برخلاف تصور رایج، اینطور نیست. و شما در این فکر تنها نیستید. در واقع، نزدیک به 20 درصد از آمریکایی ها برای کاهش وزن، وعده های غذایی خود را حذف می کنند. با کمال تعجب، حذف وعده‌های غذایی در واقع احتمال اضافه وزن را افزایش می‌دهد، مخصوصاً وقتی صحبت از صبحانه می‌شود. مجله آمریکایی اپیدمیولوژی مطالعه‌ای را منتشر کرد که توضیح داد افرادی که مهم‌ترین وعده‌های غذایی در روز را حذف می‌کنند، 4.5 برابر بیشتر در معرض چاقی هستند. طبق تحقیقاتی که ارائه شده است، حذف وعده‌های غذایی متابولیسم شما را کند می‌کند و گرسنگی شما را افزایش می‌دهد. بدن شما را در حالت ذخیره چربی اصلی قرار می دهد و احتمال پرخوری شما را در وعده غذایی بعدی افزایش می دهد.

3. به طور منظم الکل می نوشید
در گزارشی که در مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی یافت شد، محققان ادعا کردند که نوشیدن الکل می‌تواند باعث شود افراد ۳۸۴ کالری اضافی در روز مصرف کنند. این به احتمال زیاد به این دلیل است که اشتیاق ما را نسبت به عطر و بوی غذا افزایش می دهد و کمتر در برابر غذای دلپذیر مقاومت می کنیم.

4. با عجله وعده های غذایی تان را می خورید

20 دقیقه طول می کشد تا معده شما به مغزتان بگوید که سیر است. بنابراین به احتمال زیاد، ممکن است قبل از اینکه بدنتان به شما بگوید که سیر شده است، بشقاب را خالی میکنید. به دلیل تمرکز حواس، افرادی که آهسته می‌خورند، ۶۶ کالری کمتر در هر وعده غذایی مصرف می‌کنند، اما در مقایسه با همسالان خود که تند‌ می خورند، احساس می‌کنند بیشتر غذا خورده‌اند. اگرچه ممکن است 66 کالری زیاد به نظر نرسد، اما اگر بتوانید این کار را در هر وعده غذایی انجام دهید، بیش از 20 پوند در سال از دست خواهید داد!
غذای خود را با دو لیوان آب شروع کنید که یک سرکوب کننده طبیعی اشتها است و می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید. و با چنگال غذا بخورید. با پیروی از این ترفند ساده، می‌توانید سرعت غذا خوردن خود را کاهش دهید.

5. شما یک لیوان آب در اطراف خود ندارید

مطالعه‌ای در ژورنال فیزیولوژی و رفتار نشان داد که 60 درصد از مواقع مردم گرسنگی را با تشنگی اشتباه می‌گیرند. نوشیدن آب یک ترفند ساده برای ماندن در مسیر اهداف کاهش وزن است. این ممکن است صرفاً به این دلیل باشد که آب معده را پر می کند، کلی چوی، نویسنده کتاب پاکسازی 7 روزه توصیه می‌کند: «اگر همه چیز شکست خورد، یک فنجان چای بنوشید که تقریباً کالری ندارد. چای می تواند به آبرسانی و کاهش هوس غذا کمک کند!


6. همیشه نشسته اید

اگر تمام روز پشت میز می نشینید آیا این به نظر نگران کننده نیست؟ بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2011 در مجله PLoS ONE منتشر شد، به لطف محبوبیت مشاغل پشت میز، ما اکنون 100 کالری کمتر در روز در محل کار نسبت به 50 سال پیش می سوزانیم. اگر فقط سه ساعت از روز خود را بایستید، در یک سال بیش از 30000 کالری اضافی مصرف می کنید که به حدود 8 پوند چربی می رسد.

7. شما محصولات کم چرب خریداری می کنید
بیشتر مردم فکر می‌کنند غذاهایی را که به‌عنوان کم‌چرب یا حتی بدون چربی به بازار عرضه می‌شوند، بخرند. اما این حرکت درست نیست. به طور معمول، این گزینه‌ها فقط مقدار کمی کالری اضافی در شما ذخیره می‌کنند و چربی‌های بی‌ضرر را با کربوهیدرات‌ها جایگزین می‌کنند. جایگزین ها به سرعت هضم می شوند، که منجر به افت قند خون و بازگشت گرسنگی می شود.

8. هنوز هم نوشابه می خورید

شما نه تنها شیرین کننده های قند خون را پایین می آورید، بلکه کالری های غیرضروری نیز می نوشید. مطالعه‌ای در مجله انجمن سالمندان آمریکا نشان داد افرادی که در طول 10 سال دو یا بیشتر نوشابه رژیمی در روز می‌نوشیدند، دور کمرشان پنج برابر سریع‌تر از نوشابه‌های غیر گازدار افزایش می‌یابد.


9. پشت میزت غذا میخوری

ممکن است فکر کنید این برای حقوق ساعتی‌تان مفید است، یا اینکه باید خودتان را به رئیس‌تان ثابت کنید، اما خوردن ناهار پشت میزتان هیچ لطفی به کمرتان نمی‌کند. و شما تنها کسی نیستید که این کار را انجام می دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد