اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

به بهانه کمک به نیازمندان حسابتان خالی نشود!

رییس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش دریافت نذورات و خیرات به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش سایت طلا ، سرهنگ داود معظمی گودرزی، با بیان اینکه افراد سودجو و فرصت طلب از هر فرصتی برای سوءاستفاده از شهروندان و کلاهبرداری از آنان استفاده می‌کنند، گفت: برخی از این افراد نیز مجرمان سایبری هستند که در پوشش هویت‌های جعلی و معرفی خود تحت عناوین مختلف اقدام به سودجویی و کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهارکرد:‌یکی از این مناسبت‌ها ماه مبارک رمضان است. در این ماه برخی از افراد سودجو اقدام به سوءاستفاده از عواطف و احساسات شهروندان کرده و در پوشش عناوینی نظیر کمک به ایتام، آزادی زندانیان، تهیه بسته غذایی، افطار و ... اقدام به دریافت وجوه نقد شهروندان می‌کنند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ درباره شیوه و شگرد این افراد نیز گفت:‌ یک روش این مجرمان طراحی صفحات فیشینگ است، این افراد اقدام به انتشار تبلیغات و درج لینک برای کمک در فضای مجازی کرده و از این طریق کاربران را به صفحات مجازی جعلی و فیشینگ هدایت می‌کنند، در این روش مجرمانه، اطلاعات حساب بانکی به سرقت رفته و افراد مجرم در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب بانکی این افراد می‌کنند.

معظمی گودرزی افزود: روش‌های دیگر اعلام شماره حساب یا شماره کارت یا دریافت وجه به اشکال مختلف است، اما این افراد وجوه دریافتی را در راستای اهداف قید شده هزینه نمی‌کنند.

وی درباره اینکه چطور می‌توان با این روش مقابله کرد، اظهارکرد:‌ لازم است شهروندان از اعتماد به خیریه‌ها و افراد ناشناس پرهیز کنند. حتما در صورت قصد برای کمک به خیریه‌ها و موسسات ثبت شده، خوشنام و معتبر مراجعه کنند و به هیچ عنوان صرفا تبلیغات و لینک‌های منتشر شده در فضای مجازی را مبنای اعتماد خود قرار ندهند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مأموران پلیس فتا این فضا را رصد می‌کنند، گفت:‌اگر چنانچه شهروندان نیز با چنین مواردی مواجه شدند لازم است حتما موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند تا بررسی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد