اونس طلا2299.83
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

آیا همیشه خسته اید؟ این غذا دلیل آن است

خستگی دائمی و همیشگی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در آن رژیم غذایی شما و به خصوص یک غذای خاص است.

به گزارش سایت طلا، اگر به تازگی دچار خستگی دائمی شده اید، طیف وسیعی از عوامل وجود دارد که ممکن است شما را دچار این مشکل کرده باشد. عدم خواب کافی، مشکلات روحی، مسائل هورمونی و رژیم غذایی از دسته این عوامل هستند.

یک مطالعه جدید که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که خوردن گوشت فرآوری شده در رژیم غذایی خود با خستگی ذهنی و جسمی مرتبط است.

در این مطالعه که در ژورنال Nutrients منتشر شد، محققان 20 جوان را مورد بررسی قرار دادند و میکروبیوم روده آنها را تجزیه و تحلیل کردند تا ببینند چگونه با خستگی ذهنی و جسمی مرتبط است.

ژامبون

محققان این مطالعه متوجه شده اند که مصرف گوشت فرآوری شده می تواند به شکل قابل ملاحظه ای باعث افزایش خستگی روانی و فیزیکی و کاهش انرژی فیزیکی و روانی شود.

دکتر علی بولانی، نویسنده این مطالعه، اشاره کرد که ما دریافتیم افرادی که گوشت‌ های فرآوری‌ شده بیشتری مصرف می‌ کنند، احتمالاً به طور معمول از نظر ذهنی خسته هستند.

سوسیس و کالباس

هرچند باید توجه داشت که این آزمایش بسیار ابتدایی بوده و تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است. به گفته نویسنده این مطالعه، این یک مطالعه آزمایشی برای تشویق سایر محققین بود تا به این موضوع نگاه کنند و ببینند آیا رابطه مشابهی پیدا می کنند یا خیر.

با این حال باید توجه داشت که مصرف گوشت های فرآوری شده یک انتخاب کاملا نامناسب تلقی می شوند. به گفته متخصصین تغذیه خوردن گاه به گاه آنها مشکلی ندارد اما نباید به عنوان بخشی از رژیم غذایی شمرده شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد