اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

4 فایده روزه گرفتن برای سلامتی به گفته متخصصان

روزه داری علیرغم افزایش محبوبیت اخیر، عملی است که قدمت آن به قرن ها قبل برمی گردد و در بسیاری از فرهنگ ها و مذاهب نقش محوری دارد.

به عنوان پرهیز از همه یا برخی غذاها یا نوشیدنی ها برای مدت زمان معینی تعریف می شود، روش های مختلفی برای روزه گرفتن وجود دارد. از سوی دیگر، روزه‌داری متناوب، شامل دوچرخه ‌سواری بین دوره‌های غذا خوردن و روزه ‌داری است که از چند ساعت تا چند روز در یک زمان متغیر است. شامل دوچرخه‌سواری بین دوره‌های غذا خوردن و روزه‌داری است که از چند ساعت تا چند روز در یک زمان متغیر است. در مقاله امروز از 4 فایده آن سخن می گوییم. با ما همراه باشید.

 4 فایده روزه گرفتن برای سلامتی به گفته متخصصان

1. با کاهش مقاومت به انسولین، کنترل قند خون را تقویت می کند

چندین مطالعه نشان داده اند که روزه گرفتن ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد، که می تواند به ویژه برای کسانی که در معرض خطر دیابت هستند مفید باشد. در واقع، یک مطالعه روی 10 نفر مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که روزه داری متناوب کوتاه مدت به طور قابل توجهی سطح قند خون را کاهش می دهد. در همین حال، بررسی دیگری نشان داد که هر دو روزه متناوب و روزه متناوب به اندازه محدود کردن کالری دریافتی در کاهش مقاومت به انسولین مؤثر هستند .کاهش مقاومت به انسولین می‌ تواند حساسیت بدن شما به انسولین را افزایش دهد و به آن اجازه می ‌دهد گلوکز را از جریان خون شما به سلول‌هایتان انتقال دهد. همراه با اثرات بالقوه کاهش قند خون روزه داری، این امر می تواند به ثابت نگه داشتن قند خون شما کمک کند و از جهش و سقوط در سطح قند خون شما جلوگیری کند. البته به خاطر داشته باشید که برخی از مطالعات نشان داده‌اند که روزه‌داری ممکن است بر میزان قند خون مردان و زنان تأثیر متفاوتی بگذارد.

2. با مبارزه با التهاب باعث ارتقای سلامتی بهتر می شود

در حالی که التهاب حاد یک فرآیند ایمنی طبیعی است که برای کمک به مبارزه با عفونت ها استفاده می شود، التهاب مزمن می تواند عواقب جدی برای سلامتی شما داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که التهاب ممکن است در ایجاد شرایط مزمن، مانند بیماری قلبی، سرطان و آرتریت روماتوئید دخیل باشد.برخی از مطالعات نشان داده‌اند که روزه‌داری می‌تواند به کاهش سطح التهاب و بهبود سلامتی کمک کند.یک مطالعه روی 50 فرد بزرگسال سالم نشان داد که روزه‌داری متناوب به مدت یک ماه به طور قابل‌توجهی سطح نشانگرهای التهابی را کاهش می‌دهد. یک مطالعه کوچک دیگر زمانی که افراد 12 ساعت در روز به مدت یک ماه روزه می گرفتند، همین اثر را کشف کرد.

3. ممکن است با بهبود فشار خون، تری گلیسیرید و سطح کلسترول، سلامت قلب را افزایش دهد.

بیماری قلبی به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان در نظر گرفته می شود و حدود 31.5 درصد از مرگ و میرها در سراسر جهان را شامل می شود. تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی یکی از موثرترین راه ها برای کاهش خطر بیماری قلبی است.برخی از تحقیقات نشان داده اند که گنجاندن روزه در برنامه روزانه شما ممکن است به خصوص در مورد سلامت قلب مفید باشد.یک مطالعه کوچک نشان داد که هشت هفته روزه داری متناوب، سطح کلسترول بد LDL و تری گلیسیرید خون را به ترتیب 25% و 32% کاهش می دهد.مطالعه دیگری بر روی 110 بزرگسال چاق نشان داد که روزه گرفتن به مدت سه هفته تحت نظارت پزشک به طور قابل توجهی باعث کاهش فشار خون و همچنین سطح تری گلیسیرید خون، کلسترول تام و کلسترول LDL "بد" می شود .

4. ممکن است عملکرد مغز را تقویت کند و از اختلالات عصبی جلوگیری کند

اگرچه تحقیقات بیشتر به تحقیقات حیوانی محدود می شود، اما چندین مطالعه نشان داده اند که روزه می تواند تأثیر قدرتمندی بر سلامت مغز داشته باشد. یک مطالعه روی موش ها نشان داد که تمرین روزه متناوب به مدت 11 ماه هم عملکرد مغز و هم ساختار مغز را بهبود می بخشد.سایر مطالعات حیوانی گزارش کرده اند که روزه می تواند از سلامت مغز محافظت کند و تولید سلول های عصبی را برای کمک به تقویت عملکرد شناختی افزایش دهد.از آنجایی که روزه ممکن است به تسکین التهاب نیز کمک کند، می تواند به پیشگیری از اختلالات عصبی نیز کمک کند. به طور خاص، مطالعات روی حیوانات نشان می‌دهد که روزه‌داری ممکن است از شرایطی مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون محافظت کند و نتایج آن را بهبود بخشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد