اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتاق اصناف ایران خبر داد

اجرای کسب و کار مجازی در دستور کار اصناف

رئیس اتاق اصناف ایران امروز در مراسم رونمایی از کتاب احکام بازار گفت: اصناف سرمایه‌های عظیمی هستند که به واسطه ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم و همچنین آشنایی تجربی با مشکلات و معضلات جامعه به همان اندازه که در اقتصاد خود اثرگذارند توانایی ارتقای ابعاد فرهنگی و جامعه را دارند.

به گزارش سایت طلا به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران امروز در مراسم رونمایی از کتاب احکام بازار گفت: اصناف سرمایه‌های عظیمی هستند که به واسطه ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم و همچنین آشنایی تجربی با مشکلات و معضلات جامعه به همان اندازه که در اقتصاد خود اثرگذارند توانایی ارتقای ابعاد فرهنگی و جامعه را دارند.

وی افزود: توجه به مسائل و موضوعات فرهنگی اصناف با توجه به اهمیت فرهنگ و مغفول ماندن آن و همچنین نامگذاری سال گذشته به نام اقتصاد فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی در کنار تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب درباره توجه به فرهنگ، اتاق اصناف ایران را بر آن داشت تا معاونت جدیدی را به نام معاونت فرهنگی و اجتماعی تأسیس کند.
فاضلی به این نکته نیز اشاره کرد که متأسفانه در بخش تولیدات ملی تاکنون کم‌کاری شده و در ارتباط با اقتصاد اسلامی هنوز گام‌های درستی در حوزه کسب و کار برداشته نشده است.
رئیس اتاق اصناف تصریح کرد: رویکرد جدید اتاق اصناف در عرصه فرهنگی اجتماعی با هدف‌گذاری‌های مشخص و برنامه‌ریزی‌های مدون همراه است که امید می‌رود در آینده نه چندان دور شاهد آثار و برکات آن باشیم.
وی با اشاره به پیگیری اتاق اصناف برای ثبت و راه‌اندازی بنیاد فرهنگی اصناف گفت: راه‌اندازی موزه اصناف در جهت ثبت هویت اصناف در طول تاریخ، تأسیس خانه فرهنگ به عنوان مرجع رسمی مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی از اقدامات انجام شده می باشد.
وی همچنین راه‌اندازی دبیرخانه و کارگروه مد و لباس در اصناف به منظور ارتقای کیفیت محصولات داخلی و ایجاد بازار رقابت با واردات پوشاک خارجی و نیز راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان برندسازی و تأسیس اتحادیه‌های فرهنگی و هنری و تدوین دانش‌نامه اصناف را از دیگر اقدامات اتاق اصناف ایران در حوزه فرهنگ عنوان کرد.

فاضلی با اشاره به انتشار کتاب در حوزه اصناف با هدف ایجاد فرهنگ مکتوب گفت: در این راستا کتاب احکام بازار نیز چاپ شده و از این به بعد تمام اصناف باید برای دریافت جواز کسب و یا تمدید آن در کلاس‌های فقه و احکام به مدت شش ساعت شرکت نمایند.
گفتنی است، گذراندن این دوره‌ها از 28 اردیبهشت شروع شده و بر اساس آمار وزارت صنعت معدن و تجارت تقریبا ماهانه 20 تا 30 هزار نفر در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.
رئیس اتاق اصناف به این نکته نیز اشاره کرد که اتاق اصناف ایران در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی خود اجرای طرح کسب و کار مجازی را در دستور کار قرار د اده که از این طرح، در قالب طرح باران (بازار الکترونیک رسمی اصناف ایران) در روز ملی اصناف رونمایی خواهد شد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد