اونس طلا2287.19
مظنه14,926,000
18 گرم3,445,600
ارزش سکه33,628,278
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

آیا نور خورشید به چشمان شما آسیب می رساند؟

پاسخ ساده این است که بله، نور بیش از حد خورشید می تواند به چشم آسیب برساند. چندین بیماری چشمی وجود دارد که می تواند در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ایجاد شود که بیشتر آنها در زیر ذکر شده است

آیا نور خورشید به چشمان شما آسیب می رساند؟

پاسخ ساده این است که بله، نور بیش از حد خورشید می تواند به چشم آسیب برساند. چندین بیماری چشمی وجود دارد که می تواند در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ایجاد شود که بیشتر آنها در زیر ذکر شده است. این شرایط می تواند در یک یا هر دو چشم ظاهر شود و به طور مستقل پیشرفت کند.

نور خورشید:
نور خورشید از طیف کاملی از انرژی تشکیل شده است که شامل نور مرئی، نور فرابنفش و نور مادون قرمز است. نه نور ماوراء بنفش و نه نور مادون قرمز برای چشم انسان قابل مشاهده نیستند، اما قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش با افزایش خطر آسیب به چشم و قسمت های اطراف آن از جمله پلک، قرنیه، لنز و لکه زرد مرتبط است.
قرار گرفتن در معرض نور خورشید در حد اعتدال مفید است. با این حال، هر چه چشمان شما بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش باشد و شدت نور بیشتر باشد، خطر ابتلا به یک بیماری جدی چشم در شما بیشتر می شود. نور زیاد باعث زوال چشم یا رشد غیر طبیعی می شود که می تواند منجر به نابینایی نسبی یا کامل شود. انعکاس نور به شکل تابش خیره کننده نیز می تواند باعث درد چشم و مشکلات بینایی طولانی مدت شود.

خطرات نور خورشید

خطرات نور خورشید

سرطان پلک: پلک ها در معرض خطر ابتلا به انواع سرطان هستند، به ویژه در پلک پایین. علائم این سرطان عبارتند از ضایعه یا برآمدگی که شکل نامنظم دارد یا اغلب خونریزی می کند، تغییر در ظاهر پلک مانند ضخامت، بافت یا تورم نامنظم، ریزش مژه بدون دلیل یا قرمزی مداوم که به درمان پاسخ نمی دهد.
آب مروارید: این عارضه کدر شدن و زرد شدن آهسته عدسی چشم است که می‌تواند منجر به تاری دید و حساسیت به خیرگی و حتی کوری در برخی موارد شود.
آفتاب سوختگی قرنیه: همانطور که پوست شما می‌سوزد، سطح چشم نیز می‌سوزد. قرار گرفتن کوتاه اما شدید در معرض اشعه های UVB می تواند به بافت شفاف جلوی چشم آسیب برساند و در نتیجه باعث سوختگی قرنیه شود. این وضعیت به ویژه در اسکی بازان، کشاورزان، موج سواران و ماهیگیرانی که به طور منظم در معرض شرایط شدید UV ناشی از انعکاس نور فرابنفش از آب، شن یا برف قرار می گیرند، شایع است. منابع نور مصنوعی از سولاریوم ، جوشکاری و فلاش دوربین عکاسی نیز می‌توانند باعث سوختگی قرنیه شوند.

آیا نور خورشید به چشمان شما آسیب می رساند؟


چه کاری می توانید انجام دهید؟

محافظت کلیدی است که می تواند به سادگی با استفاده از عینک آفتابی مسدود کننده ی اشعه ماوراء بنفش باشد. بهترین عینک آفتابی آنهایی هستند که هم نور UVA و هم UVB را مسدود می کنند. به خاطر داشته باشید که رنگ لنز یا درجه تیرگی آنها به توانایی آنها در جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش ارتباطی ندارد.
علاوه بر این، عینک آفتابی با عدسی‌های بزرگ یا پیچیده انتخاب کنید. این پوشش اضافی میزان نوری را که از کناره ها و از بالا وارد چشم می شود به حداقل می رساند.
استفاده از کلاه های لبه دار بزرگ یکی دیگر از راه های عالی برای دور نگه داشتن نور خورشید از چشم است.
بهتر است بدانیم که همه در معرض خطر هستند، از نوزادان و کودکان گرفته تا افراد مسن. فریب روزهای ابری را نخورید زیرا آفتاب همچنان می تواند در ابرها نفوذ کند. اطمینان حاصل کنید که همه اعضای خانواده با استفاده از عینک آفتابی مناسب در خارج از منزل از چشمان خود محافظت می کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد