اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آنچه در مورد رژیم گیاهخواری باید بدانید

افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند با اینکه گوشت یا ماهی نمی خورند اما به خوردن تخم مرغ و محصولات لبنی ادامه میدهند. یک فرد مجبور نیست گوشت بخورد تا تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را برای سلامتی دریافت کند.

آنچه در مورد رژیم گیاهخواری باید بدانید

افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند با اینکه گوشت یا ماهی نمی خورند اما به خوردن تخم مرغ و محصولات لبنی ادامه میدهند. یک فرد مجبور نیست گوشت بخورد تا تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را برای سلامتی دریافت کند. رژیم غذایی بدون گوشت به دلایل مختلفی می تواند منجر به سلامتی بهتر شود. یکی از دلایل این است که بسیاری از افرادی که رژیم گیاهخواری را دنبال می کنند، تمایل به مصرف نسبت بالایی از غذاهای تازه، سالم و گیاهی دارند که آنتی اکسیدان ها و فیبر را فراهم می کند. وقتی فردی تصمیم می گیرد از یک رژیم غذایی بدون گوشت پیروی کند، اغلب در انتخاب غذاهای سالم فعال تر می شود.
بسیاری از مطالعات موافق هستند که رژیم گیاهخواری می تواند طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه دهد.مطالعات نشان می دهد که رژیم گیاهخواری خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و انواع مختلف سرطان را کاهش می دهد.
رژیم غذایی گیاهی خطر ابتلا به سندرم متابولیک را که شامل چاقی و دیابت نوع 2 می‌شود، کاهش می دهد.

گیاهخواران چه غذاهایی می خورند؟

رژیم گیاهخواری می‌تواند طیف گسترده‌ای از غذاهای سالم و مغذی را فراهم کند، اما آنچه فرد می‌خورد به نوع رژیمی که دنبال می‌کند و انتخاب‌های غذایی او بستگی دارد.

گیاهخواران چه غذاهایی می خورند؟

رژیم های غذایی مختلفی تحت عنوان گیاهخواری وجود دارد:

گیاهخوارانی که هم از گوشت و هم ماهی اجتناب می کنند اما لبنیات و تخم مرغ مصرف می کنند.
گیاهخوارانی که لبنیات مصرف می کنند اما تخم مرغ مصرف نمی کنند.
گیاهخوارانی که تخم مرغ مصرف می کنند اما لبنیات مصرف نمی کنند.
برخی از افرادی که گوشت نمی خورند ماهی می خورند. این یک رژیم غذایی آفت خوار است، نه یک رژیم گیاهخواری.

افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند باید در مورد آنچه می خورند انتخاب دقیقی داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که نیازهای تغذیه ای خود را برآورده می کنند. برخی از افراد ممکن است به مکمل هم نیاز داشته باشند.
فواید

همانطور که نظرسنجی گالوپ نشان می دهد، تعداد زیادی از جوانان در حال گرفتن یک رژیم غذایی گیاهی هستند.

مواد مغذی کلیدی که یک فرد نیاز دارد چیست؟

وزن: بر اساس یک منبع معتبر متاآنالیز در سال 2016، رژیم گیاهخواری حداقل در کوتاه مدت به کاهش وزن فرد کمک میکند. دانشمندان باید مطالعات طولانی مدت کنترل شده ای را انجام دهند تا بفهمند چگونه رژیم گیاهخواری ممکن است بر وزن تأثیر بگذارد.
کلسترول: یک مرور سیستماتیک منبع منتشر شده در سال 2015 به این نتیجه رسید که افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند احتمالاً سطح کلسترول پایین تری دارند.
سرطان: یک مطالعه با منبع معتبر نشان می‌دهد که به طور کلی بروز سرطان در بین گیاه‌خواران کمتر ازگوشت خواران است. آنها پیشنهاد کردند که یک رژیم غذایی بدون گوشت ممکن است تا حدی از سرطان محافظت کند.
سلامت قلب: خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در افرادی که در هند از رژیم گیاهخواری پیروی می کردند، کمتر یافتند. مطالعات در کشورهای غربی قبلاً نتایج مشابهی را به همراه داشته است.
دیابت: افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند ممکن است کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا شوند. یکی از دلایل این امر ممکن است مصرف بیشتر غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، حبوبات و مغزها و مصرف کمتر چربی های ناسالم باشد.

این مزایا به طور خودکار زمانی اتفاق نمی‌افتد که شخص از خوردن گوشت دست بکشد. در کنار رژیم گیاهخواری، افراد باید مطمئن شوند که:

  • تعداد مناسب کالری دریافت کنید
  • بر روی انواع میوه ها، سبزیجات و غلات کامل تمرکز کنید
  • مصرف غذاهای فرآوری شده و الکل را محدود کنید
  • از چربی های ناسالم و شکر و نمک اضافه شده خودداری کنید
  • سبک زندگی سالم و با ورزش زیاد داشته باشید
  • از سیگار اجتناب کنید

برخی از دانشمندان می گویند که رژیم گیاهخواری برای افراد در هر سنی مفید است.
رژیم گیاهخواری سلامتی را تضمین نمی کند، اما می تواند به انتخاب غذای سالم کمک کند. مثل پرهیز از شکر و غذاهای فرآوری شده با چربی بالا. والدین و مراقبان کودکانی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند باید اطمینان حاصل کنند که کودک مواد مغذی مورد نیاز خود را برای سن و مرحله رشد خود دریافت می کند.

مواد مغذی کلیدی که یک فرد نیاز دارد چیست؟
سبزیجات سبز تیره قرمز و نارنجی ،حبوبات، نشاسته و سایر سبزیجات، محصولات لبنی، غلات کامل و تصفیه شده، مواد غذایی پروتئینی، مانند تخم مرغ، حبوبات، محصولات سویا و آجیل

دستور العمل ها و ایده ها

بسیاری از محصولات پیش ساخته برای کسانی که مشغول هستند یا به مهارت های آشپزی خود اطمینان ندارند، در دسترس هستند. آنها عبارتند از:

وعده های غذایی از قبل آماده شده (همیشه برچسب ها را بخوانید تا سالم ترین گزینه ها را انتخاب کنید) برگرها و سوسیس های ساخته شده از جایگزین های گوشت (ممکن است حاوی سدیم و چربی بالایی باشند)

اکنون اکثر رستوران‌ها گزینه‌های گیاهی و وگان را ارائه می‌کنند.
با این حال، پخت و پز در خانه اغلب مقرون به صرفه تر است و فرد می تواند اطمینان حاصل کند که از مواد تازه و سالم استفاده می کند.
شایان ذکر است که سبزی خوردن فرد را یک شبه سالم نمی کند. برای مشاهده بهبود در سلامتی، برنامه ریزی خوب، گنجاندن انواع مواد تشکیل دهنده در تبدیل رژیم غذایی به بخشی از یک سبک زندگی سالم ضروری است. برای افرادی که مایلند مصرف گوشت خود را کاهش دهند اما احساس می کنند این کار بسیار دشوار است، تغییر تدریجی یا جزئی ممکن است گزینه مناسبی باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد