اونس طلا2302.52
مظنه14,561,000
18 گرم3,361,400
ارزش سکه32,805,933
قدیم (بهار)37,800,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000

10 ماسک صورت ضد پیری برای چین و چروک که باید در خانه امتحان کنید

10 ماسک خانگی ضد پیری برای چین و چروک که در خانه می توانید درست کنید

10 ماسک صورت ضد پیری برای چین و چروک که باید در خانه امتحان کنید

امروزه به سختی می توان فردی را پیدا کرد که از پیری زودرس نگران نباشد. حتی اگر با جوش‌هایی که ناگهان روی چانه‌ ظاهر می‌شوند احساس بدی نداشته باشیم اما با چین و چروک‌هایی که کمی روی پیشانی‌ مان نمایان می‌شوند، هرگز احساس خوبی نمی‌کنیم . چند ماسک صورت منحصربفرد وجود دارد که می توانید بدون نیاز به محصولات موجود در بازار برای این منظور در خانه امتحان کنید.

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک در صورت می شود؟

برخی از شایع ترین دلایلی که احتمال ایجاد چین و چروک صورت را زودتر افزایش می دهند عبارتند از :
قرار گرفتن در معرض نور خورشید (اشعه ماوراء بنفش) وعوامل محیطی (شرایط آب و هوای سخت، آلودگی) ،ژنتیک ، سطوح بالای استرس ، رژیم غذایی ضعیف ، شیوه زندگی ناسالم مانند سیگار کشیدن ، نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی و حالت های صورت (اخم کردن، چشم دوخته شدن، لبخند زدن) استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی و آرایشی
چین و چروک ها بیشتر در سنین 40 تا 50 سالگی ظاهر می شوند. اگر علائم در اواخر دهه 20 یا اوایل 30 سالگی ظاهر شوند، پیری زودرس نامیده می شود. اگرچه ما بیشتر نگران چین و چروک های صورت هستیم، اما در سایر قسمت های بدن مانند گردن، دست ها، ساعد و غیره نیز ایجاد می شود.

آیا ماسک های ضد پیری برای پوست مفید هستند؟

آیا ماسک های ضد پیری برای پوست مفید هستند؟

در حالی که ماسک های ضد پیری ادعا می کنند با کاهش چین و چروک، بافت پوست شما را صاف می کنند، اما همیشه موثر نیستند. آنها به جای پاک کردن چین و چروک ها، تا حدودی آنها را روشن می کنند. علاوه بر این، از آنجایی که آنها پرهزینه هستند، ارزش این را ندارد که هر ماه پولی را که به سختی به دست آورده اید برای آنها خرج کنید. با این حال، بزرگترین نقطه ضعف ماسک های تجاری ضد پیری این است که حاوی ترکیبات شیمیایی مضر هستند که ممکن است در دراز مدت به پوست شما آسیب جدی وارد کند. آنها با اثرات نامطلوبی مانند قرمزی، تحریک، سوزش، احساس گرما، واکنش های آلرژیک، حساسیت به نور خورشید و غیره مرتبط هستند. حتی ممکن است با آسیب رساندن بیشتر به پوست شما چین و چروک های جدیدتری روی پوست شما ایجاد کنند.

چگونه ماسک صورت مناسب برای نوع پوست خود انتخاب کنیم؟

• اگر پوست چرب دارید، به راحتی موادی مانند زغال چوب یا میتی مولتانی، بلغور جو دوسر، بادام، آلوئه ورا، سفیده تخم مرغ، عسل و لیمو را اضافه کنید. با این حال، از افزودن روغن نارگیل، روغن فندق، روغن کاملیا، روغن آفتابگردان به ماسک های صورت خودداری کنید.
• پوست خشک به مواد آبرسان و مرطوب کننده نیاز دارد و افزودن آووکادو، آلوئه ورا، روغن زیتون، گلیسیرین، موز و عسل به ماسک صورت می تواند کمک کننده باشد.
• افرادی که پوست حساسی دارند می توانند ماست، عسل، آلوئه ورا، بلغور جو دوسر، موز، سفیده تخم مرغ، روغن نارگیل را امتحان کنند زیرا این مواد معمولاً بی خطر هستند. با این حال، به هر قیمتی از روغن‌های ضروری استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث واکنش آلرژیک شوند.
• پوست های معمولی و مختلط می توانند موادی را انتخاب کنند که می توانند پوست را بدون اینکه بیش از حد چرب کنند، هیدراته و مرطوب کنند.

10 ماسک خانگی ضد پیری برای چین و چروک

10 ماسک خانگی ضد پیری برای چین و چروک

1. سفیده تخم مرغ

این یکی از ساده ترین و سریع ترین ماسک های خانگی برای رفع چین و چروک است. فقط قسمت سفید تخم مرغ را از زرده جدا کنید و آن را به طور کامل روی پوست تمیز خود بمالید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه خشک شود، آبکشی کنید و تفاوت را ببینید. سفیده تخم‌مرغ میتواند منافذ بزرگ پوست را کوچک می‌کند و ظاهری سفت‌تر به پوست می‌دهد. همچنین تولید کلاژن را در پوست بهبود می بخشد .غشای نازک بین پوسته و قسمت سفید تخم مرغ در بهبود ظاهر پوست موثرتر است .

2. سفیده تخم مرغ، عسل و روغن درخت چای

یک قاشق چایخوری عسل را با یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و 4-5 قطره روغن ضروری درخت چای را به آن اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید تا یک ماسک عالی داشته باشید. بهترین چیز در مورد این ماسک این است که به کاهش آکنه کمک می کند و در عین حال رطوبت پوست را تامین می کند.

3. موز، کشک و عسل

موز به عنوان یک تقویت کننده کلاژن طبیعی، به عنوان یکی از مفیدترین درمان های ضد چروک برای پوست عمل می کند. ابتدا یک موز رسیده بردارید و آن را خوب له کنید بدون اینکه توده ای وجود داشته باشد. در مرحله بعد، 4 قاشق غذاخوری کشک و 2 قاشق چایخوری عسل اضافه کنید. آنها را با هم ترکیب کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. آن را برای چند دقیقه در تابه گرم کنید و به مقدار زیاد روی پوست خود بمالید. لطفاً 15 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. کشک موجود در این ماسک به طور موثر پوست را تغذیه می کند، در حالی که عسل آن را برای مدت طولانی هیدراته نگه می دارد.

4. دوغ، بلغور جو دوسر و روغن زیتون

نصف فنجان دوغ را با ۲ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر مخلوط کنید و مخلوط را برای چند دقیقه گرم کنید تا جو دوسر نرم شود. 2 قاشق چایخوری روغن زیتون را به این مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید تا خنک شود. آن را روی تمام پوست خود بمالید، اجازه دهید 20 دقیقه خشک شود و سپس با آب سرد بشویید. دوغ از داخل پوست را تغذیه و جوان می کند تا از چین و چروک، خطوط ریز و لک پاک شود. از سوی دیگر، بلغور جو دوسر آن را به آرامی لایه برداری می کند تا لایه شاداب پوست زیر آن آشکار شود و روغن زیتون آن را عمیقاً مرطوب می کند.

5. کشک، روغن زیتون و آب لیمو
کشک دارای اسید لاکتیک است که یک پاک کننده طبیعی پوست است. علاوه بر این، به تجدید کلاژن در پوست کمک می کند و در نتیجه آن را محکم تر و جوان تر می کند. در عین حال، آب لیمو چربی اضافی پوست را جذب می کند و روغن زیتون درخشندگی سالمی به آن می بخشد. نصف فنجان کشک را با یک قاشق چایخوری آبلیمو و 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. یک خمیر صاف تهیه کنید و آن را به مقدار زیاد روی پوست خود بمالید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با گلاب با استفاده از یک اسفنج یا پنبه آن را پاک کنید.

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک در صورت می شود؟

6. کشک و زردچوبه

نصف فنجان کشک را بردارید و 2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با آن مخلوط کنید. آنها را به صورت خمیر درآورید، آن را روی تمام صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه خشک شود. سپس ماسک را با آب سرد بشویید. در حالی که قبلاً به خواص ضد چین و چروک کشک اشاره شد، زردچوبه با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی خود اثرات آن را افزایش می دهد.

7. عدس قرمز یا ماسور دال

نصف فنجان ماسوردال آسیاب شده بردارید و با آب ولرم مخلوط کنید. خمیری یکنواخت با قوام متوسط درست کنید و آن را روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید 25 دقیقه خشک شود و سپس در حین شستشو با آب سرد آن را به آرامی بشویید. این ماسک می تواند علائم پیری را از بین ببرد و با استفاده منظم پوست را به طور موثر مرطوب کند.

8. سیب، عسل و پودر شیر
یک عدد سیب را بردارید و در آب بجوشانید. اجازه دهید خنک شود، دانه های آن را جدا کنید و آن را به خوبی له کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. عسل و پودر شیر را به آن اضافه کنید (هر کدام 1 قاشق چایخوری). این خمیر را به صورت ماسک روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس، آن را با آب خنک بشویید. سیب سرشار از مواد مغذی دوستدار پوست است. همچنین سرشار از ویتامین های آنتی اکسیدانی است. از این رو، استفاده از آن بر روی پوست، چین و چروک را به راحتی از بین می برد.

چگونه ماسک صورت مناسب برای نوع پوست خود انتخاب کنیم؟

9. روغن زیتون و آب لیمو

روغن زیتون با محافظت از پوست در برابر اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش خورشید به جلوگیری از علائم پیری کمک می کند. خواص آنتی اکسیدانی آب لیمو باعث حمایت و افزایش بیشتر نتیجه می شود. مقدار مساوی روغن زیتون و آب لیمو را در یک کاسه مخلوط کنید. آن را برای چند دقیقه گرم کنید و به عنوان ماسک روی صورت خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه خشک شود و با آب سرد بشویید.

10. آبلیمو و کرم شیر

نصف فنجان خامه شیر را با 4 قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید. آن را به عنوان ماسک به صورت یکنواخت روی صورت خود بمالید. بگذارید خشک شود و با آب سرد بشویید. سپس صورت خود را مرطوب کنید. کرم شیر پوست را از داخل آبرسانی و تغذیه می کند تا ظاهری نرم، صاف، انعطاف پذیر و جوان به آن بدهد.
چگونه از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنیم؟

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. بنابراین، سعی کنید از ایجاد چین و چروک روی پوست صورت خود جلوگیری کنید تا نیازی به تلاش خود برای از بین بردن آنها نداشته باشید. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید دنبال کنید:
همیشه قبل از بیرون رفتن در زیر نور آفتاب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. پوست خود را تا حد امکان با لباس و دیگر لوازم بپوشانید. مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید برای حفظ سلامت پوست خود سبک زندگی سالمی انتخاب کنید عادت های بدی که باعث ایجاد چین و چروک روی پوست شما می شود را کنار بگذارید. مواد آرایشی را انتخاب کنید که طبیعی هستند .هر روز 3 تا 5 دقیقه پوست صورت خود را به آرامی ماساژ دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد