اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا باید هنگام ورزش کردن آب بنوشیم ؟

مایعات بدن شما را هیدراته نگه می دارند. بدون آنها بدن شما در بهترین حالت خود عمل نمی کند و دچار مشکلات جدی می شود.

اگر مایعات کافی نمی نوشید :

دمای بدن و ضربان قلب شما ممکن است افزایش یابد. این به این دلیل است که وقتی مقدار کل آب در بدن شما کمتر از حد طبیعی است (هیپوهیدراتاسیون)، بدن شما نمی تواند گرما را به درستی تنظیم کند.

ممکن است بیش از حد معمول احساس خستگی کنید.

ممکن است نتوانید به وضوح فکر کنید - کنترل حرکتی، توانایی های تصمیم گیری و تمرکز شما ممکن است مختل شود.

عملکرد بدن شما ممکن است کند شود - این شامل تخلیه معده می شود، بنابراین ممکن است در معده خود احساس ناراحتی کنید.

عملکرد شما در ورزش یا ورزش ممکن است به خوبی ممکن نباشد. هنگامی که در شرایط گرم فعال و کم آب هستید، تأثیر آن حتی بدتر است.

راه حل ساده، البته، نوشیدن مایعات کافی هنگام ورزش است. وقتی فعالیت بدنی دارید، جایگزینی مایعات را در اولویت قرار دهید.

نوشیدن مایعات کافی به حفظ تمرکز و عملکرد، افزایش استقامت و جلوگیری از افزایش بیش از حد ضربان قلب و دمای بدن کمک می کند. همه چیز در مورد هیدراتاسیون کافی است.

هیدراتاسیون یعنی چی؟

مقدار آب مورد نیاز شما به عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی، سلامتی، لباس، شدت تمرین و مدت زمان بستگی دارد. بنابراین، هیدراته بودن برای هر فرد و موقعیت متفاوت خواهد بود.

نوشیدن آب هنگام ورزش

به عنوان یک راهنما، احتمالاً به مایعات بیشتری نیاز دارید اگر:

به شدت عرق می کنید. شرایط پزشکی خاصی مانند دیابت یا بیماری قلبی دارید. شما مبتلا به فیبروز کیستیک هستید، به این معنی که غلظت بالایی از سدیم در عرق شما وجود دارد. شما از دارویی استفاده می کنید که می تواند به عنوان یک دیورتیک عمل کند و باعث شود بدن شما مایعات بیشتری از دست بدهد.شما سایز بدن بزرگتری دارید. شما تناسب اندام دارید (زیرا افراد تناسب اندام در تمرینات خود بیشتر و زودتر عرق می کنند). شما ورزش شدید انجام می دهید. شما در شرایط گرم یا مرطوب فعال هستید.

تشنگی بهترین نشانه ای نیست که شما باید بنوشید. در واقع، اگر احساس تشنگی می کنید، احتمالاً از قبل کم آب شده اید. یک آزمایش خوب برای کم آبی، رنگ ادرار شما است. اگر رنگ پریده و شفاف است به این معنی است که به خوبی هیدراته شده اید. هرچه تیره تر باشد، نیاز به نوشیدن مایعات بیشتری دارید.یکی دیگر از نشانه های کم آبی، کمبود عرق در حین فعالیت شدید است، زمانی که انتظار دارید عرق کنید. عدم تعریق نشانه این است که شما هر دو کم آب هستید و احتمالاً از گرمازدگی رنج می برید.

هنگام ورزش چه بنوشیم؟

آب بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی و جایگزینی مایعات از دست رفته در حین ورزش است. قبل از شروع ورزش نیز آب بنوشید. آب فهرست عظیمی از فواید دارد. این طبیعی، رایگان، به راحتی در دسترس است، حاوی کیلوژول نیست و حاوی فلوراید است که برای دندان شما مفید است.

درباره نوشیدنی های ورزشی بدانید

برخی از ورزشکاران از نوشیدنی های ورزشی حاوی الکترولیت ها و کربوهیدرات ها استفاده می کنند که دارای غلظت هایی هستند که به بدن اجازه می دهد در حین ورزش سوخت گیری کند. اگر شدت فعالیت شما برای بیش از 60 دقیقه متوسط ​​تا شدید باشد، نوشیدنی های ورزشی ممکن است مفید باشند . با این حال، نوشیدنی‌های ورزشی می‌توانند سرشار از قند باشند، بنابراین فقط در صورت لزوم آن‌ها را مصرف کنید. به یاد داشته باشید که میوه و سبزیجات حاوی نسبت بالایی از آب هستند، بنابراین یک میان وعده میوه (مانند پرتقال) می تواند به جایگزینی مایعات شما کمک کند.

هنگام ورزش کردن چه چیزی ننوشیم؟

هنگام ورزش کردن چه چیزی ننوشیم؟

مصرف برخی از مایعات هنگام ورزش توصیه نمی شود: از نوشیدنی‌های گرم، نوشابه یا آبمیوه خودداری کنید. اینها معمولاً کربوهیدرات بالایی دارند و سدیم کمی دارند.از کافئین خودداری کنید، که می‌تواند ادرارآور باشد (به این معنی که باعث دفع بیشتر ادرار و از دست دادن مایعات بیشتری می‌شود).

بعد از ورزش چقدر بنوشیم؟

برای آبرسانی کافی پس از جلسه تمرین، سعی کنید یک و نیم برابر مایعاتی که در حین ورزش از دست داده اید بنوشید. همه این کارها را یکجا انجام ندهید آن را در دو تا شش ساعت آینده پخش کنید.شما باید بیشتر از مقداری که در حین ورزش از دست داده اید، مایعات بنوشید، زیرا تا مدتی پس از اتمام جلسه، به از دست دادن مایعات از طریق تعریق و ادرار ادامه می دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد