اونس طلا2301.06
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

چرا در ماه رمضان بیشتر از ماه های دیگر چاق می شویم؟

ماه رمضان یکی از ماه هایی است که به طرز شگفت آوری اضافه وزن پیدا می کنیم اما با وجود روزه داری چرا این اتفاق می افتد؟

به گزارش سایت طلا، وقتی روزه می گیریم انرژی دریافتی به انرژی مصرفی غالب می شود، زیرا تحرک ما کم شده و بیشتر استراحت می کنیم و لذا انرژی مصرفی به کمترین حد ممکن می رسد.

هرچقدر غذا مصرف کنیم و در مقابل فعالیت بدنی کافی نداشته باشیم، وزن ما بالا می رود روزه داری چون گرسنگی طولانی مدت را در پی دارد باعث می شود سوخت و ساز و متابولیسم بدن پایین آید و به مرور در طول یک ماه رمضان باعث افزایش وزن می شود.

هنگام افطار

1. مواد غذایی مشابه صبحانه در هنگام افطار توصیه می شود. 15 تا 20 درصد انرژی لازم در طی روز را باید هنگام افطار دریافت کرد.

چاقی

2. پس از اذان مغرب بدون وقفه طولانی، روزه را باز کنید و ترجیحا از نوشیدنی ها و غذاهای آبکی و سبک به همراه نان، خصوصا نان سبوس دار مثل سنگک استفاده کنید.

توصیه می شود با نوشیدنی های گرم مانند آب جوش یا چای کم رنگ به جای آب سرد افطار را شروع کنید.

3. مصرف مواد غذایی حاوی فیبر و قندهای پیچیده مثل انواع سبزیجات و میوه ها، به جای استفاده از مواد حاوی قندهای ساده و چربی فراوان مثل حلوا (آن هم به میزان زیاد) توصیه می شود.

4. نوشیدن زیاد آب و انواع شربت ها برای رفع تشنگی، نه تنها باعث کنترل آن نخواهد شد، بلکه باعث دفع سریع خواهد شد. همچنین نوشیدن زیاد شربت ها، در فاصله زمانی کمی باعث می‌شود فرد دچار گرسنگی و ضعف شده و مجددا برای رفع ضعف بدنی، مواد غذایی شیرین را بخورد و این روند همچنان تکرار می‌شود.

مایعات

5. سرعت غذا خوردن را نیز هنگام افطار بایستی کنترل کرد. پیشنهاد می شود 15 تا 20 دقیقه را صرف خوردن افطار کنید تا طی این مدت مغز، احساس سیری را به شما اعلام کند.

پس از افطار

1.استفاده از غذاهای سنگین،انواع پلو و خورش به طور همزمان با افطار توصیه نمی شود، زیرا با توجه به روزه داری و عدم مصرف غذا در طی روز، دستگاه گوارشی موقع افطار آمادگی لازم را برای دریافت حجم بالای مواد غذایی ندارد. لذا وعده شام را همراه با افطار با وعده ای سبک میل کنید

2.استفاده از میوه ها و سبزیجات در ساعات پس از افطار، علاوه بر تامین مواد مغذی و انرژی مورد نیاز بدن، به علت داشتن فیبر، مشکل یبوست را که یکی از مشکلات رایج در ایام روزه داری است، بهبود می بخشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد