اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روند بازگشت دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در چین در دستور کار قرار گرفت

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن اعلام کرد که روند اجرایی بازگشت دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در چین در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش سایت طلا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن اعلام کرد که روند اجرایی بازگشت دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در چین در دستور کار قرار گرفته است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی پیگیری‌های مستمر با مقامات ذیربط در چین و مکاتبات انجام شده برای حل مشکل بازگشت دانشجویان به محل تحصیل، روند اجرایی بازگشت دانشجویان شاغل به تحصیل در چین در دستور کار قرار گرفته است.

در این چارچوب، سفارت چین در تهران نخستین فهرست یکصد نفره از دانشجویان را با در نظر گرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی کشور متبوع خود با اولویت شهرهایی با کمترین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ و دارای تاییدیه‌های لازم از سوی دانشگاه‌های مرتبط را آماده و به وزارت خارجه ایران ارسال کرده است.

بر اساس این اطلاعیه، متعاقبا طی تماس با دانشجویان اطلاعات لازم جهت ارائه به سفارت چین در تهران، اخذ خواهد شد.

روند بازگشت دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در چین در دستور کار قرار گرفت

افزایش ابتلا به کرونا در شانگهای یکی از پرجمعیت ترین شهرها با حدود ۲۵ میلوین نفر جمعیت و یکی از مراکز مهم اقتصادی جهان موجب شده تا دولت چین تدابیر سختی برای مقابله با شیوع این بیماری اتخاذ کند و این امر واکنش های مختلفی را در این شهر در پی داشته است.

روز دوشنبه، برای دومین روز پیاپی ۱۳ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در چین شناسایی شد که حدود ۹ هزار مورد آن مربوط به شانگهای بوده است. با توجه به این روند، خاتمه شهربندان در شانگهای به تعویق افتاده و مقررات منع رفت و آمد در این شهر تا اطلاع بعدی ادامه خواهد داشت.

دولت چین ۳۸ هزار نیروی کمکی از ۱۵ استان دیگر را برای کمک به انجام ازمایش‌های تشخیص و انتقال مبتلایان به مراکز فرنطینه به شانگهای فرستاده است. مقررات منع رفت و آمد در شانگهای چنان سخت‌گیرانه است که شهروندان حتی برای تهیه مواد غذایی یا هواخوری و ورزش نیز اجازه ندارند از سکونتگاه‌های خود خارج شوند.

مسئولان بهداشتی شانگهای ضمن اعلام تمدید قرنطینه هیچ تاریخی برای خاتمه یافتن محدودیت‌ها اعلام نکرده‌اند. همچنین مشخص نیست که آزمایش تشخیص ابتلا به کرونا هنوز در مورد چه تعداد از جمعیت انجام نشده است.

بر اساس آخرین رقم رسمی اعلام شده بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه های چین مشغول به تحصیل هستند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد