اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 کلید برای زندگی طولانی تر

چگونه است که ایالات متحده بیشترین پول را برای مراقبت های بهداشتی خرج می کند، و در عین حال کمترین امید به زندگی را در بین کشورهای توسعه یافته دارد؟ پس با ما همراه باشید

سبک زندگی سالم: 5 کلید برای زندگی طولانی تر

چگونه است که ایالات متحده بیشترین پول را برای مراقبت های بهداشتی خرج می کند، و در عین حال کمترین امید به زندگی را در بین کشورهای توسعه یافته دارد؟

رابطه سبک زندگی سالم و طول عمر

محققان دانشگاه هاروارد و دانشکده بهداشت عمومی چان با استفاده از داده‌های مطالعه سلامت پرستاران، مطالعه گسترده‌ای درباره تأثیر عادات بهداشتی بر امید به زندگی انجام دادند.محققان در مورد رژیم غذایی، فعالیت بدنی، وزن بدن، سیگار کشیدن و مصرف الکل را که از پرسشنامه‌های معتبر و منظم جمع‌آوری شده بود بررسی کردند.

سبک زندگی سالم دقیقا چیست؟

این پنج حوزه به این دلیل انتخاب شدند که مطالعات قبلی نشان داده است که آنها تأثیر زیادی بر خطر مرگ زودرس دارند. در اینجا نحوه اندازه گیری این عادات سالم آمده است.

1. فعالیت بدنی سالم، که حداقل 30 دقیقه در روز بصورت فعالیت متوسط تا شدید تعریف شد.

2. وزن بدن سالم، به عنوان شاخص توده بدنی طبیعی تعریف می‌شود.

3. سیگار نکشیدن و عدم مصرف مشروبات الکلی

آیا سبک زندگی سالم تفاوتی در میزان امید به زندگی ایجاد می کند؟

بر اساس این تحلیل ، افرادی که همه ی 5 معیارو عادت را داشتند، به طور قابل توجهی و به طور چشمگیری از زندگی طولانی تری نسبت به افرادی که هیچ عادتی نداشتند لذت بردند: (14 سال برای زنان و 12 سال برای مردان)
افرادی که هیچ یک از این عادات را نداشتند به مراتب بیشتر در معرض مرگ زودرس ناشی از سرطان یا بیماری قلبی عروقی بودند.
محققین ,امید به زندگی را بر اساس تعداد این پنج عادت سالم محاسبه کردند. فقط یک عادت سالم (و فرقی نمی‌کرد کدام یک) امید به زندگی را در مردان و زنان دو سال افزایش داد. جای تعجب نیست که هرچه افراد عادات سالم بیشتری داشته باشند، طول عمر آنها بیشتر می شود.


یک مطالعه در سال 2017 با استفاده از داده‌های مطالعه بهداشت و بازنشستگی نشان داد که افراد 50 ساله و بالاتر که وزن طبیعی داشتند، هرگز سیگار نکشیده‌اند و الکل مصرف نکرده‌اند، به طور متوسط هفت سال بیشتر عمر می‌کنند. 15 مطالعه بین‌المللی که شامل بیش از 500000 شرکت‌کننده بود، نشان داد که بیش از نیمی از مرگ‌های زودرس ناشی از عوامل سبک زندگی ناسالم مانند رژیم غذایی نامناسب، کم تحرکی، چاقی، مصرف بیش از حد الکل و سیگار است.
کارشناسان پیشنهاد کرده‌اند که بهترین راه برای کمک به افراد در ایجاد رژیم غذایی سالم و تغییر سبک زندگی، از طریق تلاش‌های بهداشت عمومی و تغییرات خط ‌مشی است. البته مخالفت‌های زیادی از سوی صنایع بزرگ در این مورد وجود دارد. اگر دستورالعمل‌ها و قوانینی داشته باشیم که به ما کمک می‌کند سالم‌تر زندگی کنیم، شرکت‌های بزرگ به اندازه کافی فست فود، چیپس و نوشابه نمی‌فروشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد