اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا توان خود برای صعود را از دست داده است

قیمت طلا که طی ماه های گذشته توانسته بود رشد خوبی را از خود نشان داده و به سطوح بسیار بالایی برسد حال به نظر می رسد که توان صعودی خود را از دست داده است.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا از روز گذشته یک روند نزولی به خود گرفته و تا این لحظه با از دست دادن بیش از 14 دلار از قیمت خود، در عدد 1919 دلار قرار گرفته است.

عامل اصلی افت قیمت طلا در روز گذشته را می توان اظهارات جنگ طلبانه یکی از اعضای فدرال رزرو دانست که باعث شد تا طلا رشد متوسط خود را از داده و در مسیر نزولی قرار بگیرد.

این عضو فدرال رزرو که لائول برینارد نام دارد در روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری اظهار داشت که کاهش تورم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این بانک با افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری به مبارزه با تورم خواهد رفت.

پیش بینی قیمت طلا

بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا با توجه به این خبر افزایش یافت و در حال حاضر به 2.466 درصد رسیده است که باد مخالفی برای قیمت طلا به شمار می رود.

از طرف دیگر بازار سهام نیز شرایط چندان مناسبی را تجربه نمی کند. مسائل پیش آمده درباره جنگ روسیه و اوکراین به همراه صحبت های کشور های غربی درباره تحریم انرژی روسیه باعث ریسک گریزی شدید میان سرمایه گذاران شده است.

از منظر فنی جهت حرکت طلا بر روی نمودار ها همچنان صعودی باقی مانده است اما با این حال برای اینکه جای خود را به جهت گیری نزولی ندهد نیاز دارد تا رشد قابل توجهی را به نمایش بگذارد.

در مسیر صعودی طلا ابتدا با مقاومت در عدد 1950 دلار مواجه است که باید از آن عبور کند. بالاتر از این عدد مقاومت های 1955 دلاری و 1966 دلاری در انتظار قیمت طلا هستند.

از طرف دیگر طلا در نقطه 1918 دلار از حمایت خوبی برخوردار است که طی روز های اخیر نیز شکسته نشده است. افت از این نقطه می تواند قیمت طلا را به عدد 1900 دلار برساند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد