اونس طلا2302.52
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

زولبیا و بامیه چه مسیری را در بدن ما طی می کنند؟

زولبیا و بامیه یکی از خوشمزه ترین شیرینی های مناسبتی ماه رمضان است که همواره در خوردن آن زیاده روی می کنیم.

به گزارش سایت طلا، برطبق رسوم هرساله با شروع ماه رمضان پای زولبیا و بامیه به خانه ها باز شده است و افراد با خوردن این شیرینی محبوب روزانه شکر و قند زیادی را به بدن خود وارد می کنند.

اما در واقع بعد از خوردن زولبیا و بامیه آن ها چه مسیری را در بدن ما طی می کنند؟

در جریان خون

زولبیا و بامیه سرشار از قند ساده هستند که به سرعت شکسته میشود . بنابراین خوردن مقدار کمی از آنها میتواند قند خون را به میزان زیادی بالا ببرد و ترشح انسولین در بدن به طور ناگهانی زیاد شود . این موضوع باعث مقاومت بدن به انسولین و بالا رفتن ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 می شود .

زولبیا

در کبد

زولبیا و بامیه علاوه بر قند زیاد ، چربی و کلسترول بالایی دارد که منجر به تجمع چربی در کبد و کبد چرب میشود که در طولانی مدت میتواند باعث التهاب کبد ، زخم و حتی سرطان کبد شود .

در قلب

چربی اشباع و کلسترول بالای زولبیا و بامیه باعث بالا رفتن چربی خون و ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی ، گرفتگی عروق ، بالا رفتن فشارخون و سکته قلبی می شود .

بامیه

در پوست

یکی از عوامل چروک شدن پوست متصل شدن مولکول های قند به کلاژن و الاستین است که باعث از دست رفتن انعطاف و جوانی پوست و پیر شدن آن می شود . مصرف زیاد و طولانی مدت زولبیا بامیه با بالا بردن قند خون باعث بیشتر شدن این اتفاق و چروک شدن پوست می شود.

در کل بدن

زولبیا و بامیه خوراکی هایی چرب و پرکالری اند که خاصیت غذایی بسیار کمی دارند . یک عدد بامیه متوسط 80 کالری و یک عدد زولبیا 230 کالری دارد. به همین خاطر باعث اضافه وزن می شود . علاوه بر این چون اشتها را کاهش می دهد ، باعث می شود وعده ی غذایی مغذی را حذف کنید و بدنتان دچار کمبود ریزمغذی ها شود .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد