اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

در ماه رمضان چی بخوریم چی نخوریم؟

اگر در ماه رمضان روزه می گیرید، نه تنها الگوی غذا خوردن و خواب خود را تغییر می دهید، بلکه ساعت بیولوژیکی بدن شما نیز دستخوش یک سری تغییرات فیزیکی و ذهنی می شود.

بدن شما با کم آبی و گرسنگی به دلیل روزه داری، متابولیسم شما را کند می کند تا از انرژی تا حد امکان بهینه استفاده کند.

اما همچنان می‌توانید با نوشیدن آب کافی و تماشای آنچه می‌خورید در هنگام سحری (دوره غذای قبل از طلوع خورشید) و بعد از افطار (دوره غذا پس از غروب آفتاب) از روزه ‌داری لذت ببرید و روح ماه رمضان را تسخیر کنید.

در ماه رمضان چی بخوریم چی نخوریم؟

درک نیازهای تغذیه ای شما

در ماه رمضان برای تامین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول روز، باید غذاهای غنی از پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین ها و مواد معدنی مصرف کنید و حتما آب کافی بنوشید. در عین حال، این بدان معنا نیست که در طول سحری هر آنچه را که نیاز دارید یکباره بخورید. اگر این کار را انجام دهید، بدن شما نمی تواند انرژی دریافتی را به یکباره استفاده کند، که ممکن است منجر به افزایش وزن شود. این به این دلیل است که متابولیسم شما با الگوهای غذایی در ماه رمضان سازگار است. بزرگسالان باید روزانه 3 تا 4 لیتر آب بنوشند. حتی اگر 40 درصد از این مقدار را از غذاها، آب میوه، آب معدنی، چای و سایر نوشیدنی ها دریافت می کنید، باز هم باید 1.5 و 2.5 لیتر آب در روز بنوشید. یعنی از افطار تا سحری هر ساعت دو یا سه لیوان آب بنوشید.

یکی از رایج ترین اشتباهات خوردن تنقلات بعد از افطار برای کاهش اشتها و سپس خوابیدن، ترک سحری و گرسنه ماندن تا افطار بعدی است. همیشه باید هنگام سحری، ترجیحاً درست قبل از شروع روزه غذا بخورید. خوردن غذا قبل از خواب یا پرهیز از خوردن در هنگام سحری ممکن است باعث مشکلات جدی افت قند خون و کم آبی بدن در روز بعد شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد