اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

6 فایده ثبت شده درباره خرما در رمضان

خرما میوه درخت خرما است که در بسیاری از مناطق گرمسیری جهان می روید. خرما در سال های اخیر بسیار محبوب شده است.

تقریباً تمام خرماهایی که در کشورهای غربی به فروش می رسد، خشک هستند.بر اساس ظاهر خرما می‌توان تشخیص داد که آیا خرما خشک شده است یا خیر. پوست چروک نشان دهنده خشکی آنها است، در حالی که پوست صاف نشان دهنده شادابی است. بسته به تنوع، خرمای تازه از نظر اندازه و رنگ نسبتاً کوچک از قرمز روشن تا زرد روشن است. خرمای مدجول و دگلت نور پرمصرف ترین انواع خرما هستند. خرما جویدنی با طعمی شیرین است. آنها همچنین دارای برخی از مواد مغذی مهم هستند و دارای مزایا و کاربردهای مختلفی هستند. در این مقاله 8 مزیت سلامتی خوردن خرما و نحوه گنجاندن آن در رژیم غذایی مورد بحث قرار خواهیم داد.

1. بسیار مغذی

خرما مشخصات تغذیه ای عالی دارد. از آنجایی که آنها خشک شده اند، محتوای کالری آنها بیشتر از اکثر میوه های تازه است. محتوای کالری خرما مشابه سایر میوه های خشک مانند کشمش و انجیر است. بیشتر کالری موجود در خرما از کربوهیدرات ها تامین می شود. بقیه از مقدار بسیار کمی پروتئین هستند. خرما با وجود کالری که دارد، علاوه بر مقدار قابل توجهی فیبر، حاوی برخی ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. خرما همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که ممکن است به بسیاری از مزایای سلامتی آن کمک کند.

2. سرشار از فیبر

دریافت فیبر کافی برای سلامت کلی شما مهم است. با تقریباً 7 گرم فیبر در یک وعده 3.5 اونسی، گنجاندن خرما در رژیم غذایی شما راهی عالی برای افزایش مصرف فیبر است .فیبر می تواند با جلوگیری از یبوست به سلامت دستگاه گوارش شما کمک کند. با کمک به تشکیل مدفوع باعث حرکات منظم روده می شود.در یک مطالعه، 21 نفر که 7 خرما در روز به مدت 21 روز مصرف کردند، بهبودی در دفعات مدفوع و افزایش قابل توجهی در حرکات روده نسبت به زمانی که خرما نمی‌خوردند، داشتند.علاوه بر این، فیبر موجود در خرما ممکن است برای کنترل قند خون مفید باشد. فیبر هضم را کند می کند و ممکن است به جلوگیری از افزایش بیش از حد قند خون بعد از خوردن غذا کمک کند.

3. دارای آنتی اکسیدان های مبارز

خرما آنتی اکسیدان های مختلفی را ارائه می کند که دارای تعدادی فواید سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری است. آنتی اکسیدان ها از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند، که مولکول های ناپایداری هستند که ممکن است باعث واکنش های مضر در بدن شما شده و منجر به بیماری شوند. در مقایسه با انواع مشابه میوه‌ها، مانند انجیر و آلو خشک، به نظر می‌رسد خرما دارای بالاترین محتوای آنتی اکسیدانی .

4. به بهبود عملکرد مغز کمک می کند

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که خرما برای کاهش نشانگرهای التهابی مانند اینترلوکین 6 (IL-6) در مغز مفید است. سطوح بالای IL-6 با خطر بالاتر بیماری های عصبی مانند آلزایمر مرتبط است .علاوه بر این، مطالعات حیوانی نشان داده است که خرما برای کاهش فعالیت پروتئین‌های بتا آمیلوئید مفید است، که می ‌تواند پلاک‌هایی را در مغز ایجاد کند . هنگامی که پلاک ها در مغز جمع می شوند، ممکن است ارتباط بین سلول های مغزی را مختل کنند، که در نهایت می تواند منجر به مرگ سلول های مغز و بیماری آلزایمر شود. خواص بالقوه تقویت مغز خرما به محتوای آنتی اکسیدان های شناخته شده برای کاهش التهاب از جمله فلاونوئیدها نسبت داده شده است.

5. برای زایمان طبیعی مفید است

خرما به دلیل پتانسیل آنها برای ترویج و تسهیل زایمان دیررس در زنان باردار مورد مطالعه قرار گرفته است. خوردن این میوه ها در هفته های آخر بارداری ممکن است باعث گشاد شدن دهانه رحم شود و نیاز به زایمان القایی را کاهش دهد. آنها همچنین ممکن است برای کاهش زمان زایمان مفید باشند . در یک مطالعه، 69 زن که 6 خرما در روز را به مدت 4 هفته قبل از موعد مقرر مصرف می کردند، 20 درصد بیشتر از کسانی که آن را نمی خوردند، به طور طبیعی زایمان می کردند و مدت زمان قابل توجهی کمتری زایمان می کردند . نقش خرما در بارداری احتمالاً به دلیل ترکیباتی است که به گیرنده های اکسی توسین متصل می شوند و به نظر می رسد اثرات اکسی توسین را در بدن تقلید می کنند. اکسی توسین هورمونی است که باعث انقباضات زایمان در هنگام زایمان می شود .

6. شیرین کننده طبیعی

خرما منبع فروکتوز است که نوعی قند طبیعی است که در میوه ها یافت می شود. به همین دلیل خرما بسیار شیرین است و همچنین طعم لطیفی شبیه کارامل دارد. آنها به دلیل مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان هایی که در اختیار دارند، جایگزینی عالی برای شکر سفید در دستور العمل ها هستند .بهترین راه برای جایگزینی خرما به جای شکر سفید، درست کردن خمیر خرما است، همانطور که در این دستور العمل آمده است. از مخلوط کردن خرما با آب در مخلوط کن درست می شود. یک قانون کلی این است که شکر را با خمیر خرما با نسبت 1:1 جایگزین کنید .به عنوان مثال، اگر دستور غذا به 1 فنجان شکر نیاز دارد، آن را با 1 فنجان رب خرما جایگزین می‌ کنید. توجه به این نکته ضروری است که اگرچه خرما سرشار از فیبر و مواد مغذی است، اما همچنان کالری نسبتاً بالایی دارد و بهترین مصرف آن در حد اعتدال است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد