اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

4 نکته جالب درباره قبل و بعد شام خوردن

حفظ یک سبک زندگی خوب برای حفظ تناسب اندام و سلامت بسیار مهم است. همانطور که صبحانه یک وعده غذایی مهم روزانه است، شام نیز کلیدی است.

حفظ یک سبک زندگی خوب برای حفظ تناسب اندام و سلامت بسیار مهم است. همانطور که صبحانه یک وعده غذایی مهم روزانه است، شام نیز کلیدی است. شام مواد مغذی ضروری بدن را که برای عملکرد در هنگام خواب به آن نیاز دارد را تامین می کند. یک شام سالم و سبک نیز به شما کمک می کند تا از خوابی آرام و آرام لذت ببرید. علاوه بر این ، شام محتمل‌ ترین وعده غذایی است که یک فعالیت گروهی است و به شما زمان می‌دهد تا با خانواده و دوستانتان تعامل داشته باشید. مردم اغلب اهمیت یک وعده غذایی سالم را قبل از بازنشستگی در روز نادیده می گیرند یا برای منوی شام خود انتخاب های ضعیفی انجام می دهند. شام شما باید شامل سالاد، سوپ و یک غذای جانبی ساده باشد. متخصصان سلامت توصیه می کنند حداقل 2 ساعت قبل از رفتن به رختخواب شام بخورید. در حد اعتدال بخورید و از نوشیدنی های کافئین دار یا نوشیدنی های الکلی در شام خودداری کنید. علاوه بر این، کارهای زیادی وجود دارد که باید قبل و بعد از خوردن شام انجام دهید که در مقاله امروز درباره آن ها صحبت می کنیم!

1. آب گرم بنوشید

برای کمک به هضم غذا، 30 دقیقه قبل از غذا یک لیوان آب ولرم بنوشید. علاوه بر این، این لیوان آب شما را سیر نگه می دارد و از پرخوری در هنگام شام جلوگیری می کند. می توانید در حین غذا کمی آب بنوشید تا به بلع غذا کمک کند. از نوشیدن آب زیاد خودداری کنید زیرا باعث اختلال در هضم می شود. بعد از شام، حداقل یک ساعت و نیم صبر کنید و سپس یک لیوان آب گرم بنوشید. کمی آب گرم به تجزیه غذا در معده کمک می کند و به هضم کمک می کند. این به بدن کمک می کند تا مواد مغذی را جذب کند.

2. فورا نخوابید

پس از لذت بردن از یک شام گرم، بسیاری از افراد وسوسه می شوند که بلافاصله به رختخواب بروند. با این حال، انجام این کار می تواند مضر باشد. دراز کشیدن بعد از صرف غذا می تواند روند هضم را کند کند. همچنین ممکن است باعث ایجاد احساس نفخ و سوزش سر دل شود. قبل از رفتن به رختخواب حداقل 2 ساعت صبر کنید. در این مدت می توانید به پیاده روی بروید، ظرف بشویید، وسایل روز بعد را آماده کنید یا زمانی را با فرزندان خود بگذرانید. نکته این است که هر کاری انجام دهید به جز دراز کشیدن روی مبل یا بلافاصله بعد از غذا به رختخواب بروید.

4 نکته جالب درباره قبل و بعد شام خوردن

3. کمی پیاده روی کنید

بعد از شام و قبل از خواب 30 دقیقه صبر کنید و سپس پیاده روی کنید. نیازی به پیاده روی یک ساعته نیس.. شما به سادگی می توانید از یک قدم زدن کوتاه 15 تا 20 دقیقه ای در داخل یا نزدیک خانه خود لذت ببرید. پیاده روی ورزش خوبی برای کل بدن شماست. این به هضم غذا کمک می کند و از نفخ و ناراحتی شکم جلوگیری می کند. اگر پیاده روی را دوست ندارید، یک حیوان خانگی نگه دارید تا به شما انگیزه دهد که بعد از شام راه بروید.

4. از ورزش های سنگین خودداری کنید

پیاده روی یک ورزش ایده آل بعد از خوردن شام است. با این حال، ورزش های سنگین در اواخر شب گزینه سالمی نیستند. یک تمرین آخر شب، به خصوص یک جلسه کاردیو، دمای بدن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و از ترشح ملاتونین، هورمونی که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند، جلوگیری می کند. این بدان معناست که ورزش کردن در اواخر شب می تواند در خوابیدن شما اختلال ایجاد کند. علاوه بر این، بدن شما در تلاش است تا شام شما را هضم کند و در طول ورزش سنگین احساس سستی و بی حالی به شما می دهد. همچنین احتمال بروز درد یا گرفتگی معده را افزایش می دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد