اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پوتین هر گرم طلا را با 5000 روبل روسیه برابر اعلام کرد

پوتین در راستای استاندارد طلا برای روبل روسیه؛ حرکت کیش و مات را روی شطرنج سیاسی دنیا انجام می‌دهد

پوتین در راستای استاندارد طلا برای روبل روسیه؛ حرکت کیش و مات را روی شطرنج سیاسی دنیا انجام می‌دهد

اخیراً بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که روبل را در استاندارد طلا قرار می‌دهد و ۱ گرم طلا را به ۵۰۰۰ روبل تعیین کرد. این بدان معناست که یک اونس تروی طلا یا ۳۲ گرم طلا اکنون در روسیه ۱۶۰۰۰۰ روبل قیمت دارد. به عبارت دیگر با نرخ فعلی ارز، ۳۲ گرم طلا در روسیه تقریباً ۱۶۰۰ دلار قیمت دارد، اما در ایالات متحده همان مقدار طلا ۱۹۲۸ دلار است. یعنی روسیه عملاً ارزش پول خود را در برابر دلار با چسباندن آن به طلا افزایش داد. اگر ۱ گرم طلا به ۵۰۰۰ روبل بسته شود، طبق استانداردهای غربی، هر روبل باید ۷۰-۷۵ واحد در برابر ۱ دلار ارزش گذاری شود.

در سوی دیگر، از آنجایی که غرب خرید طلای روسیه را تحت تحریم‌ها ممنوع کرده است، بانک‌های روسیه از فروش طلای خود به بانک مرکزی روسیه راضی هستند. آنها حتی این اقدام را با تخفیف انجام می‌دهند چون به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند در غرب خریدار پیدا کنند. در نتیجه، افزایش عرضه طلای داخلی به بانک مرکزی به معنای تقویت تدریجی ارزش روبل است.

پوتین هر گرم طلا را با 5000 روبل روسیه برابر اعلام کرد

  • آخرین باری که یکی از حاکمان دنیا جرات چنین کاری را داشت قذافی بود که ناتو او و کشورش را نابود نمود.

امّا آیا ناتو به این دلیل وارد جنگ رودررو با روسیه می‌شود؟ اگر ناتو وارد چنین جنگی شود توانایی نابود کردن ابرقدرتی همچون روسیه را دارد؟!

این حرکت پوتین در واقع اعلام جنگ مستقیم با راکفلرها و سیستم پولی مبتنی بر بهره بانکی دنیا (ربا) می‌باشد. با این حرکت هوشمندانه پوتین؛ نه تنها دیگر هیچ تحریمی بر علیه روبل روسیه شانسی نخواهد داشت، بلکه روبل روسیه با پشتوانه طلا، مانند اسلحه‌ای جهت نابودی سیستم مالی بدون پشتوانه جهان عمل خواهد نمود.

نکته: روسیه جزء تولیدکنندگان طلا نیز تلقی می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد