اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هنگامی که عصبانی می شوید این 5 اتفاق در بدن شما می افتد

احتمالا قبل از این نیز شنیده اید که عصبانی شدن و فریاد زدن می تواند برای سلامتی مضر باشد و بدن را به دردسر بیاندازد. حال اگر می خواهید بدانید که هنگام عصبانی شدن دقیقا چه اتفاقی در بدنتان می افتد با ما همراه باشید.

به گزارش سایت طلا، عصبانیت و استرس و اضطراب که عموما همراه با یکدیگر هستند می توانند علائم فیزیکی مختلفی را در بدن ایجاد کنند. در ادامه ما 5 اتفاقی که هنگام عصبانی شدن در بدن می افتد را به شما خواهیم گفت.

1. فشار خون و ضربان قلب شما افزایش می یابد. همراه با افزایش ضربان فشار خون شما نیز افزایش یافته و سرعت نفش کشیدن شما نیز بالا می رود. همچنین ممکن است در دست ها و پا ها احساس سرما کنید.

داد زدن

2. سیستم ایمنی ضربه می خورد. دانشمندان کشف کرده اند که حتی یادآوری بحش های گذشته می تواند قدرت سیستم ایمنی را تا 6 ساعت کاهش دهد. شاید برایتان جالب باشد اما افرادی که بیشتر عصبانی می شوند، بیش از دیگران در سال مریض می شوند.

3. متابولیسم بدن بهم می ریزد. همراه با عصبانی شدن هورمون های مختلفی در بدن انسان آزاد شده و در نتیجه آن باعث می شود تا به شکل مداوم تغییراتی در متابولیسم به وجود بیاید.

به همین دلیل است که افراد مبتلا به مشکلات خشم درمان نشده ممکن است از سردرد، اضطراب، بی خوابی و حتی مشکلات گوارشی رنج ببرند. همچنین این موضوع می تواند بر روی پوست نیز تاثیر بگذارد.

عصبانیت

4. حافظه تحت تاثیر قرار می گیرد. عصبانیت و بحث کردن می تواند باعث ضربه به حافظه شود. برای مثال پس از دعوا با یک شخص دیگر ممکن است یکی یا هر دوی شما چیزها را به شکلی متفاوت به یاد بیاورید یا چیزهای خاصی را کاملاً فراموش کرده باشید.

5. فریاد زدن می تواند باعث درد مزمن شود. فریاد زدن و عصبانیت می تواند باعث درد های مزمن چه برای فردی که فریاد می زند و چه برای فردی که بر او فریاد زده می شود؛ شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد