اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در فصل بهار به کدام سو حرکت خواهد کرد؟

طلا طی فصل زمستان سال گذشته توانست رشد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته و قیمت آن به شکل قابل توجهی افزایش یابد اما شروع چندان خوبی در فصل بهار از خود نشان نداده است.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در سه ماهه اول سال میلادی (فصل زمستان گذشته) صعود درخشانی را از خود نشان داد اما نتوانست فصل بهار یا همان سه ماهه دوم سال را چندان پر قدرت آغاز کند.

معاملات ماه آپریل طلا با افت 30 دلاری اغاز شد که مهم ترین عامل آن را می توان افزایش شدید نرخ بازده 10 ساله خزانه داری آمریکا به بالا ترین سطح 3 سال اخیر خود دانست.

با ایجاد وارونگی در نرخ بازده 2 و 10 ساله خزانه داری ایالات متحده، اقتصاد دانان نسبت به وقوع رکود در اقتصاد این کشور هشدار می دهند و بر این باورند که فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره در حال هدایت اقتصاد به سمت رکود است.

پیش بینی قیمت طلا

پل اشورث، اقتصاددان ارشد، اشاره کرد که با توجه به وارونگی بازده 2 و 10 ساله خزانه داری، فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره در حال وارد کردن اقتصاد ایالات متحده به رکود است.

به گفته استراتژیست بازار مایکل بوتروس، این بدان معنا نیست که ما به طور قطع به سمت رکود می رویم اما شرایط نشان می دهد که محیط برای وارد شدن به رکود بسیار مناسب شده است.

این عوامل می تواند برای طلا بسیار مفید باشد و تقاضا برای آن را افزایش دهد اما با این حال سرمایه گذاران هنوز نسبت به این موارد احساس خطر نکرده اند و ممکن است در آینده اتفاق بیافتد.

به گفته فرانک چولی دیگر استراتژیست بازار، طلا توانست در فصل اول سال 2022 رشد بسیار خوبی را از خود نشان دهد و حتی به بالای 2000 دلار نیز صعود کند.

در حال حاضر قیمت طلا وارد روند اصلاحی شده اما قرار داشتن بالاتر از 1925 دلار نشان دهنده این است که ارزش بازار حفظ شده است.

وی پیش بینی کرد که سه ماهه دوم سال می تواند برای طلا بسیار خوب باشد و در صورتی که طلا بتواند بالاتر از 1950 و 1975 دلار قرار بگیرد صعود طلا به بالای 2000 دلار در فصل بهار کاری مشکل نخواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد