اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد دوباره قیمت طلا پس از افت شدید در هفته گذشته

قیمت طلا که در روز پایانی هفته گذشته افت بسیار شدیدی را نشان داده بود، امروز بار دیگر یک روند رو به رشد را در پیش گرفته و قیمت آن در حال افزایش است.

به گزارش سایت طلا، با باز شدن بازار های جهانی از صبح امروز، قیمت طلا ابتدا کمی کاهش یافته و تا زیر 1920 دلار سقوط کرد اما این افت قیمت ادامه دار نبوده و طلا بار دیگر به بالای 1920 دلار بازگشت.

هم اکنون در لحظه نگارش این متن هر اونس طلای جهانی با قیمت 1928 دلار در بازار معامله می شود گه 3 دلار رشد روزانه را تجربه کرده است.

عوامل مختلفی باعث شدند که طلا طی هفته گذشته نزولی شده و سه ماهه دوم سال میلادی را با بیش از 20 دلار کاهش به پایان برساند.

طلا

مهم ترین عامل را می توان تغییر سیاست های فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره دانست. با افزایش تورم فدرال رزرو تصمیم گرفت که به سیاست های آسانگیرانه خود برای اقتصاد پایان دهد و در نتیجه اقدام به افزایش نرخ بهره کرد.

حال سرمایه گذاران بر این باورند که این بانک مرکزی قصد دارد طی هفته های آینده بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد. این موضوع باعث شده است تا بازده ده ساله خزانه داری به بالا ترین سطح سه ساله خود رسیده و به عنوان یک باد مخالف کلیدی برای طلا عمل کند.

هرچند باید توجه داشت که عواملی مانند کاهش امید ها به پایان دیپلماتیک جنگ میان روسیه و اوکراین و همچنین تحریم های شدید تر غرب باعث شده است تا حمایت خوبی از طلا به عنوان یک دارایی امن به عمل آید.

از منظر فنی می توان گفت در صورتی که یک حرکت صعودی جدید آغاز گردد قیمت طلا پتانسیل این را دارا می باشد که بار دیگر مقاومت 1950 دلاری را مورد آزمایش قرار داده و از آن عبور کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد