اونس طلا2302.52
مظنه14,776,000
18 گرم3,411,000
ارزش سکه33,290,328
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

چرا باید قبل از صبحانه مسواک بزنیم نه بعد از آن؟

مسواک زدن در صبح ها یکی از راه های مهم برای سالم و زیبا نگه داشتن دندان ها است. با این حال باید توجه داشته باشید که مسواک زدن قبل از صبحانه برای دندان های شما بسیار بهتر از پس از خوردن صبحانه است.

به گزارش سایت طلا، به طور معمول بسیاری از ما صبح ها پس از خوردن صبحانه مسواک می زنیم تا ذرات غذا روی دندان ها باقی نماند. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما متخصصان پیشنهاد می کنند که صبح ها پس از بیدار شدن و پیش از خوردن صبحانه مسواک بزنید.

مسواک زدن بعد از غذا خوردن به مبارزه با باکتری ها کمک می کند و از مینای دندان در برابر آسیب محافظت می کند، اما در برخی موارد می تواند برعکس عمل کند.

مینای دندان

وقتی چیزی اسیدی می خورید یا می نوشید، مانند آب پرتقال، آب گریپ فروت یا آب لیمو، اسید سیتریک موجود در این غذا ها می تواند به طور موقت مینای دندان را نرم کند و مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن غذا می تواند مینای دندان را ضعیف کند.

اگر دوست دارید برای صبحانه یک لیوان آب پرتقال بخورید یا یک تکه لیمو به آب خود اضافه کنید، بهتر است تا 30 دقیقه بعد از آن دندان های خود را مسواک نزنید تا به مینای دندان آسیب نرسانید. و اگر صبح وقت زیادی ندارید، مسواک زدن قبل از صبحانه منطقی تر است.

لکه دندان

مینای دندان شما از دندان‌های شما محافظت می‌کند و اگرچه سخت‌ترین بافت بدن انسان است، مسواک زدن بلافاصله بعد از غذا خوردن در برخی موارد می‌تواند به آن آسیب برساند.

زمانی که مینای دندان به اندازه ای که قرار است محکم نباشد، می تواند دندان های شما را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد و آنها را در برابر لکه شدن آسیب پذیرتر کند.

همچنین از آنجایی که مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن برخی غذاها می تواند حساسیت دندان را افزایش دهد، بهتر است از این عارضه ناخوشایند جلوگیری کنید و قبل از غذا مسواک بزنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد