اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت قابل توجه قیمت طلا در روز اول هفته

قیمت طلا که در روز پنجشنبه رشد بسیار خوبی از خود نشان داده بود طی روز های گذشته نزولی شده و قیمت آن به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در روز جمعه کاهش بسیار زیادی را تجربه کرده و در نتیجه سه ماهه دوم سال میلادی را با حرکت منفی آغاز کرد. هم اکنون در لحظه نگارش این مقاله قیمت هر اونس طلای جهانی 1925 دلار می باشد و 11 دلار کاهش یافته است.

جنگ میان روسیه و اوکراین همچنان یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر بازار به شمار می رود. عدم نتیجه بخشی مذاکرات صلح میان این دو کشور به همراه امضای فرمانی توسط ولادمیر پوتین رویس جمهور روسیه مبنی بر پرداخت روبل برای گاز روسیه توسط کشور های غیر دوست باعث ایجاد فشار به اروپا شده است.

طلا

این عوامل به همراه افزایش تورم در سطح جهانی باعث شد تا قیمت طلا در روز پنجشنبه بتواند تا 1950 دلار نیز رشد کند اما داده های مثبت اقتصادی ایالات متحده به همراه افزایش ارزش دلار باعث تحت فشار قرار گرفتن فلز زرد شد.

داده های اشتغال و حقوق و دستمزد غیر کشاورزی ایالات متحده که در هفته گذشته منتشر شد نشان داد که در ماه میلادی گذشته 439 هزار شغل جدید ایجاد شده است و نرخ بیکاری نیز از 3.8 به 3.6 کاهش یافته است که در نتیجه سرمایه گذاران را به بهبود اقتصاد امیدوار کرد.

در همین حال ارزش دلار آمریکا نیز که بر اساس سبدی از ارز های قدرتمند جهان بررسی می شود به میزان 0.22 درصد افزایش یافت. بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز با 4 واحد افزایش به عدد 2.371 رسید.

از منظر فنی طلا برای سیزدهمین روز متوالی در محدوده 1910 تا 1950 دلار قرار گرفته است و نمودار ها هر دو جهت صعودی و نزولی را برای طلا متصور هستند. در این شرایط یک کاتالیزور جدید وضعیت بازار در آینده را مشخص خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد