اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا به ویتامین هایی که می خورید اهمیت می دهید ؟

بدن برای بهترین عملکرد خود به انواع ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. برخی از ما بیشتر نیازهای خود را از یک رژیم غذایی متعادل دریافت می کنیم.

بدن برای بهترین عملکرد خود به انواع ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. برخی از ما بیشتر نیازهای خود را از یک رژیم غذایی متعادل دریافت می کنیم. برخی دیگر برای رسیدن به مقدار توصیه شده روزانه به مکمل نیاز دارند. در مقاله امروز به طور کامل برایتان توضیح می دهیم که چه ویتامین هایی را باید دریافت کنید.

ویتامین A برای بینایی

ویتامین های B برای انرژی

ویتامین C برای ایمنی

ویتامین D برای تقویت

ویتامین E برای آنتی اکسیدان ها

ویتامین K برای لخته شدن خون سالم

آیا به ویتامین هایی که می خورید اهمیت می دهید ؟

ویتامین A

ویتامین A نقش مهمی در رشد گلبول های قرمز و استخوان همراه با سلامت بینایی دارد. مقدار توصیه شده روزانه (RDA) 5000 واحد بین المللی. RDA روشی برای تعیین کمیت مقدار هر ویتامینی است که معمولاً نیاز دارید، اگرچه این مقدار بسته به عوامل بسیاری می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برخی از منابع غذایی این ویتامین شامل ماهی، جگر و تخم مرغ هستند. یک فیله معمولی ماهی سالمون ممکن است حاوی 50 درصد از جیره توصیه شده روزانه ویتامین A باشد.

ویتامین های گروه B

ویتامین های B نقش کلیدی در تبدیل غذا به انرژی برای بدن شما دارند. انواع مختلف ویتامین B در انواع غذاها وجود دارد و دارای RDA های متفاوتی است. به طور کلی، ویتامین های B را می توان به راحتی از غلات و غلات غنی شده و همچنین بسیاری از انواع غذاهای دریایی به دست آورد. اسید فولیک یکی دیگر از ویتامین های بسیار مهم B است. در سبزیجات سبز، آووکادو، لوبیا و غذاهای غلات غنی شده یافت می شود. اسید فولیک نقش مهمی در پیشگیری از نقایص مادرزادی دارد و برای یک زن باردار بسیار مهم است که اطمینان حاصل کند که اسید فولیک کافی را در اوایل بارداری مصرف می‌کند. عاقلانه است که به محض شروع تلاش برای باردار شدن، مکمل اسید فولیک را در کنار دیگر مکمل ها بخورید. یک نصف فنجان اسفناج حدود 30 درصد از RDA اسید فولیک را تامین می کند.

ویتامین C

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که برای عملکرد سیستم ایمنی بدن شما حیاتی است. در انواع میوه ها و سبزیجات به ویژه مرکبات و آب میوه ها یافت می شود. یک پرتقال متوسط ​​حاوی تقریباً 70 میلی گرم ویتامین C و بیش از مقدار RDA برای ویتامین C است.

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که از عملکرد سیستم ایمنی و رشد عروق خونی حمایت می کند. در سبزیجات سبز، آجیل، دانه ها و غلات غنی شده یافت می شود. یک اونس تخمه آفتابگردان حدود 7 IU یا تقریباً یک سوم RDA ویتامین E را تامین می کند.

چگونه می توانیم ویتامین مورد نیازمان را تامین کنیم؟

ویتامین K

ویتامین K برای لخته شدن خون ضروری است. بهترین منبع آن سبزیجات سبز و برگدار است. یک فنجان اسفناج خام، به عنوان مثال، حاوی حدود 145 میکروگرم است. این تقریبا دو برابر RDA است. برخی از بیمارانی که از داروهای رقیق کننده خون خاصی استفاده می کنند باید مطمئن شوند که مصرف ویتامین K آنها ثابت است تا مطمئن شوند که این ویتامین با داروهای آنها تداخل ندارد.

چگونه می توانیم ویتامین مورد نیازمان را تامین کنیم؟

یکی از رایج ‌ترین راه‌هایی که افراد ویتامین دریافتی خود را می توانند تامین کنند استفاده از یک محصول مولتی ویتامین است. مولتی ویتامین های زیادی در بازار وجود دارد و فرمولاسیون هر کدام توسط سازنده تعیین می شود. به طور کلی، مولتی ویتامین ها سعی می کنند بیشتر ویتامین ها را، احتمالاً همراه با سایر مواد معدنی، در سطحی نزدیک به RDA برای هر عنصر فراهم کنند. به عنوان یک مصرف کننده، خواندن برچسب برای درک اینکه آیا ویتامین مورد نیاز شما را در سطح مناسب تامین می کند، مهم است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد