اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کلاهبرداری میلیونی با ترفند شارژ شگفت‌انگیز

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با ترفند تبلیغ شارژ شگفت‌انگیز کاربران را فریب داده بود خبرداد.

به گزارش سایت طلا، رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با ترفند تبلیغ شارژ شگفت‌انگیز کاربران را فریب داده بود خبرداد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی گفت: در پی مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه برای خرید شارژ شگفت‌انگیز از طریق لینک معرفی شده به درگاه جعلی هدایت شده‌اند و مبالغی از حساب آن‌ها به صورت غیرمجاز برداشت شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

در بررسی‌های فنی مشخص شد لینک معرفی شده در کانال تلگرامی، کاربران را به یک درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات حساب آنها، اقدام به برداشت وجه از حساب به صورت غیرمجاز کرده است.

او می‌گوید در نهایت با ارائه مستندات توسط شاکیان و اقدامات تخصصی صورت گرفته، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا ارجاع شد و تاکنون به برداشت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز اعتراف کرده است.

سرهنگ مرتضوی با هشدار در خصوص این گونه کلاهبرداری‌ها، گفت: گزارشات و تماس‌های متعددی توسط شهروندان در خصوص کلاهبرداری از طریق تبلیغات جعلی و اغواکننده به پلیس فتا ارسال می‌شود.

به گفته رئیس پلیس فتای استان اصفهان مجرمان اقدام به ایجاد کانال و صفحات تبلیغاتی یا درج آگهی جعلی با موضوعات جذاب و اغواکننده می‌کنند و از کاربران درخواست می‌کنند برای دریافت کالا یا خدمات به درگاه پرداخت الکترونیکی رفته و مبالغ اندکی را پرداخت کنند، اما در واقع کاربر به درگاه جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت می‌شود و سودجویان اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد