اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

چه اطلاعاتی روی بلیط نوشته شده است؟

وقتی که اقدام به‌صورت اینترنتی یا هر روش دیگری اقدام به خرید بلیط هواپیما می‌کنید، ابتدا فقط یک رسید در دست دارید. این رسید نشان می‌دهد که شما در این پرواز یک صندلی دارید و می‌توانید وارد پرواز شوید.

وقتی که اقدام به‌صورت اینترنتی یا هر روش دیگری اقدام به خرید بلیط هواپیما می‌کنید، ابتدا فقط یک رسید در دست دارید. این رسید نشان می‌دهد که شما در این پرواز یک صندلی دارید و می‌توانید وارد پرواز شوید. سپس باید با مدارک خود به بخش پذیرش فرودگاه مراجعه کنید تا بلیط هواپیما یا همان کارت پرواز برای شما صادر شود.

وقتی اقدام به خرید بلیط هواپیما تبریز مشهد یا بلیط هواپیما مشهد تبریز کرده‌اید و کارت پرواز را نگاه می‌کنید، شاهد اطلاعات مختلف بسیاری خواهید بود. در این مقاله قصد داریم تا تمام اطلاعاتی که روی بلیط هواپیما درج شده‌اند را به شما معرفی کنیم تا آن‌ها را بشناسید و بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

نام مسافر

در بخشی از بلیط که معمولاً با نام Passanger Name جدا شده است، نام مسافر را درج کرده‌اند. لازم به ذکر است که نام مسافر باید با کارت شناسایی اعم از کارت ملی یا پاسپورت او یکسان باشد. هنگامی که بخواهید از گیت عبور کنید، کارت شناسایی شما بررسی می‌شود.

در صورتی که نام شما با نام مسافر به هر دلیلی یکسان نباشد، اجازه ورود به پرواز را به شما نمی‌دهند. گاهی مکن است ایرادهای تایپی یا جا انداخت پسوند و پیشوند نام و نام‌خانوادگی باعث بروز این مشکل شود. پس حتماً وقتی که کارت پرواز برایتان صادر می‌شود، باید بخش نام مسافر را به دقت بخوانید و در صورت بروز مشکل، با مسئولان پیش از لحظه پرواز صحبت کنید تا زمانی برای رفع این مشکل داشته باشید.

شماره ترمینال

شماره ترمینال حتی روی رسیدی که پیش از کارت نهایی پرواز صادر می‌شود نیز درجه شده است. هر فرودگای دارای ترمینال‌های مختلف است. وقتی که رسید خرید بلیط هواپیما را در دست دارید، پیش از مراجعه به فرودگاه باید بدانید که کدام ترمینال بروید.

برای مثال اگر روی کارت پرواز شما ترمینال 4 باشد و شما به ترمینال 2 مراجعه کنید، کارت پرواز برایتان صادر نمی‌شود و از پرواز جا می‌مانید. پس همان لحظه که مثلا اقدام به خرید بلیط هواپیما تبریز مشهد یا بلیط هواپیما مشهد تبریز کردید، باید ترمینال فرودگاه را بررسی کنید و به پذیرش ایرلاین همان ترمینال مراجعه نمایید.

ایرلاین

نام ایرلاین همیشه به‌صورت بزرگ روی کارت پرواز و بلیط درج شده است. همان طور که می‌دانید، ایرلاین‌های داخلی و خارجی مخلتفی در کشور فعالیت می‌کنند. وقتی که وارد ترمینال شدید، باید به‌دنبال بادجه پذیرش ایرلاین خودتان باشید. نام ایرلاین همواره به‌صورت بزرگ روی تابلوی بالای بادجه درج می‌شود.

مقصد پرواز

شهر و کشور در بخش To یا Destenition یا مقصد، درج می‌شود. قطعاً شما می‌دانید که می‌خواهید به کجا سفر کنید؛ اما بهتر است این بخش را دوباره چک کنید تا مشکلی در خرید و ثبت بلیط شما رخ نداده باشد.

تاریخ و ساعت پرواز

در بخشی دیگر، تاریخ و ساعت پرواز به‌صورت دقیق بر اساس روز، ماه، سال، ساعت و دقیقه درج شده است. این بخش را با نام Flight Date و Flight Time نیز نشان می‌دهند. توجه داشته باشید که این ساعت معمولاً به ساعت محلی است. این موضوع مخصوصاً درباره سفرهای خارجی و هنگام برگشت می‌تواند مشکل‌ساز باشد. حتماً توجه داشته باشید که ساعت را با ساعت محلی چک کنید.

شماره پرواز

شماره پرواز معمولاً یک عبارت طولانی است که از اعداد و حروف انگلیسی تشکیل می‌شود. شما باید شماره پرواز خودتان را بدانید تا وقتی که از بلندگو صدا کردند که مسافران این پرواز به گیت مراجعه کنند، آمادگی داشته باشید. پس حتماً شماره پرواز را مطالعه کنید.

نوع هواپیما

در اطلاعات بلیط، می‌توانید نوع هواپیما را نیز مشاهده کنید. برای مثال Fokker 100 یا بوئینگ 737 در بخش Aliplane Model درج شده است. این اطلاعات را معمولاً هنگام خرید بلیط نیز می‌توانید مشاهده کنید.

میزان بار مجاز

میزان بار مجاز در هر ایرلاین و در هر مقصد متقاوت است. این میزان بر اساس کیلوگرم روی بلیط درج می‌شود. پس بهتر است بر همین اساس چمدان خود را ببندید تا دچار اضافه بار نشوید.

کلاس پروازی

کلاس‌های پروازی مختلفی در هر ایرلاین و هر هواپیما وجود دارد، کلاس پرواز اکونومی، رایج‌ترین و ارزان‌ترین کلاس پروازی است.

شماره صندلی

بعد از پذیرش و تحویل بار و صدور کارت پرواز، شماره صندلی شما مشخص می‌شود. پس اگر مثلاً اقدام به خرید بلیط هواپیما تبریز مشهد یا مثلاً بلیط هواپیما مشهد تبریز کرده‌اید و به‌دنبال شماره صندلی خود روی آن هستید، تا لحظه پذیرش باید منتظر بمانید. پس از ان شماره صندلی شما به‌صورت عبارتی ترکیبی از یک حرف انگلیسی در کنار یک عدد، مثلا B5 مشخص می‌شود.

ساعت رسیدن به مقصد

معمولاً ساعت رسیدن به مقصد یا به‌صورت مدت زمان پرواز یا به‌صورت ساعت محلی مقصدی که به آن می‌رسید نشان داده می‌شود. به این ترتیب می‌توانید به‌خوبی برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

در نهایت می‌توان گفت حالا که با تمامی اطلاعات روی بلیط آشنایی دارید، بهتر است از همان لحظه که اقدام به خرید بلیط هواپیما کردید تا زمانی که کارت پرواز را برایتان صادر کردند، تمامی اطلاعات را مطالعه کنید. زیرا اگر مشکلی در بلیط وجود داشته باشد، در دقایق آخر کاری از دستتان بر نمی‌آید و از پرواز جا می‌مانید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد