اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش دوباره قیمت طلا پس از افت شدید روز گذشته

قیمت طلا که در روز گذشته افت بسیار شدیدی را از خود نشان داد و تا پایین ترین قیمت هفته های اخیر سقوط کرد، بار دیگر امروز در حال تلاش برای افزایش بوده و یک روند صعودی را پیش گرفته است.

به گزارش سایت طلا، پس از آن که قیمت طلا در روز گذشته به پایین ترین سطح چند هفته اخیر در عدد ۱۸۸۶ دلار سقوط کرد، بار دیگر توانست روند صعودی رو احیا کرده و تا بالای ۱۹۰۰ دلار رشد کند.

در لحظه نگارش این مقاله قیمت هر اونس طلای جهانی ۱۹۳۲ دلار در حال معامله است که نسبت به پایین ترین قیمت دیروز بیش از ۴۵ دلار افزایش قیمت را تجربه کرده است. علاوه بر طلا نقره نیز افزایش قیمت قابل ملاحظه ای داشته است.

مهم ترین عوامل مؤثر در بازار را می توان جنگ میان روسیه و اوکراین و همچنین اقدامات فدرال رزرو برای مقابله با تورم دانست. به طور کلی هنگامی که نرخ بهره افزایش پیدا کند تمایل سرمایه گذاران نسبت به خرید طلا کاهش پیدا می‌کند.

با این وجود طی هفته های اخیر با وجود افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تهاجمی تر شدن سیاست های این بانک تقاضای طلا همچنان بالا بوده قیمت آن تا ۲۰۷۸ دلار نیز رشد کرده است.

حال امروز قرار است داده های مربوط به تورم ترجیحی فدرال رزرو (بدون احتساب غذا و انرژی) منتشر شود و این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی احساسات سرمایه گذاران و تصمیمات آتی بانک فدرال آمریکا داشته باشد.

با توجه به شرایط فعلی پیش بینی می شود که روند رو به رشد تورم همچنان ادامه پیدا کرده و تمایل سرمایه گذاران نسبت به خرید طلا را افزایش دهد. همچنین تنش ها حول محور روسیه و اوکراین نیز در حال ادامه بوده و از افزایش قیمت طلا حمایت می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد