اونس طلا2317.29
مظنه14,946,000
18 گرم3,450,200
ارزش سکه33,673,338
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

گوشت مصنوعی به بازار می آید

به زودی نام «گوشت مصنوعی» را بیشتر خواهیم شنید و شاید اگر بیش تر از پیش، برای تامین غذا شاهد مشکلات گسترده تری باشیم، گوشت واقعی روز به روز گران‌ تر شود و مصرف آن در بسیاری از کشورهای کم‌ درآمدتر، کاهش پیدا کند

گوشت مصنوعی به بازار می آید

به زودی نام «گوشت مصنوعی» را بیشتر خواهیم شنید و شاید اگر بیش تر از پیش، برای تامین غذا شاهد مشکلات گسترده تری باشیم، گوشتِ واقعی روز به روز گران‌ تر شود و مصرف آن در بسیاری از کشورهای کم‌ درآمدتر، کاهش پیدا کند.

گوشت مصنوعی، نوعی گوشت بر پایه گیاهانی مانند سویاست که پیش از این، تنها افراد گیاه‌ خوار از آن استفاده می‌کردند اما اکنون مصرف آن رواج بیشتری پیدا کرده است.

شاید جالب باشد که در طول دهه گذشته، مجموع سرمایه ‌گذاری‌ها در زمینه تولید فرآورده‌های گوشتی برگرفته شده از گیاهان، به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است.

ایده تولید «گوشت مصنوعی» جهت مصرف انسان، ۹۰ سال پیش برای اولین بار توسط «وینیستون چرچیل» مطرح شد. او در نوشتاری با نام «پنجاه سال پس ‌از این»، که بعدها در سال ۱۹۳۲، در کتابی به نام «افکار و ماجراجویی‌ها» منتشر شد، موضوع تولید «گوشت مصنوعی» را پیش‌بینی نمود.

«وینیستون چرچیل» در این نوشتار، بیان داشت که پنجاه سال بعد، انسان کار پرورش یک مرغ کامل به منظور استفاده از بال و ران آن را رها نموده و این اعضا را به صورت جداگانه، در محیط‌ های کشت مناسب رشد می‌دهد.

حال سرمایه‌ گذاری شرکت‌ها و اشخاص مطرح، از جمله «بیل گیتس»، «سرگئی برین» مؤسس گوگل و «ریچارد برنسون» کارآفرین و میلیاردر معروف در این حوزه، قابل توجه است. اگرچه برخی از این افراد، از جمله «سرگئی برین» مؤسس گوگل، انگیزه خود را حمایت از حقوق حیوانات بیان کرده‌اند، ولی به نظر می‌رسد که این فناوری، می‌تواند صنعتی با درآمدی کلان داشته و طیف گسترده‌ای از تأثیرات را در زندگی انسان ها به دنبال داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد