اونس طلا2342.36
مظنه15,026,000
18 گرم3,468,700
ارزش سکه33,853,578
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,600,000
نیم23,800,000
ربع14,900,000

واکنش وال استریت به مذاکرات روسیه و اوکراین

در پی برگزاری مذاکرات صلح میان مسکو و کی‌یف و نشانه هایی از پیشرفت در این گفت‌وگوها، وال استریت امروز شاهد افزایش شاخص سهام به بالاترین حد خود از زمان آغاز جنگ در اوکراین بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری رویترز، شاخص‌های سهام آمریکا امروز سه‌شنبه در پی نشانه‌هایی از پیشرفت در گفت‌وگوهای صلح میان روسیه و اوکراین افزایش یافت.

مسکو در این مذاکرات اعلام کرد که عملیات نظامی خود را در اطراف کی‌یف و شمال اوکراین به شدت کاهش می دهد، اوکراین هم پیشنهاد در پیش گرفتن وضعیت بی طرفانه اما در عین حال همراه با ضمانت بین المللی برای حفاظت از کشور را در برابر حمله داده است.

در پی اعلام نتایج این دور از گفت‌وگوها که در استانبول برگزار می شود، سهام اروپا افزایش و نرخ جهانی طلا بیش از یک درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح یک ماهه رسید. قیمت نفت خام برنت هم شاهد ریزش بود و به ۱۰۷ دلار در هر بشکه رسید.

«سام استووال» استراتژیست ارشد شرکت تحقیقات سرمایه گذاری CFRA Research در این مورد گفت: این امر باعث خوش بینی (در بازارهای سهام) می شود، زیرا نشان می دهد که هر دو طرف در حال گفت‌وگو هستند، بنابراین احتمالا در آینده نزدیک به نوعی نتیجه گیری منجر خواهد شد.

در این میان شاخص‌های اصلی بازار بورس نیویورک (وال استریت) به بالاترین حد خود رسیدند و این در حالی است که شرکت‌های بزرگ نفتی "اکسون موبیل" و "شورون" هرکدام بیش از ۲ درصد سقوط کردند.

در پی حمله روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند) قیمت کالاها و فلزات افزایش چشمگیری داشت و نگرانی‌ها در مورد افزایش تورم پس از فروکش کردن محسوس کووید-۱۹ را افزایش داد.

اما باوجود نشانه هایی از افزایش شاخص سهام در آمریکا، کارشناسان می گویند سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ بدترین سه ماهه بازار سهام از زمان تاثیرات ویرانگر همه گیری کووید-۱۹ بر بازارهای مالی است.

صبح امروز به وقت محلی، میانگین صنعتی شاخص "داوجونز" ۱۷۷.۹۱ واحد یا ۰.۵۱ درصد افزایش یافت و به ۳۵۱۳۳.۸۰ رسید، شاخص "اس اند پی ۵۰۰"، ۱۹.۴۳ واحد یا ۰.۴۲ درصد صعود کرد و به ۴۵۹۴ رسید و شاخص "نزدک" هم ۸۶.۸واحد یا ۰.۶۱ درصد افزایش یافت و به ۱۴۴۴۱.۷۶ رسید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد